Denken is nog geen zeker weten ....... !Gijs83 schreef:Zo denk ik het dat het in Rijssen ook is. Ik heb heb verder niet gehoord dat er ook zondagse samenkomsten zijn.freek schreef:Zo werd het in Alblasserdam ook aangekondigd; voor zover ik weet is daar geen nieuwe gemeente opgestart.Hendrikus schreef:Maar 't wordt in de krant wel aangekondigd als OGG iN bv, en die bestaat dan in die plaats (nog) niet.freek schreef:Overigens hoeft het niet per se een nieuwe gemeente te zijn; het zou kunnen dat een groepje aanhangers hem alleen een keer voor een weekdienst vraagt.
beroepingswerk en daarmee samenhangende berichten
- Wilma van den Berg
Ons geloof wankelt weleens maar Gods trouw nooit!
Ze noemen zich OGG buiten verband maar een kerkenraad is er niet :|JALP schreef:Wil een poging wagen er iets van te zeggen, maar ik hoop niet dat we dan de discussie opnieuw gaan voeren... dus ik zou zeggen... niet op reageren verder.....Jongere schreef:Ik heb dat toen niet zo gevolgd, maar dat ging toch helemaal niet over iets leerstelligs? Is er dan gewoon een gemeente ergens aan de andere kant van het land die puur op basis van een naam een nieuwe kerk begint?Hendrikus schreef:Las in het RD dat er tegenwoordig ook een Oud Geref Gem in Ned buiten verband is, waar vanavond (?) ds Van der Meer voorgaat. 't Wordt steeds kleurrijker daar... (hoewel, de kleur zwart zal wel domineren):
Als niemand er iets zinnigs over te zeggen heeft heb ik dit overigens niet gevraagd.
Ds. v/d Meer heeft het kerkgenootschap van de OGGiN verlaten door 'persoonlijke vetes en wat problemen'. Hij is daarna voor een groepje sympathisanten gaan preken in St. Philipsland......
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
En dus is het zomaar een groepje dat bij elkaar komt...albion schreef:Ze noemen zich OGG buiten verband maar een kerkenraad is er niet :|JALP schreef:Wil een poging wagen er iets van te zeggen, maar ik hoop niet dat we dan de discussie opnieuw gaan voeren... dus ik zou zeggen... niet op reageren verder.....Jongere schreef:Ik heb dat toen niet zo gevolgd, maar dat ging toch helemaal niet over iets leerstelligs? Is er dan gewoon een gemeente ergens aan de andere kant van het land die puur op basis van een naam een nieuwe kerk begint?Hendrikus schreef:Las in het RD dat er tegenwoordig ook een Oud Geref Gem in Ned buiten verband is, waar vanavond (?) ds Van der Meer voorgaat. 't Wordt steeds kleurrijker daar... (hoewel, de kleur zwart zal wel domineren):
Als niemand er iets zinnigs over te zeggen heeft heb ik dit overigens niet gevraagd.
Ds. v/d Meer heeft het kerkgenootschap van de OGGiN verlaten door 'persoonlijke vetes en wat problemen'. Hij is daarna voor een groepje sympathisanten gaan preken in St. Philipsland......
Inderdaad.Mister schreef:Eén van de forumregels is: Spreek met respect over kerkverbanden en ambtsdragers. Dit betekend onder meer dat men voor predikanten de titel ds. gebruikt.
Ik heb hier een aantal berichten en reacties verwijderd, waarin dat respect ontbrak.
Verder heb ik een op zich respectvolle opmerking over ds. A.P. van der Meer verwijderd. De onderscheiden standpunten over deze man zijn inmiddels meer dan bekend.
Tsja.... er zijn hier in Neveldijk ook mensen die het spotvogelachtig noemen...... maar humor helpt, blij dat ik 't heb, maar goed, hier is het verwijderd, Hein gaat gewoon zijn eigen gang.Tiberius schreef:Inderdaad.Mister schreef:Eén van de forumregels is: Spreek met respect over kerkverbanden en ambtsdragers. Dit betekend onder meer dat men voor predikanten de titel ds. gebruikt.
Ik heb hier een aantal berichten en reacties verwijderd, waarin dat respect ontbrak.
Verder heb ik een op zich respectvolle opmerking over ds. A.P. van der Meer verwijderd. De onderscheiden standpunten over deze man zijn inmiddels meer dan bekend.
- MarthaMartha
Pas op Hein, neem een voorbeeld aan het mangelvrouwtje!Heindemat schreef:Tsja.... er zijn hier in Neveldijk ook mensen die het spotvogelachtig noemen...... maar humor helpt, blij dat ik 't heb, maar goed, hier is het verwijderd, Hein gaat gewoon zijn eigen gang.Tiberius schreef:Inderdaad.Mister schreef:Eén van de forumregels is: Spreek met respect over kerkverbanden en ambtsdragers. Dit betekend onder meer dat men voor predikanten de titel ds. gebruikt.
