Zonderling schreef:Ik ben blij met de genomen beslissing. Het RD-verslag maakt duidelijk dat de Synode goed het onderscheid heeft gezien tussen de wenselijkheid van vervanging van verouderde woorden in de Statenvertaling enerzijds en de HSV anderzijds.
Weet iemand of het rapport van de commissie op een later moment wordt vrijgegeven of niet? In dat rapport zal ongetwijfeld ook een meer inhoudelijke beoordeling van de HSV gegeven worden. Dat lijkt mij wel belangwekkend.
Ik denk dat het een afgewogen, verstandige beslissing is geweest.
Om polarisatie te voorkomen heeft de synode aangegeven om kerkelijk de SV te blijven te gebruiken , zonder de HSV te veroordelen.
Er wordt zelfs duidelijk op gewezen dat duidelijk taalgebruik , ook in de SV zeer wenselijk zou zijn. Indirect lees ik in de opmerking van Ds Moens over het gebrek aan mandaad richting de GBS, een vraag aan deze stichting om voortgang te maken met het vervangen van de verouderde woorden.
Alleen het argument van "particulier initiatief" begrijp ik niet helemaal , omdat de genoemde GBS toch ook een particulier initiatief is.