tijdverspilling

Plaats reactie
ariadne

tijdverspilling

Bericht door ariadne »

Dag allemaal

Het is niet mijn bedoeling om iemand een klap in het gezicht te geven...

Je ziet hier meningen van allerlei mensen die ontzettend veel van de Bijbel weten, die de betekenissen kennen etc etc.
Maar WAAR zíjn die mensen (die het via internet supergoed kunnen verwoorden) als het gaat om evangelisatie?
Waar zijn de christenen in de jongerencafés? als dat een plaats is om te mijden, hoe kunnen die mensen dan ooit God leren kennen?
waar zijn die christenen op braderieën of markten? als je daar met het hele gezin rondloopt, waarom maak je dan zelf niet een standje met Bijbels?
waar zijn die christenen op popfestivals? waar je, toegegeven, als puur genieter niet hoort, maar als evangelist? als lichtend licht en zoutend zout?
waar zijn die christenen in disco's waar mensen snakken naar liefde?
waar zijn die christenen op scholen?? of 'mag' je als christen niet solliciteren op een openbare school en moet je binnen het veilige refo-wereldje blijven qua werkkring?? Ik mis de christelijke leraren op mijn openbare school!

Ik ben rijk gezegend, christelijk opgevoed en onderwezen in de leer, en woon hier in een christelijke buurt. Echter op school merk ik bij steeds meer mensen dat ze nog nooit van Christus gehoord hebben! Althans niet in positieve zin. Zij hebben wel is gehoord dat je niets mag en dat je elke zondag twee keer twee uur in de kerk moet zitten..

Nog steeds hoor ik heel veel christenen van "ja maar het is niet aan mij besteed". Waarom heeft de Heere Jezus een zendingsbevel gegeven?? dat gaat heus niet alleen om Ivoorkust en Israël.
Christus zegt 'Niemand komt tot de Vader dan door Mij'. Ik neem aan dat niet-christenen niet tot de Vader zullen komen. Waar dan wel? Gaat ons dat dan niet aan het hart?

Volgens mij heeft IEDEREEN de roeping en de plicht om anderen te vertellen over God.
En niet alleen door collega's het kruisje om je nek te wijzen.
En niet alleen door mensen te verachten die jij niet belangrijk genoeg vindt.

Ook aan mensen die je niet kent.
Ook al ben je niet geschikt. Mozes achtte zich ook niet geschikt tot spreken. Maar God gaf hem woorden om te spreken.
"Je kunt het mensen niet opdringen.", dat hoor je ook nog wel is.
Misschien kan het niet. Maar je moet het wel doen. Je hebt de PLICHT om het geloof mensen op te dringen, al schelden ze je er bont en blauw om. God zal zeggen dat Hij hen niet gekend heeft, en dan hebben wij de kans om hen een andere kant te laten zien...

Niemand is er geschikt voor. Niemand kan het.
Markus 10:27 -> Bij de mensen is het onmogelijk, maar niet bij God; want alle dingen zijn mogelijk bij God.

Ik kan het ook niet. En er is nog nooit ook maar één poging anderen te vertellen over Christus met goed gevolg geweest. Maar het moet, het is je plicht als christen. Hoe'n herrie ik het in cafés ook vind. Ik ben super ongeschikt in spreken. Maar het moet.

Mattheus 5:19 ->
Zo wie dan een van deze minste geboden zal ontbonden, en de mensen alzo zal geleerd hebben,
die zal de minste genaamd worden in het Koninkrijk der hemelen;
maar zo wie dezelve zal gedaan en geleerd hebben,
die zal groot genaamd worden in het Koninkrijk der hemelen

Romeinen 1:16 ->
Want ik schaam mij des Evangelies van Christus niet;
want het is een kracht Gods tot zaligheid een iegelijk, die gelooft,
eerst den Jood, en ook den Griek.

Dit was een gedachtenspinsel.

vaya con Dios,
Ariadne
bazz

Bericht door bazz »

Ik heb gisteravond beide Bijbelteksten ook gelezen, en kreeg ook gedachten in die strekking. Ik denk dat je gelijk hebt. Doen we er wat mee? Wat doe ik ermee?
the KINGs daughter

Bericht door the KINGs daughter »

:ukliam
We moeten in vuur en vlam staan!!
Je hebt wel helemaal gelijk ari, we maken ons denk ik allemaal schuldig aan vriendjes- of juist vijanden politiek.
Quazzy

Bericht door Quazzy »

Origineel gepost door the KINGs daughter
We moeten in vuur en vlam staan!!
He ik moest meteen denken aan iets wat ik las op zo ongeveer mijn meestbezochte site(op deze na dan :-) )
www.reverendfun.com

Ik ben het trouwens bijna helemaal met je eens hoor Ariadne, alleen zou ik het "moeten" iets af willen zwakken: ik ken namelijk ook mensen die iets teveel "on fire for Christ" zijn. Zij stoten door hun gedwonen over Christus spreken meer af dan aan.