Beledigende opmerkingen zijn niet per definitie humorvol...Heindemat schreef:Tsja.... er zijn hier in Neveldijk ook mensen die het spotvogelachtig noemen...... maar humor helpt, blij dat ik 't heb, maar goed, hier is het verwijderd, Hein gaat gewoon zijn eigen gang.Tiberius schreef:Inderdaad.Mister schreef:Eén van de forumregels is: Spreek met respect over kerkverbanden en ambtsdragers. Dit betekend onder meer dat men voor predikanten de titel ds. gebruikt.
- Wilma van den Berg
Re: beroepingswerk en daarmee samenhangende berichten
Oud Geref. Gem. stellen Zwartbol beroepbaar
28-02-2008 09:15 | Van een medewerker
BARNEVELD - De Oud Gereformeerde Gemeenten in Nederland hebben na kerkelijk examen lerend ouderling Th. L. Zwartbol toegelaten tot de volle bediening. Zwartbol is vanaf 19 maart beroepbaar in de gemeenten.
De classis Oost, die gisteren in Barneveld vergaderde, besloot, onder voorzitterschap van ds. H. Molendijk, verder onder meer tot aanpassing van een aantal kerkelijke procedures. Ook wordt de regelgeving rond archiefvorming en bescherming van persoonsgegevens nader uitgewerkt. Het omgaan met digitaal beschikbare informatie zal hierbij aandacht krijgen. Op de synode 2009 worden daartoe voorstellen gepresenteerd.
De beide classes, Oost en West, besloten tevens de doelstelling van de Algemene Kas Bijzondere Noden uit te breiden met een kas bijzondere kerkelijke noden, naast de reeds bestaande kas diaconale noden. De classis Oost behandelde gisteren tevens in comité een drietal appelschriften.
http://www.refdag.nl
28-02-2008 09:15 | Van een medewerker
BARNEVELD - De Oud Gereformeerde Gemeenten in Nederland hebben na kerkelijk examen lerend ouderling Th. L. Zwartbol toegelaten tot de volle bediening. Zwartbol is vanaf 19 maart beroepbaar in de gemeenten.
De classis Oost, die gisteren in Barneveld vergaderde, besloot, onder voorzitterschap van ds. H. Molendijk, verder onder meer tot aanpassing van een aantal kerkelijke procedures. Ook wordt de regelgeving rond archiefvorming en bescherming van persoonsgegevens nader uitgewerkt. Het omgaan met digitaal beschikbare informatie zal hierbij aandacht krijgen. Op de synode 2009 worden daartoe voorstellen gepresenteerd.
De beide classes, Oost en West, besloten tevens de doelstelling van de Algemene Kas Bijzondere Noden uit te breiden met een kas bijzondere kerkelijke noden, naast de reeds bestaande kas diaconale noden. De classis Oost behandelde gisteren tevens in comité een drietal appelschriften.
http://www.refdag.nl
Ons geloof wankelt weleens maar Gods trouw nooit!
In de praktijk komt het er vaak op neer dat de kandidaat het beroep aanneemt naar de gemeente waar die als lerend ouderling al aan verbonden was in dit geval Ede/Wekerom. Het enige nieuws is eigenlijk dat hij dominee wordt.
Is er bekend over welke onderwerpen de appelschriften gaan?
Bij het beroepingswerk staan constant beroepen aangaande de Ger.Gem.
Maar ik zie alleen maar "Bedankt voor ............... " verschijnen, ik denk zo langzamerhand waaróm er nog beroepen wordt als er tóch vrijwel nooit een beroep wordt aangenomen......
Maar ik zie alleen maar "Bedankt voor ............... " verschijnen, ik denk zo langzamerhand waaróm er nog beroepen wordt als er tóch vrijwel nooit een beroep wordt aangenomen......
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Vrijwel nooit.... dat is dus "soms wel".Rens schreef:Bij het beroepingswerk staan constant beroepen aangaande de Ger.Gem.
Enne... wacht maar af wat er gaat gebeuren als er eens een beroepsbrief vanuit Moddergat-Paesens op de mat valt van de Wekeromse pastorie

Nou die zal daar in Wekerom niet letterlijk op de mat vallen hoor. Er staat netjes een brievenbus aan de weg! Makkelijk voor de postbode.Dimdi schreef:Vrijwel nooit.... dat is dus "soms wel".Rens schreef:Bij het beroepingswerk staan constant beroepen aangaande de Ger.Gem.
Enne... wacht maar af wat er gaat gebeuren als er eens een beroepsbrief vanuit Moddergat-Paesens op de mat valt van de Wekeromse pastorie
Ik zie niet hoe een Ger.Gem Ds een beroep naar een PKN-gemeente denkt aan te nemen, én waarom een PKN-gemeente een beroep zou uitbrengen op een Ger.Gem. Ds........................Dimdi schreef:Vrijwel nooit.... dat is dus "soms wel".Rens schreef:Bij het beroepingswerk staan constant beroepen aangaande de Ger.Gem.
maar ja, de wonderen zijn de wereld nog niet uit zegt men wel eens..........

Moderatorbericht: