Vanavond hoopt de Hersteld Hervormde Gemeente van Waarder/Driebruggen haar nieuwe kerkgebouw voor het eerst te gebruiken.
De Predikant van deze gemeente, Ds P de Vries, hoopt in deze dienst voor te gaan.
© website HHK Waarder
HHK Waarder/Driebruggen: ingebruikname nieuwe Kerkgebouw
HHK Waarder/Driebruggen: ingebruikname nieuwe Kerkgebouw
Laatst gewijzigd door Fred op 26 mar 2008, 18:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: HHK Waarder/Driebruggen: ingebruikname nieuwe Kerkgebouw
fijn dat deze gemeente weer een eigen kerkgebouw heeft! Goede Vrijdag lijkt me alleen een wat wonderlijk moment voor een dienst die een toch wel wat feestelijk-plechtig karakter zal hebben.
Zita schreef:fijn dat deze gemeente weer een eigen kerkgebouw heeft! Goede Vrijdag lijkt me alleen een wat wonderlijk moment voor een dienst die een toch wel wat feestelijk-plechtig karakter zal hebben.
Is Goede Vrijdag dan geen feestdag??
Moet zeggen dat ik het zelf ook nooit zo gezien heb, maar onze dominee begon afgelopen vrijdag om ons voor te houden het feestelijke karakter van Goede Vrijdag. God, die mens werd en daar uitriep: "Het is volbracht!".
Het openen van een nieuw kerkgebouw na een scheuring lijkt me allerminst feestelijk.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Gian schreef:Het openen van een nieuw kerkgebouw na een scheuring lijkt me allerminst feestelijk.
Daar heb je dan weer best wel gelijk in....
anderzijds: sinds de scheuring hebben de HHK'ers gekerkt in de Gereformeerde Kerk, op de meest barbaarse tijdstippen. In die zin is het dus wel feestelijk dat er een verbetering ten opzichte van die situatie is.