Canuck BC schreef: De tekst 'Waar twee of drie in Mijn Naam vergadert zijn, daar ben Ik in het midden' kan ik niet helemaal plaatsen zoals jij hem hier gebruikt. Zeker, ik geloof deze tekst naar hoe het er staat, maar ben t niet met je eens dat God altijd Geneesheer zal zijn op zo'n moment. Ookal vraag/smeek je erom. God bepaalt uiteindelijk zelf hoe en wanneer Hij werkt.
DEELS mee eens... MAAR dit neemt niet weg dat als je God ontmoet Hij niet VOLKOMEN Zichzelf is. Niet 'alleen een beetje rechtvaardig, alleen een beetje genadig, alleen een beetje liefdevol, alleen een beetje...' Ik geloof dat God is en blijft wie Hij is, waar JIJ ook bent (Hij is overal!) God bepaalt uiteindelijk zelf hoe en waneer Hij werkt.Daarom is het ook (lijkt mij!) dat niet iedereen geneest. Als het niet 'jouw moment' is om genezing te ontvangen (*of als het Gods plan niet is met je leven dat je genezing ontvangen zal) dan zal Hij het zeker niet doen. Dan is het niet een gebrek aan geloof maar dan is zo dat God een ander plan met je heeft. (*Paulus bad 3x heftig tot God of Hij de doorn uit zijn vlees wilde weg halen maar dit was niet Gods plan met het leven van Paulus. In Zwakheid is hij sterk in God, zo staat 't in de Bijbel!)
Canuck BC schreef:Wat Jan Zijlstra over mensen zegt die niet genezen zijn, kan uiteraard verschillen. Ik ken mensen die verscheidene malen bij zijn diensten zijn geweest en deze mensen hebben toch zeker iets dergelijks als ik noemde gehoord, iets waar ik het ten zeerste mee oneens ben. Mooi dat hij dat in jouw dienst niet deed overigens.
Overigens was het niet 'mijn dienst'!

Wat Jan Zijlstra wel vroeg aan de mensen of ze Jezus als Heer erkennen en kennen. Er was een man uit Pakistan... moslim (*meen ik) die kwam om genezing. Jan Zijlstra vroeg hem of Hij in Jezus gelooft... dat deed hij niet... Waarop geantwoord werd:
Waarom zou Jezus jou genezen als je niet in Hem gelooft? Beloof je je leven te geven aan Jezus als Hij je geneest?! Deze vraag vond ik ZEER terrecht!
Canuck BC schreef: Ik heb ook niet gezegd dat ik per definitie niet geloof dat het niet goed is wat Jan Zijlstra doet (mensen willen helpen/genezen). Denk er alleen kritisch over na en dan is datgene wat hij al dan wel of niet zegt over niet genezen mensen ondergeschikt aan het feit dat ik me erg slecht kan vinden in een georganiseerde werking van God.
Natuurlijk werkt God op het gebed, en ik geloof ook nog wel in direct verhoorde gebeden, maar Jan Zijlstra 'misbruikt' volgens mij zijn gave (die hij best kan hebben!) door het en mass te willen doen en door dit eigenlijk als hoofddoel van zijn diensten te stellen. Ik lees nergens in de Bible dat iemand in God's Naam diensten organiseerde om te genezen.
Misbruikt zijn Gave?! Nu suggereer jij dus dat Jan Zijlstra een soort Jomanda is?! Daar ben ik ten zeerste NIET mee eens! Lees eens de volgende tekst:
Marcus 9:38 Johannes zei tegen hem: ‘Meester, we hebben iemand gezien die in uw naam demonen uitdreef en we hebben geprobeerd hem dat te beletten omdat hij zich niet bij ons wilde aansluiten.’ 39 Jezus zei: ‘Belet het hem niet. Want iemand die een wonder verricht in Mijn naam kan onmogelijk het volgende moment kwaad van mij spreken.
