De Nieuwe Uri Geller

Gian

Re: De Nieuwe Uri Geller

Bericht door Gian »

Geloof je niet in paranormale krachten Kaw?
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Rens

Bericht door Rens »

Gian schreef:Geloof je niet in paranormale krachten Kaw?
Het is zo merkwwardig dat als er iets gebeurd of kan wat niet zomaar 1,2,3 te verklaren is, men direct begint met "dat is van de duivel" of soortgelijks, maar als het op het vlak van theologie of godsdienst in de ruime zin des woords aankomt, dán moet je het ineens "laten staan" want dán is het Godes........ en het is nét zo min verklaarbaar of te snappen soms.
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gian

Bericht door Gian »

In de geestelijke wereld is het goed of fout. Ik heb een keer een docu gezien over deze man. Hij brengt op afstand deze gave over aan mensen die op dat moment thuis ook lepels kunnen buigen.
Op paranormale avonden heb ik de meest bizarre dingen gezien. Een oude vriend van mij heeft bizarre dingen gedaan zoals voorwerpen naar zich toe laten komen ect.
Het lepels buigen mag van mij een truuk zijn, ik ben er van overtuigt dat zulke dingen mogelijk zijn.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Gian schreef:In de geestelijke wereld is het goed of fout. Ik heb een keer een docu gezien over deze man. Hij brengt op afstand deze gave over aan mensen die op dat moment thuis ook lepels kunnen buigen.
Op paranormale avonden heb ik de meest bizarre dingen gezien. Een oude vriend van mij heeft bizarre dingen gedaan zoals voorwerpen naar zich toe laten komen ect.
Het lepels buigen mag van mij een truuk zijn, ik ben er van overtuigt dat zulke dingen mogelijk zijn.
Ben het wel met je eens! Je kan je beter maar verre houden van dit soort zaken! Wij kregen ooit eens een uitnodiging om mee te gaan naar een avond waar zo'n soortgelijke illusionist zou optreden. We hebben het afgeslagen met het verhaal dat we als christen daar toch bezwaarlijk tegen aankeken. Die avond hebben we ook gebeden of de overige collega's die wel gingen bewaard mochten worden. Heel bijzonder was dat zij niet onder invloed kwamen van de hypnose!
Deze "randzaken" kan je beschouwen als een mijnenveld. Over een mijnenveld kan je zonder ongelukken lopen, maar niemand gaat zonder reden door dat mijnenveld rennen, toch?
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Gian schreef:Geloof je niet in paranormale krachten Kaw?
Ik geloof niet in Uri Geller. Je kunt veilig veronderstellen dat er in de media geen dingen gevonden worden die direct te linken zijn aan paranormale gaven of iets dergelijks. Tot nu toe zijn alle illusionisten zoals Uri Geller ontmaskerd. Zoek maar eens op Youtube. Het stikt daar van die ontmaskeringsfilmpjes. Daarnaast is er al jaren een enorme zak aan geld voor de eerste die aan kan tonen dat hij paranormale gaven heeft. Niemand heeft dat kunnen aantonen. Bij elk experiment hebben ze allen gefaald.

Ik zelf heb in mijn omgeving zat zaken meegemaakt die heel moeilijk of niet te verklaren zijn. Voor de rest hebben we iemand in de omgeving die als opvanghuis gedient heeft voor mensen die vast zaten in de klauwen van satan en bij een sekte zaten die je als satanisten zou kunnen omschrijven. Hij is op een gegeven moment daar mee gestopt. De aanvallen in geestelijke zin werden hem en zijn vrouw te zwaar. Hij wil er tot op de dag van vandaag niets over zeggen.

En wat dacht je van al die geesteszieke mensen om ons heen? Allemaal medisch te verklaren of zullen we de bijbel eens na spreken die sommigen van hun bezeten zou hebben genoemd?

Maar laat je niet foppen. Nuchterheid op dit punt is wel geboden. Wat je op tv ziet is show. Meer niet. Als je er in geloofd en er door aangetrokken wordt, dan stel je je er ten diepste voor open en dan is het niet Uri Geller, maar de satan die je betovert. Dan zit je wel in die schimmenwereld. Niet kijken dus, want voor dat je het weet lig je snachts met je ogen open te wachten op de eerste geestverschijning.
Plaats reactie