De Catechisant

Plaats reactie
de Paus

De Catechisant

Bericht door de Paus »

Wie kent het blaadje De Catechisant (open deur intrappen natuurlijk :) ) en wat vinden jullie ervan? Is het niet een vinger in de pap houden van Ds. Pieters in kerkelijk Nederland? En klopt het inhoudelijk allemaal?

de paus
de Paus

Bericht door de Paus »

Wie kent het blaadje De Catechisant (open deur intrappen natuurlijk :) ) en wat vinden jullie ervan? Is het niet een vinger in de pap houden van Ds. Pieters in kerkelijk Nederland? En klopt het inhoudelijk allemaal?

de paus
Rinie

Bericht door Rinie »

Dat vinger-in-de-pap-houden is enigszins onzin. Ds. Pieters is namelijk al sinds jaren de verpersoonlijking van De Catechesant, en het zou juist vreemd zijn als hij daar ineens mee stopte als hij emigreerde.
Inhoudelijk is het goed. Niet moeilijk, wel Bijbels. Af en toe is er een nummer waarin lezers schrijven, en dan is het niveau nog wat minder, maar verder is het goede lectuur voor verloren uurtjes als je je er niet toe kan zetten om een dik boekwerk te lezen.
de Paus

Bericht door de Paus »

Jammer dat dit onderwerp nu al in de prullebak moet belanden.
Basic-Liner

Bericht door Basic-Liner »

Jammer dat het onderwerp zo moest beginnen!

Ik proef een niet al te positieve grondhouding bij je Paus. Vertel daar eerst eens iets meer over!
de Paus

Bericht door de Paus »

Er werd enige weken geleden bij ons van de kansel al het jeugdblad van ds. Pieters aanbevolen. Hij stond vele jaren in het naburige Genemuiden. Daar is hij nu weg, en dan wordt je nog overspoeld met pieters voor en pieters na. Dat hoeft van mij niet. Laat hem een jeugdblad in het Engels schrijven en daar in Canada publiceren. Van mij hoeft het hier in Nederland niet meer. Zonder Pieters valt er ook te leven. Niemand is onmisbaar, ik niet, ds. Pieters niet.

de paus :stu
Refojongere

Bericht door Refojongere »

Het is een zeer goed initiatief van ds. Pieters, hij heeft echt de bekering van de jeugd op het oog. Het is nog gratis ook!
Ds. Pieters is niet onmisbaar, maar wat een gemis als 'De Catechisant' verdwijnt! Daar moet je het met me eens zijn.
de Paus

Bericht door de Paus »

Ds. Pieters is niet onmisbaar, maar wat een gemis als 'De Catechisant' verdwijnt! Daar moet je het met me eens zijn.
Nee, daar ben ik het niet mee eens. De Catechisant is alleen leesvoer voor de jongere die al binnen de kerk actief is, en die zich al interesseerd voor het geloof. Voor de ongelovige is de catechesant niet meer dan een saai, kleurloos boekje in de tale kanaans.

de paus
sochrio

Bericht door sochrio »

Niemand en niets is onmisbaar m.u.v. de Bijbel. Er zijn veel boekjes die wel lijken op de Cathechisant, daar heb je gelijk aan. Maar ieder middel is toch welkom of niet dan? Dat het boekje alleen geschikt is voor een bepaalde doelgroep hoeft toch nog niet te zeggen dat het daarom maar moet verdwijnen?
De een zal het wel als een gemis ervaren, de ander niet. Moet je daar elkaar niet vrij in laten?
Lees het echter niet als het boekje van Ds. Pieters, de schrijver is niet belangrijk, de inhoud wel
matthijs019

Bericht door matthijs019 »

Ik zou het enorm jammer vinden als de Cathechisant zou verdwijnen. Depa was het niet altijd eens met Pieters, ik zou graag wel eens weten wat. Ik moet zeggen ik leer heel veel via de Catechisant. Ik heb Pieters nog nooit gehoord in een kerkdienst, maar ik denk en weet zeker dat het wel de wil van de HEERE is dat het gratis blad bestaat.
pingpongbal

Bericht door pingpongbal »

Ik heb me er pas op geabbonneerd omdat wij het thuis ook hadden, en ik vond dat er vaak best nuttige dingen in staan! Het is ook nog gratis en volgensmij kan je er alleen maar beter van worden dus daarom lees ik hem!
matthijs019

Bericht door matthijs019 »

Een nieuwe periodiek/rubriek in De catechisant "van Overzee". Het is voor de ouderen bedoeld maar ik hoop niet dat de jongeren dit niet zullen lezen... Ik vind het mooi dat het erbij is gekomen...

De Catechisant zoekt ook nog een bezorger(ster) voor Barendrecht. En wie kan er voor zorgen dat er een pakketje vanuit Hardinxveld-iessendam of Nieuw-Lekkerland naar Krimpen a/d IJssel gebracht word? Voor info bel. 0184-618133 .

Het kan zijn dat je de catechisant niet kent..
De Catechisant is een GRATIS maandblad van Ds W. Pieters uit Springford(canada). Ds. Pieters is niet de enigste schrijver in "De Catechisant". Het blad wordt in Nederland, Canada en Nieuw-Zeeland uitgegeven.. Kijk eens op ww.decatechisant.nl. Direct lid worden kan ook klik dan hier.
Plaats reactie