Je bent dan de uitzondering die de regel bevestigd Christiaan.Christiaan schreef:Nou ja ik denk het wel.Petrus schreef:Simpel gezegd komt het hier op neer: Petrus is mijn alter ego, dus ik ben het niet zélf. Maar er gloort in mijn postings wel dóór wie en hoe ik in werkelijkheid ben.Christiaan schreef:
Ik zou graag een uit een zetting van u lezen wat u bedoeld met de persoon Christiaan (Huygens :mrgreen: ) en de figuur Christiaan,
ik vindt dit een niet gebruikelijke zegswijze. Alstublieft een verduidelijking????
Mijn werkelijke persoon is in het dagelijkse leven een hele ándere.
Ik hoop dat het zó wél duidelijk is.
Tamarinde, mijn echtgenote, is hier op het forum soms een feeks. Maar in het dagelijkse leven is ze heel zachtaardig en lief.
Maar ik denk dat u redenering niet klopt, over mij dan.
Want ik ben Christiaan (Huygens :mrgreen: ) zoals ik op het forum ben ben ik echt.
Dus als u op de figuur Christiaan speelt speelt u op de persoon.
Normaliter verkeer je hier onder je alter ego, een aantal in volkomen anonimiteit, ander wat minder anoniem, maar het zijn en blijven alter ego's die een ánder is dan zij in werkelijkheid zijn.
Het is het proberen waard om het in het vervolg ook zo te zien en te doen.
Dat jij je eigen persoon zó openstelt dat je ongenadig geraakt wordt, daar kunnen wij ook niet veel mee. Als het je alter ego zou zijn geweest, had je het hele spel mee kunnen spelen. Nu dus duidelijk niet.
En dat is jammer.
Maar nu we weten dat jij één en dezelfde bent als op het forum, is het wel beter te probéren de zaak wat in de hand te houden, tenzij jijzelf aanleiding geeft tot hardere reacties dan alleen to the point of nader inhoudelijke argumentatie.e