Predikant maant: elke dag seks

MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

jvdg schreef:
Bert Mulder schreef:Predikanten, als gezanten Gods, moeten zich aan de Bijbel houden, en niet allerlei menselijke ideeen uitkramen.
Idd, ik zou de kerkenraad adviseren deze prediker dienaangaande eens op het matje te roepen.
Hij heeft toch zeker wel wat anders te doen?
:shock: :shock:
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
zusterelly

Bericht door zusterelly »

MarthaMartha schreef:
jvdg schreef:
Bert Mulder schreef:Predikanten, als gezanten Gods, moeten zich aan de Bijbel houden, en niet allerlei menselijke ideeen uitkramen.
Idd, ik zou de kerkenraad adviseren deze prediker dienaangaande eens op het matje te roepen.
:mrgreen:
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Kan best wezen dat ze geen kerkeraad hebben.

De organisatie lijkt me meer een 'business' te zijn.

verder, lijkt mij zo, dat sex voor een maand misschien nog het meest Schriftuurlijke van deze groep zou kunnen zijn, kunnen ze in elk geval op de Bijbel baseren.

Hier een foto van een doopdienst:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Bert Mulder op 20 feb 2008, 22:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
jvdg

Bericht door jvdg »

zusterelly schreef:
MarthaMartha schreef:
jvdg schreef:
:mrgreen: :mrgreen:
Marie-Henriëtte

Bericht door Marie-Henriëtte »

Ik heb de website bekeken, een vrijzinnige gemeente :roll:
jvdg

Bericht door jvdg »

Marie-Henriëtte schreef:Ik heb de website bekeken, een vrijzinnige gemeente :roll:
En wat heeft dat met sexualiteit te maken?
Marie-Henriëtte

jvdg schreef:
Marie-Henriëtte schreef:Ik heb de website bekeken, een vrijzinnige gemeente :roll:
En wat heeft dat met sexualiteit te maken?
Veel.
wim

Bericht door wim »

Een vrij-zin-nige gemeente?
Marie-Henriëtte

De spellingsregels zijn jou gelukkig niet vreemd wim.

Wat vrijzinnig met sex te maken heeft, geeft het artikel eigenlijk zelf al aan. De dominee roept singels op één maand lang geen sex te hebben. Waarschijnlijk is dit in een preek naar voren gekomen binnen de gemeente. Dus zou je kunnen stellen dat de singels binnen de gemeente sex hebben, met hunzelf of een tweede persoon erbij.

Een vriend van mij zit bij een PKN -vrijzinnige- gemeente in Nederland, hij woont samen met een vriendin dat zegt ook alweer genoeg.

Ik hoop dat ik het zo duidelijk geformuleerd heb :)
jvdg

Bericht door jvdg »

Marie-Henriëtte schreef:De spellingsregels zijn jou gelukkig niet vreemd wim.

Wat vrijzinnig met sex te maken heeft zegt het artikel eigenlijk zelf al aan. De dominee roept singels op één maand lang geen sex te hebben. Waarschijnlijk is dit in een preek naar voren gekomen binnen de gemeente, dus zou je kunnen stellen dat de singels binnen de gemeente sex hebben, met hunzelf of een tweede persoon.

Een vriend van mij zit bij een PKN -vrijzinnig- gemeente in Nederland, hij woont samen dus dat zegt ook alweer genoeg.

Nee, dat heb je niet.
Het enige wat ik ik in je betoog constateer is het generaliseren van.

Ik ken "rechtsen" die heel wat linkser zin dan "vrijzinnigen".
Marie-Henriëtte

jvdg schreef:

Wat vrijzinnig met sex te maken heeft zegt het artikel eigenlijk zelf al aan. De dominee roept singels op één maand lang geen sex te hebben. Waarschijnlijk is dit in een preek naar voren gekomen binnen de gemeente, dus zou je kunnen stellen dat de singels binnen de gemeente sex hebben, met hunzelf of een tweede persoon.

Een vriend van mij zit bij een PKN -vrijzinnig- gemeente in Nederland, hij woont samen dus dat zegt ook alweer genoeg.

Nee, dat heb je niet.
Het enige wat ik ik in je betoog constateer is het generaliseren van.

Ik ken "rechtsen" die heel wat linkser zin dan "vrijzinnigen".
Hm nou duidelijker lukt het niet.

Ik ben blij om te horen dat jij rechtse vrijzinnigen kent :!: :wink:
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

jvdg schreef:Ik ken "rechtsen" die heel wat linkser zin dan "vrijzinnigen".
In mijn woonplaats stond de Geref. kerk vanouds bekend als "licht". De Hervormden waren (en zijn nog steeds) een stuk behoudender.
Een paar kilometer verderop zijn juist de hervormden vanouds de flodders. Wil je een serieuze christen spreken, dan moet je bij de Geref. kerk zijn.

Dus: generaliseren heeft geen enkele zin :!:
Bert Mulder
Contacteer:

Wat vrijzinnig met sex te maken heeft, geeft het artikel eigenlijk zelf al aan. De dominee roept singels op één maand lang geen sex te hebben. Waarschijnlijk is dit in een preek naar voren gekomen binnen de gemeente. Dus zou je kunnen stellen dat de singels binnen de gemeente sex hebben, met hunzelf of een tweede persoon erbij.

Een vriend van mij zit bij een PKN -vrijzinnige- gemeente in Nederland, hij woont samen met een vriendin dat zegt ook alweer genoeg.

Jammer genoeg zijn de spellingsregels jou wel vreemd

nooit van gehoord dat singels sex kunnen hebben. Bedoel je misschien singles, oftewel, in ABN, vrijgezellen?

Is een singel niet een soort laan?
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Bert Mulder schreef:nooit van gehoord dat singels sex kunnen hebben. Bedoel je misschien singles, oftewel, in ABN, vrijgezellen?

nooit gehoord van een kruising van twee singels?
zet er maar een stoplicht neer, anders gebeuren er ongelukken
Afbeelding
Bert Mulder
Contacteer:

Hendrikus schreef:
Bert Mulder schreef:nooit van gehoord dat singels sex kunnen hebben. Bedoel je misschien singles, oftewel, in ABN, vrijgezellen?

nooit gehoord van een kruising van twee singels?
zet er maar een stoplicht neer, anders gebeuren er ongelukken
Afbeelding
ik heb, helaas, niet zulke leuke plaatjes als jou.
Gesloten