Waar ging de preek van afgelopen zondag over?

Ichtus

Bericht door Ichtus »

Lukas 22: 31,32:
En de Heere zei: Simon, Simon, zie de satan heeft ulieden zeer begeerd om te ziften als de tarwe; maar Ik heb voor u gebeden, dat uw geloof niet ophoude en gij, als gij eens zult bekeerd zijn, zo versterk uw broeders.
Lassie

Bericht door Lassie »

Bij ons ging het over samenwonen en/of trouwen.
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Lassie schreef:Bij ons ging het over samenwonen en/of trouwen.
en/of ?
Lassie

Bericht door Lassie »

Hendrikus schreef:
Lassie schreef:Bij ons ging het over samenwonen en/of trouwen.
en/of ?
oke jij je zin.

samenwonen en trouwen

samenwonen of trouwen.
Johannes XXIII

Bericht door Johannes XXIII »

Over "laat de rechterhand niet weten wat de linker doet" in het kader van de Vastentijd, en het geven van "aalmoezen" e.e.a. naar aanleiding van de Vastenbrief van de Paus.
"Hoeveel mensen er hier werken in het Vaticaan? Minstens de helft hoop ik" Paus Johannes XXIII
mentos

Bericht door mentos »

Gisterenavond een preek over zondag 10, over de Voorzienigheid.
Ik snapte er niet bijzonder veel van, het ging over de toekomst. Als wij zouden zien op onze kinderen en kleinkinderen dan zouden we weleens bang kunnen worden, maar dan was het toch als een nachthutje in de komkommerhof dat nat zou worden, aldus onze ds. Via een zoekprogramma weet ik nu dat dat een bijbeltekst is, te weten Jesaja 1:8, waar staat:
En de dochter van Sion is overgebleven als een hutje in de wijngaard, als een nachthutje in den komkommerhof, als een belegerde stad.

Maar wat dit betekent...? Ik neem tenminste aan dat het niet letterlijk bedoeld is. Hebben jullie hier misschien ooit iets over gehoord?
freek

Bericht door freek »

mentos schreef:Gisterenavond een preek over zondag 10, over de Voorzienigheid.
Ik snapte er niet bijzonder veel van, het ging over de toekomst. Als wij zouden zien op onze kinderen en kleinkinderen dan zouden we weleens bang kunnen worden, maar dan was het toch als een nachthutje in de komkommerhof dat nat zou worden, aldus onze ds. Via een zoekprogramma weet ik nu dat dat een bijbeltekst is, te weten Jesaja 1:8, waar staat:
En de dochter van Sion is overgebleven als een hutje in de wijngaard, als een nachthutje in den komkommerhof, als een belegerde stad.

Maar wat dit betekent...? Ik neem tenminste aan dat het niet letterlijk bedoeld is. Hebben jullie hier misschien ooit iets over gehoord?
Dit is een enorm populaire tekst. Waarschijnlijk vanwege het verkleinwoordje erin. Vaak wordt er ook 'komkommerhofje' van gemaakt.

Ik heb een preek gehoord van ds. Gielen uit Poortvliet.

Zie het Lam van God, dat de zonde van de wereld wegneemt. Het was een prachtige preek

's Avonds leesdienst :?
zusterelly

Bericht door zusterelly »

Ichtus schreef:Lukas 22: 31,32:
En de Heere zei: Simon, Simon, zie de satan heeft ulieden zeer begeerd om te ziften als de tarwe; maar Ik heb voor u gebeden, dat uw geloof niet ophoude en gij, als gij eens zult bekeerd zijn, zo versterk uw broeders.
Bij ons ook. In de ochtenddienst.
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

mentos schreef:Gisterenavond een preek over zondag 10, over de Voorzienigheid.

Het betekend dat "het volk Gods" tot bijna niets is geworden, maar dat er nog wel een overblijfsel is.
Unionist

Bericht door Unionist »

M.G. de Koning schreef:Temidden van alle ontrouw en Gods oordeel daarover getuigt vers 8 van de liefde van HERE voor Sion door over Sion als dochter te spreken. Sion is hier de dochter, een jonge vrouw die eigenlijk de bruid van God is, de dichterlijke naam voor Jeruzalem. God had verhoed dat de Assyriër Jeruzalem zou innemen komen. Temidden van het verwoeste land staat alleen Jeruzalem nog overeind. Maar er is niet veel over van de heerlijkheid die ze eens bezat. Ze lijkt op een vervallen hut die boven de laagte van een komkommerveld uitsteekt. Ze wordt ook vergeleken met een belegerde stad.
Een stad die belegerd wordt, wordt uitgehongerd. Alle kracht en
schoonheid verdwijnt.
bron: "Toelichting op het boek Jesaja", http://www.oudesporen.nl
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Klaas-Jan
Contacteer:

Bericht door Klaas-Jan »

freek schreef:'s Avonds leesdienst :?
Het spijt me, maar ik kan dit niet plaatsen...
freek

Bericht door freek »

Klaas-Jan schreef:
Dat vraag ik toch niet van je.
Johannes XXIII

Bericht door Johannes XXIII »

Klaas-Jan schreef:
ik wel, denk ik. het is net als bij woord-en-communiediensten: het is het nét niet, als de dominee of de priester niet zélf voorgaat.
"Hoeveel mensen er hier werken in het Vaticaan? Minstens de helft hoop ik" Paus Johannes XXIII
Jongere

Bericht door Jongere »

's ochtends leesdienst. Ds. van Reenen over Johannes 18: 1 - 11. Prachtige preek!
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

's-Morgens: Johannes 6:51a: Ik ben het levende Brood Dat uit den hemel nedergedaald is; zo iemand van dit Brood eet, die zal in der eeuwigheid leven.(Bediening Heilig Avondmaal)
's-Middags: Genesis 40 over de dromen van de schenker en de bakker bij Jozef in de gevangenis in Egypte.
's-Avonds: Johannes 6:53: Jezus dan zeide tot hen: Voorwaar, voorwaar zeg ik ulieden, tenzij dat gij het vlees van den zoon des mensen eet en Zijn bloed drinkt, zo hebt gij geen leven in uzelven(Nabetrachting Heilig Avondmaal)
Gesloten