Maar aan de andere kant heb ik ook weer bewondering voor ze, want waar ik soms gewoon te laf ben (wat zullen de mensen van mij denken), zijn er toch mensen die het niets uitmaakt wat de mensen over ze denken en gewoon elke gelegenheid die ze hebben aangrijpen om over Jezus te vertellen.
zekharyahu

Bericht door zekharyahu »

Ik kan je ook alleen maar gelijk geven Ariadne.
We kunnen dit wel beamen, maar wat doen we ermee?
roseline

Bericht door roseline »

de beste evangeliesatie is in woord èn daad te laten blijken dat je christen bent

zorg dat je leven aantrekkelijk wordt om nagevolgd te worden door anderen

als je het als je dienst ziet om de straten op te gaan, de kroegen in te gaan, go ahead (ik ken mensen die dat meerdere keren hebben gedaan) alleen zorg ervoor dat je sterk genoeg in je schoenen staat - dat jij mensen eruit trekt, i.p.v. dat mensen jou erin trekken :-)

toch moet ik zeggen dat de beste evangelisatie is door in je leven te laten blijken dat je anders bent, en niet alleen anders, maar dat je verandert naar het beeld van Jezus

dàt wekt naijver, dàt wekt interesse, en dàt wekt het verlangen in het hart van die ander tot het geloof in Jezus Christus, dat die ander thuis kan zeggen: 'mijn collega, dàt is een echte christen'

in elk geval is mijn dienst op dit moment gewoon studeren en te doen wat ik moet doen :-) maar mocht God zo'n soort roeping voor me hebben, dan zal Hij me dat duidelijk maken

overigens: zieltjes winnen is niet het doel van het evangelie, maar 'heiliging' van de mens is het doel van het evangelie

want vele mensen komen tot geloof en vallen dan in een gat: zo ik geloof in J.C. en nù? Wat verder? Ja, dan sta je nog maar aan het begin van de weg! Het begin van het heiligingsproces!

je hebt evangelisten - die brengen mensen tot geloof, je hebt herders - die helpen mensen om het geloof ondanks alle beproevingen en verzoekingen vast te houden, je hebt profeten - die profeteren hoe het zal worden met Gods gemeente etc. God geeft een ieder een eigen dienst! lees 1 Kor. 12 geloof ik

dus mensen die het evangelie raak kunnen verkondigen, die hebben óók een taak binnen de gemeente en niet alleen erbuiten! Want anders vervalt de gemeente misschien zelf wel tot 'lauwheid'

groetjes Rose
Quazzy

Bericht door Quazzy »

Ik weet nog goed een gesprek dat ik had met een (hyperevangelische) vriend. Ik kende hem toen nog niet zo heel lang en we hadden het over actief zijn in de gemeente. Vervolgens vroeg hij aan mij wat mijn visie was. "Mijn visie?", vroeg ik mij verbaasd af, "waar heeft hij het over?".

Het bleek uiteindelijk een woord te zijn dat behoord tot de evangelische vocabulaire. Het betekent bijvoorbeeld dat je een visie kan hebben voor tieners, oftewel dat je actief bezig wilt zijn in het tienerwerk.

En zo gebruik jij (Roseline) het woord dienst voor iets dat weer anderen roeping zouden noemen.

Bovenstaand is niet echt relevant ofzo, maar wel iets grappigs dat ik me net bedacht. :winknudge:

Maar nu had ik nog wel een vraag voor Roseline:
in elk geval is mijn dienst op dit moment gewoon studeren en te doen wat ik moet doen :-) maar mocht God zo'n soort roeping voor me hebben, dan zal Hij me dat duidelijk maken
Wat bedoel je nu met zo'n roeping? Bedoel je het christenzijn dat naijver zou moeten opwekken, of doel je op het "de straten en kroegen in te gaan.."?

Het eerste zou toch een "plicht" van elke christen moeten zijn?
roseline

Bericht door roseline »

hoi ik bedoel: mijn dienst is op dit moment mijn studie te doen etc. èn natuurlijk te laten blijken uit mijn daden dat ik een christen ben :-) (inderdaad is dit een plicht) voor de rest blijft er niet veel tijd over :-)

sorry voor de onduidelijkheid

dienst, roeping, taak is voor mij zo ongeveer hetzelfde

mocht God voor mij de taak hebben weggelegd om de straten op te gaan, dan zal Hij me dat duidelijk maken :-)

groetjes Rose
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Waarom zou je wachten tot dat moment?????????????????????????
Plaats reactie