Staan we nog wel eens stil bij...

gravo

Re: Staan we nog wel eens stil bij...

Bericht door gravo »

Johann Gottfried Walther schreef:Nog een woord uit de prediking van ds. Stelwegen van afgelopen Goede Vrijdag:
Als u perse, of u dat nou links of rechts doet dat is niet allemaal zo verschillend, als u perse naar de hel wilt.
Zult u er over heen moeten gaan, de ingewanden van deze liefde, u zult ze zelf moeten verachten en vertrappen.
Beste mensen,

Ik begrijp best, dat een reformatorisch forum zo zijn eigen begrippen en taal gebruikt, maar om het maar gewoon heel duidelijk te zeggen: de bovenstaande zinnetjes lijken in de verste verte niet op gewoon Nederlands en ik begrijp er ook geen zak van.

gravo
JolandaOudshoorn

Re: Staan we nog wel eens stil bij...

Bericht door JolandaOudshoorn »

gravo schreef:
Johann Gottfried Walther schreef:Nog een woord uit de prediking van ds. Stelwegen van afgelopen Goede Vrijdag:
Als u perse, of u dat nou links of rechts doet dat is niet allemaal zo verschillend, als u perse naar de hel wilt.
Zult u er over heen moeten gaan, de ingewanden van deze liefde, u zult ze zelf moeten verachten en vertrappen.
Beste mensen,

Ik begrijp best, dat een reformatorisch forum zo zijn eigen begrippen en taal gebruikt, maar om het maar gewoon heel duidelijk te zeggen: de bovenstaande zinnetjes lijken in de verste verte niet op gewoon Nederlands en ik begrijp er ook geen zak van.

gravo
Dan ligt dat denk ik aan jezelf. ik begrijp wat er staat in ieder geval. Maar ja, ik wil het wel even voor je vertalen.
Hij zegt: als u echt naar de hel wilt, en dat kan links (dus licht/arminiaans/etc) of rechts (hypercalvinisme) dan zal je liefde van God, uitgebeeld in het lijden en sterven van de Heiland, bewust moeten vertrappen.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Plaats reactie