Kan iemand mij misschien uitleggen en met bijbelse argumenten aantonen wat er Remonstrants was aan de prediking van wijlen ds. R. Kok (1890-1982)?
Ds. G.H. Kersten beweerde dit, en waarschuwde tegen de Remonstrantse leer van ds. R. Kok.
ds. R. Kok
- Johann Gottfried Walther
ds. R. Kok
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Re: ds. R. Kok
Help JGW! Heb je behoefte aan een discussie zonder eind? 

freek schreef:Help JGW! Heb je behoefte aan een discussie zonder eind?

Zoeken en dan "Kok" levert ook genoeg resultaten op hoor. Maar ik vermoed dat deze discussie toch wel op gang komt.
Ik vraag mezelf altijd af in hoeverre het nodig en belangrijk is om de leer van mensen uit het verleden te gaan napluizen en beoordelen.
en wat denk je van http://www.dsrkok.nl
- Johann Gottfried Walther
Wie de geschiedenis niet kent?!Jongere schreef:freek schreef:Help JGW! Heb je behoefte aan een discussie zonder eind?Mijn gedachte.
Zoeken en dan "Kok" levert ook genoeg resultaten op hoor. Maar ik vermoed dat deze discussie toch wel op gang komt.
Ik vraag mezelf altijd af in hoeverre het nodig en belangrijk is om de leer van mensen uit het verleden te gaan napluizen en beoordelen.
Daar bovenop is het juist nuttig en leerzaam te leren van fouten die gemaakt zijn vroeger, zodat wij die zelfde fout niet weer maken!
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Lees het boek van Rouwendal. Daar staat vast wel antwoord op je vraag.