Generale Synode Gereformeerde Gemeenten 2007 (vervolg)
Re: Generale Synode Gereformeerde Gemeenten 2007 (vervolg)
De Generale Synode van de Gereformeerde Gemeenten 2007 hoopt morgen en overmorgen (26 en 27 maart) in een derde zitting bijeen te komen! Er worden enkele belangrijke beslissingen genomen!
Zoals?Klaas-Jan schreef:De Generale Synode van de Gereformeerde Gemeenten 2007 hoopt morgen en overmorgen (26 en 27 maart) in een derde zitting bijeen te komen! Er worden enkele belangrijke beslissingen genomen!
De HSV. Meer zou ik niet weten, behalve wat rapporten en commissieverslagen dan.freek schreef:Zoals?Klaas-Jan schreef:De Generale Synode van de Gereformeerde Gemeenten 2007 hoopt morgen en overmorgen (26 en 27 maart) in een derde zitting bijeen te komen! Er worden enkele belangrijke beslissingen genomen!
Er worden inderdaad wat rapporten en commissieverslagen behandeld. Er moet nog een besluit worden genomen over de locatie van de GS en ik doelde met 'belangrijke beslissingen' inderdaad met name op de HSV, een punt wat door de classis Barneveld is aangedragen. Ik ben daar benieuwd naar, temeer omdat Ds. C.G. Vreugdenhil en ouderling I.A. Kole (Berkenwoude) lid zijn van het bestuur van de stichting HSV.Tiberius schreef:De HSV. Meer zou ik niet weten, behalve wat rapporten en commissieverslagen dan.freek schreef:Zoals?Klaas-Jan schreef:De Generale Synode van de Gereformeerde Gemeenten 2007 hoopt morgen en overmorgen (26 en 27 maart) in een derde zitting bijeen te komen! Er worden enkele belangrijke beslissingen genomen!
En het antwoord op de HSV lijkt me niet moeilijk te raden...
De twee genoemde GG-ers zijn lid op persoonlijke titel, dacht ik.
De twee genoemde GG-ers zijn lid op persoonlijke titel, dacht ik.
Proef ik een lichte ironie?Mister schreef:En het antwoord op de HSV lijkt me niet moeilijk te raden...

- MarthaMartha
Zou het ook gewoon een voor de hand liggend antwoord kunnen zijn?Klaas-Jan schreef:Proef ik een lichte ironie?Mister schreef:En het antwoord op de HSV lijkt me niet moeilijk te raden...
Is er iemand die zich afvraagt wat dat antwoord zal zijn? lijkt me niet!
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Wat jij proeft, ligt voor jou.Klaas-Jan schreef:Proef ik een lichte ironie?Mister schreef:En het antwoord op de HSV lijkt me niet moeilijk te raden...
Het lijkt me een nuchtere en reële opmerking.
Zo bedoel ik het niet. Nuchtere constatering als ik kijk naar de teneur van de synodebesluiten en de uitspraken die er al liggen over de HSV.
Er zal hier toch niemand zo argeloos zijn om te denken dat de HSV juichend zal worden binnengehaald?
Er zal hier toch niemand zo argeloos zijn om te denken dat de HSV juichend zal worden binnengehaald?
Bijna iedereen (incl. mijzelf overigens) dacht ook dat de zendingspredikanten niet zouden worden toegelaten...
Dat was een kwestie waar de synode natuurlijk niet onderuit kón, al zouden ze willen.Klaas-Jan schreef:Bijna iedereen (incl. mijzelf overigens) dacht ook dat de zendingspredikanten niet zouden worden toegelaten...
Dat is hier niet het geval.
Ik wilde juist typen, dat bijna iedereen dacht dat de zendingspredikanten wel toegelaten zouden worden. Wat dus inderdaad is gebeurd.Klaas-Jan schreef:Bijna iedereen (incl. mijzelf overigens) dacht ook dat de zendingspredikanten niet zouden worden toegelaten...
Maar waarom denk je dat "iedereen" dat dacht? Het was bijna onmogelijk om anders te besluiten. Evenmin als het bijna onmogelijk is om de HSV toe te laten.
Wat ds. Vreugenhil en dhr. Kole betreft: zij zijn op persoonlijke titel lid van het bestuur. En zijn bovendien niet afgevaardigd naar de synode (zover ik weet), dus hebben geen stemrecht.
Inderdaad is het besluit over die zendingspredikanten een heel logische, gezien eerdere besluiten.Tiberius schreef:Ik wilde juist typen, dat bijna iedereen dacht dat de zendingspredikanten wel toegelaten zouden worden. Wat dus inderdaad is gebeurd.Klaas-Jan schreef:Bijna iedereen (incl. mijzelf overigens) dacht ook dat de zendingspredikanten niet zouden worden toegelaten...
Maar waarom denk je dat "iedereen" dat dacht? Het was bijna onmogelijk om anders te besluiten. Evenmin als het bijna onmogelijk is om de HSV toe te laten.
Over de HSV zal ook een logisch besluit genomen worden. Niet toelaten. Het gaat hier immers niet meer om een herziening maar om een vertaling, al wordt dat ook weer ontkend. Misschien is het idee van Seldenrijk en v.d. Schans, zoals ze dat gisteren in de krant schreven, een goede?
- Jean le Fontain
- Contacteer:
Welk idee van deze beide heren? Ik miste namelijk de conclusie in het stuk...Ander schreef:Inderdaad is het besluit over die zendingspredikanten een heel logische, gezien eerdere besluiten.Tiberius schreef:Ik wilde juist typen, dat bijna iedereen dacht dat de zendingspredikanten wel toegelaten zouden worden. Wat dus inderdaad is gebeurd.Klaas-Jan schreef:Bijna iedereen (incl. mijzelf overigens) dacht ook dat de zendingspredikanten niet zouden worden toegelaten...
Over de HSV zal ook een logisch besluit genomen worden. Niet toelaten. Het gaat hier immers niet meer om een herziening maar om een vertaling, al wordt dat ook weer ontkend. Misschien is het idee van Seldenrijk en v.d. Schans, zoals ze dat gisteren in de krant schreven, een goede?
Laatst gewijzigd door Jean le Fontain op 26 mar 2008, 13:12, 1 keer totaal gewijzigd.
ah gelukkig, dan was ik niet de enigeJean le Fontain schreef:Wel idee van deze beide heren? Ik miste namelijk de conclusie in het stuk...