Wie zou dat toch zijn?????

Petrus

Bericht door Petrus »

Christiaan schreef:
Petrus schreef:
Christiaan schreef:
Ik zou graag een uit een zetting van u lezen wat u bedoeld met de persoon Christiaan (Huygens :mrgreen: ) en de figuur Christiaan,
ik vindt dit een niet gebruikelijke zegswijze. Alstublieft een verduidelijking????
Simpel gezegd komt het hier op neer: Petrus is mijn alter ego, dus ik ben het niet zélf. Maar er gloort in mijn postings wel dóór wie en hoe ik in werkelijkheid ben.

Mijn werkelijke persoon is in het dagelijkse leven een hele ándere.

Ik hoop dat het zó wél duidelijk is.

Tamarinde, mijn echtgenote, is hier op het forum soms een feeks. Maar in het dagelijkse leven is ze heel zachtaardig en lief.
Nou ja ik denk het wel.
Maar ik denk dat u redenering niet klopt, over mij dan.
Want ik ben Christiaan (Huygens :mrgreen: ) zoals ik op het forum ben ben ik echt.
Dus als u op de figuur Christiaan speelt speelt u op de persoon.
Je bent dan de uitzondering die de regel bevestigd Christiaan.

Normaliter verkeer je hier onder je alter ego, een aantal in volkomen anonimiteit, ander wat minder anoniem, maar het zijn en blijven alter ego's die een ánder is dan zij in werkelijkheid zijn.

Het is het proberen waard om het in het vervolg ook zo te zien en te doen.

Dat jij je eigen persoon zó openstelt dat je ongenadig geraakt wordt, daar kunnen wij ook niet veel mee. Als het je alter ego zou zijn geweest, had je het hele spel mee kunnen spelen. Nu dus duidelijk niet.

En dat is jammer.

Maar nu we weten dat jij één en dezelfde bent als op het forum, is het wel beter te probéren de zaak wat in de hand te houden, tenzij jijzelf aanleiding geeft tot hardere reacties dan alleen to the point of nader inhoudelijke argumentatie.e
Christiaan

Bericht door Christiaan »

Petrus schreef:
Christiaan schreef:
Petrus schreef:
Christiaan schreef:
Ik zou graag een uit een zetting van u lezen wat u bedoeld met de persoon Christiaan (Huygens :mrgreen: ) en de figuur Christiaan,
ik vindt dit een niet gebruikelijke zegswijze. Alstublieft een verduidelijking????
Simpel gezegd komt het hier op neer: Petrus is mijn alter ego, dus ik ben het niet zélf. Maar er gloort in mijn postings wel dóór wie en hoe ik in werkelijkheid ben.

Mijn werkelijke persoon is in het dagelijkse leven een hele ándere.

Ik hoop dat het zó wél duidelijk is.

Tamarinde, mijn echtgenote, is hier op het forum soms een feeks. Maar in het dagelijkse leven is ze heel zachtaardig en lief.
Nou ja ik denk het wel.
Maar ik denk dat u redenering niet klopt, over mij dan.
Want ik ben Christiaan (Huygens :mrgreen: ) zoals ik op het forum ben ben ik echt.
Dus als u op de figuur Christiaan speelt speelt u op de persoon.
Je bent dan de uitzondering die de regel bevestigd Christiaan.

Normaliter verkeer je hier onder je alter ego, een aantal in volkomen anonimiteit, ander wat minder anoniem, maar het zijn en blijven alter ego's die een ánder is dan zij in werkelijkheid zijn.

Het is het proberen waard om het in het vervolg ook zo te zien en te doen.

Dat jij je eigen persoon zó openstelt dat je ongenadig geraakt wordt, daar kunnen wij ook niet veel mee. Als het je alter ego zou zijn geweest, had je het hele spel mee kunnen spelen. Nu dus duidelijk niet.

En dat is jammer.

Maar nu we weten dat jij één en dezelfde bent als op het forum, is het wel beter te probéren de zaak wat in de hand te houden, tenzij jijzelf aanleiding geeft tot hardere reacties dan alleen to the point of nader inhoudelijke argumentatie.e
Ik heb toch gezegd erg serieus te zijn. En ik ga echt niet de boel voor de gek zitten houden. Zo ben ik niet.
Ik speel geen spelletjes en zeker niet op fora. Juist daarom verstop ik mij een beetje achter Christiaan (Huygens) zoals gezegd zou ik er geen moeite mee hebben gehad in 1630 of zo geboren te zijn.
Bij het lezen van de bijbel zijn twee fouten mogelijk: men neemt alles letterlijk of met vergeestelijkt alles (Blaise Pascal)

Wij zijn bedelaars, dat is waar. (Dr. Maarten Luther)
Tamarinde

Bericht door Tamarinde »

