Bert Mulder schreef:De paus heeft pas ook stappen gezet om de schade herstellen van uitspraken die in het verkeerde keelgat schoten van protestantanten, orthodoxen en islamieten. Woensdag bijvoorbeeld werd bekend dat de paus gastheer wordt op een belangrijk rooms-katholiek-islamitisch forum in november.
Dus nu Calvijn nog, en dan hebben we toch geen logische reden meer om niet naar de hoer van Rome terug te keren?
Als toevoeging, weet ik niet hoe serieus ik dit moet nemen,want een van de fundamentele leerstellingen waar Luther tegen heeft gestreden was wel de zogenaamde aflaten, en het is heel typische dat paus Benedictus XVI zelf nog aflaten beloofd.
Maar ja hij ziet zich zelf als hoofd van kerk, en de tijd van geweld en kruistochten werken helaas niet meer, dus heeft men nu andere manier gevonden wat past binnen onze mensgericht en postmoderne cultuur, namelijk de dialoog en symphatie proberen te winnen bij naieve christenen en kerken, die op een sentimentele manier zich aansluiten bij deze antichristelijke instituut, die vanuit de Concilie van Trent de evangelische belijdenis vervloekt, en ik las pastgeleden nog ergens dat PausBenedict XVI het Concile van Trent volledig onderschrijft!
vrijdag 07 december 2007 10:37 | Kerkredactie
VATICAANSTAD - Paus Benedictus XVI heeft een aflaat beloofd aan alle rooms-katholieken die het Franse bedevaartsoord Lourdes bezoeken.
Dat heeft het Vaticaan donderdag bekendgemaakt.De pelgrims krijgen van de paus een „volledige aflaat”, waardoor zij volgens de Rooms-Katholieke Kerk na hun dood minder lang in het vagevuur hoeven te verblijven om boete te doen over hun zonden.
De pauselijke aflaat is verkrijgbaar vanaf zaterdag tot 8 december 2008. In die periode herdenken rooms-katholieken dat Maria 150 jaar geleden in Lourdes zou zijn verschenen aan het 14-jarige meisje Bernadette Soubirous.
Ook voor degenen die de reis naar Zuid-Frankrijk niet kunnen maken, is een aflaat te verkrijgen. De paus verleent aflaten aan rooms-katholieken die van 2 tot 11 februari bidden op plaatsen die aan de Madonna van Lourdes zijn gewijd.
Naar verwachting brengt paus Benedictus in september of oktober een bezoek aan Lourdes.
http://www.refdag.nl/artikel/1325440/Af ... urdes.html