Ik weet niet of jij eens in n dienst bij Jan Zijlstra bent geweest (*dan kan je bevestigen wat ik nu ga schrijven!) maar Jan Zijlstra zegt in zijn gebed ALTIJD:
IN JEZUS NAAM, hij beroept zich KEER OP KEER op Jezus naam! Als mensen naar de nazorg gaan (*IEDEREEN gaat naar de nazorg) wordt er altijd zegt: Jezus is Heer! (*DUS NIET JANZIJLSTRA IS HEER!). Ik heb tijdens de dienst HEEL kritisch geluisterd, HEEL kritisch gekeken... NA de dienst de Bijbel erop na geslagen, maar in de genezingsgebeden geen 'fouten' ontdekt! Ik heb er een verslag van 6 kantjes over geschreven, mocht je interesse hebben stuur me dan n berichtje met je mail adres, dan stuur ik mn 'studie' naar je door! (*een ieder die interesse heeft!)
Canuck BC schreef: WEL lees ik dat ter ondersteuning van datgene wat ze te zeggen hadden er velen genezen werden. Maar deze nuance ben ik bij Zijlstra even kwijt ookal begint hij zijn diensten met een preek.
Maar Canuck... in deze zin suggereer jij nogsteeds dat het JAN ZIJLSTRA is die geneest... Dan zet je de man toch hoger dan hij is! Dat is volkomen onterrecht! Ik ben heel kritisch geweest tijdens die dienst (*ik wil me niet laten misleiden en 'onderzoekt alles en behoud het goede') maar mijn conclusie was toch aan t eind dat 't NIET een dienst VAN Jan Zijlstra is (dan geef je hem veel en veel en veel te veel eer!) maar dat t een dienst was MET Jan Zijlstra die zijn gave mag gebruiken in Jezus naam. Maar ook die dichtbij de Levende God leeft.
Canuck BC schreef:Hij noemt zijn diensten namelijk 'genezingsdiensten' en DAT is de een van de hoofdredenen waarom mensen erop af komen. Ze willen een wonder zien. (dit is misschien een beetje kort door de bocht want dit neemt natuurlijk niet weg dat er ook mensen zijn die komen met volledig goede bedoelingen). Of ze willen genezen worden. En dat mag van mij. Het mag van mij ook nog gebeuren door Jan Zijlstra. Maar een dienst waarbij het genezen eigenlijk het hoofddoel is, is volgens mij een beetje uit zijn verband van wat God wil en als gebruikelijk aangeeft in Zijn Woord.
Dus vraagtekens hierbij zetten hoeft wel naar mijn mening.
Wat ik zeg, onderzoek alles en behoud het goede. Hier schrijf je WEER dat de genezing DOOR Jan Zijlstra plaats vind... dit is ZOVEEL te veel eer aan Jan Zijlstra. Dit is misleidend. GOD is de GeneesHeer! Wat ik wél moet toegeven (*nogmaals ik weet niet of je er bent geweest) aan 't begin van de dienst vond ik 't redelijk commercieel. Hij hield een praatje over centjes (*speelde iets op gemoed in en als ik ergens niet van hou is het dat!) en er lagen aceptgiro'tjes op de stoelen van de bezoekers waarop je een vast bedrag per maand/jaar mocht invullen en in leveren... hier heb ik moeite mee. MAAR aan de andere kant... Er gebeuren écht goede dingen daar (*God werkt niet alleen daar overigens!) en financiele ondersteuning voor onderhoud van gebouw en gemeente (*dat hebben wij meen ik ook met actie kerkbalans!) hoeft niet verkeerd te zijn!
Er is ECHT nuchterheid geboden als je naar zo'n dienst gaat. Maar na toetsing met de Bijbel zal je zien dat het aspect van genezing niet van Jan vandaan komt maar van God! Ik zou eigenlijk een ieder willen uitdagen om er eens heen te gaan... dan weet je werkelijk waar je over praat! (*dit heb k in t algemeen en niet persoonlijk Canuck!)