Christiaan schreef:
Tamarinde schreef:@Christiaan heb je het weblog van Petrus al gelezen?
Ik heb al gevraag waar ik die kon vinden maar daar kreeg ik geen reactie op.
Als ik u op enigerlei wijze heb gekwetst dan spijt dat mij maar ik ben misschien we de serieuste hier en dat is zo en dat is niet te veranderen. Ik denk na over wat ik schrijf, en spreek de hoop uit dat andere dat ook doen.
Zoals Petrus al zei:op het forum heb je een alter-ego waar je je achter verschuilt, ook ik ben in mijn leven al heel veel gekwetst en heb nogal eens de neiging om me heel cynisch op te stellen. Dat is niet op de persoon gericht maar op de opmerkingen die die persoon maakt. Ik kan ook heel serieus zijn, dat kun je zien aan mijn topic :zwart-wit maar heb door gevoel voor humor veel kunnen verdragen en zeker door God's kracht. Als ik Die niet als Leidsman in mijn leven zou hebben dan was het slecht met me afgelopen geloof dat maar. En nogmaals áls ik al wat cynische opmerkingen heb gemaakt dan was het niet op de persoon Christiaan maar op de uitspraken van Christiaan en dat is een groot verschil.
Daar laat ik het maar even bij.
mentos

Bericht door mentos »

Dathenum schreef:
Christiaan schreef:
Tamarinde schreef:
Dathenum schreef:Ga eerst nu maar die weblog even lezen. Ik kan je garanderen dat je dat niet wilt meemaken, en dat jouw problemen kleiner zijn dan die problemen. Als je dat na het lezen van die weblog nog niet doorhebt heb je geen gevoel.
Dank je wel Dathenum!
Welke weblog????
Wat Tamarinde net aangaf, de weblog van Petrus:
http://www.hartvangelderland.web-log.nl
Tamarinde schreef:Misschien is het een tip om het weblog van Petrus eens te lezen, staat onder zijn postings. Misschien dat je dan dankbaar bent dat jij nog jong en gezond mag zijn.
Bestaat deze weblog niet meer? Ik zou hem graag willen lezen maar telkens krijg ik een fout... zowel
http://www.rensvanwekerom.web-log.nl als http://www.hartvangelderland.web-log.nl doen het niet, ligt dit aan mij?
Getob is als een schommelstoel: het houdt je bezig, maar het brengt je nergens...!!
Rens

Bericht door Rens »

mentos schreef:
Bestaat deze weblog niet meer? Ik zou hem graag willen lezen maar telkens krijg ik een fout... zowel
http://www.rensvanwekerom.web-log.nl als http://www.hartvangelderland.web-log.nl doen het niet, ligt dit aan mij?
nee, dat ligt niet aan jou, want beide bestaan allang niet meer. er wordt op dit moment geen weblog "gerunt"......
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
MarthaMartha

Re:

Bericht door MarthaMartha »

wim schreef:Waar blijven de foto's van andere refoforummers nou? Daar ging dit topic toch over?
ja, zet maar neer Wim.... ;)
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
vlinder

Re: Wie zou dat toch zijn?????

Bericht door vlinder »

Bovenste is H. Onderste is MM. Ga ik nu door voor de tienkleuren magnetron met pincode? :nananere
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Tip: als jullie in het vervolg foto's plaatsen om te raden, verander dan eerst even de titel van de foto.
helma

Bericht door helma »

Tiberius schreef:Tip: als jullie in het vervolg foto's plaatsen om te raden, verander dan eerst even de titel van de foto.

oh oh wat een sufferd
ze komt zo koffiedrinken en ik zál zeAfbeelding
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Ik heb ze maar even weggehaald, want ik neem niet aan dat jullie met je werkelijke naam bekend willen worden op het forum.
Zo ja, dan kan je ze alsnog plaatsen.
Hendrikje Stoffels

Re:

Bericht door Hendrikje Stoffels »

Rens schreef:
mentos schreef:
nee, dat ligt niet aan jou, want beide bestaan allang niet meer. er wordt op dit moment geen weblog "gerunt"......
ik zie anders in je profiel wél een hyves-pagina staan!
helma

Bericht door helma »

Tiberius schreef:Ik heb ze maar even weggehaald, want ik neem niet aan dat jullie met je werkelijke naam bekend willen worden op het forum.

even een berichtje van ons samen: we vinden het héél schattig van je!!!

Afbeelding
henriët

Bericht door henriët »

helma schreef:
Tiberius schreef:Ik heb ze maar even weggehaald, want ik neem niet aan dat jullie met je werkelijke naam bekend willen worden op het forum.

even een berichtje van ons samen: we vinden het héél schattig van je!!!

Afbeelding
zozo
;)
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

helma schreef:
Tiberius schreef:Tip: als jullie in het vervolg foto's plaatsen om te raden, verander dan eerst even de titel van de foto.

oh oh wat een sufferd
ze komt zo koffiedrinken en ik zál zeAfbeelding
snik, ik dacht dat ze aan een persoonlijkheids test begonnen ofzo...
test van mijn zelfbeeld, thermometer voor zelfbeheersing... zoiets...
ik kom binnen en ze beginnen met z'n allen (stuk of 7) te beweren dat ik een ui ben , en een sukkel en een sufferd.....

tja, ze hadden nog gelijk ook :blush
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Plaats reactie