Geref. Gem in Ned. (b.v.): hoe verder?

Toeschouwer

Bericht door Toeschouwer »

Verleden jaar deze predikant gehoord op een begrafenis. Als lid van een PKN gemeente ben ik natuurlijk niet veel gewend, maar ik vond de preek en wat er verder door hem gesproken werd, heel vreemd.
Het zei rustig dat die persoon in de hel was, klopte ook zei hij met het Woord, twee uit een geslacht en zij was de derde die begraven werd uit dat geslacht.
Ik heb geen Evanglie gehoord die middag, het was kil, ik had ook het idee dat de kerkenraad hier ook niet gelukkig mee was.
Ik weet dat wel zeker. Het was trouwens niet in Veenendaal, maar aan het andere eind van Nederland.
entiteitxx

Bericht door entiteitxx »

pierre27 schreef:
henriët schreef:
Anti-quoq schreef:
Overigens, Ds. Wink heeft openlijk zich uitgesproken dat hij het onvoorstelbaar vind dat bij de binnenverbanders de studenten als paddestoelen uit de grond verrijzen........

PS: Ik heb respect voor Ds. Wink, en ben zelf ook wel naar zijn diensten geweest
Oude Paden,
Sorry voor hetgeen nbu gaat volgen, maar enige heilige verontwaardiging maakt nu meester van me. In de eerste plaats lijkt het me een groot compliment als de GGiN door ds Wink worden aangevallen, omdat ze nu enkele studenten hebben.

Jouw P.S. schokt mij het meest. Ik heb deze man ook meerdere keren beluisterd. Vreselijk als je zo met Gods Woord en met je hoorders omgaat. Ik heb de preek nog even opgezocht (heb ik tijdens de dienst bijna helemaal uitgeschreven op 22-03-1998): Daarin zegt hij letterlijk (met een angstaanjagende stem: Weet je wel wat die Borg hier moest lijden (Gethsemané)? Jaja, (en hij priemt met z'n vinger naar de voorste rij) dat zul je wel merken als je straks ligt te branden in de hel.
Om vervolgens 18 minuten op niet-Bijbelse wijze de hel te beschrijven. Dan zou ik nog kunnen verdragen als er een [maar] zou volgen, maar dat kwam niet.
De tweede keer (tijdens een begrafenis) gaat hij aan het graf beschrijven wat de vrouw op dit moment (in de hel) aan het meemaken is. Werkelijk verschrikkelijk.
Ik heb de neiging gehad om na de kerkdienst in de GGiN (b.v.) Veenendaal met evangelisatiefolders te gaan staan.
Dolgraag zou ik willen dat ik overdreef, maar helaas kan ik het niet mooier maken. Deze man kan geen dienstknecht van God zijn. Ik heb zo'n diep medelijden met mensen en kinderen die daar naar de kerk gaan.

Ik weet dat ik met deze reactie een heleboel boze tegenreacties zal krijgen, maar ik moest dit jullie doorgeven.
Een boze tegenreactie zal ik niet geven, alleen wat ik hierboven lees, dan voel ik een ijzeren kilte in me opkomen...
Vreselijk.
Ik hoop dan ook echt dat het Evangelie ook onder de hoorders van deze dominee open mag en zal gaan!!!! Want het is niet alleen de vloek, dat zou wel heel erg onbijbels zijn... maar ook het Evangelie!!!
Ik voel ook een ijzige kilte in me opkomen als ik bovenstaande postings lees..
Vooral de wat oudere dominees binnen de GGiN (BV) zijn/waren vaak geneigd om enorm uit te wijden over de hel, immers in deze kringen wordt dit vaak gezien als een teken van een zuivere prediking. Er zijn veel mensen die zich zelfs verlustigen in een dominee die het vaak over de hel en verdoemenis heeft; door het dreigen en beschrijven van de hel is trouwens nooit iemand bekeerd geraakt.
Echter om te zeggen dat deze dominee geen dienstknecht van God kan zijn, daar word ik ook kil van. Je mag je zeker niet zo uitlaten over dominees, dat past ( hoe begrijpelijk soms ook) ons niet.
"............................................................."
pierre27

Bericht door pierre27 »

henriët schreef:
pierre27 schreef:
Ik voel ook een ijzige kilte in me opkomen als ik bovenstaande postings lees..
en mogen we ook weten waarom???
jawel, omdat dit een gebeuren is waar hij zich absoluut niet tegen kan verdedigen.
ik was lid daar..tot voor kort, maar wat ik hier lees heb ik nog nooit zo opgemerkt.
Wel terdege gaat het Evangelie daar open.
Dat jij en anderen iets anders willen horen dat is dan een andere zaak.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Gian

Bericht door Gian »

Als je onder zn gehoor zit kan je ook niks terugzeggen.
En het Evangelie is er wel, alleen voor de enkeling die voldoet aan alle voorwaarden.
Hoeveel mensen gaan er aan het avondmaal Piere?
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Ander

Bericht door Ander »

Gian schreef: Hoeveel mensen gaan er aan het avondmaal Piere?
Ik hoop dat Pierre hier geen antwoord op geeft. En Evangelie is er wel, voor de grootste zondaar.
pierre27

Bericht door pierre27 »

Gian schreef:Als je onder zn gehoor zit kan je ook niks terugzeggen.
En het Evangelie is er wel, alleen voor de enkeling die voldoet aan alle voorwaarden.
Hoeveel mensen gaan er aan het avondmaal Piere?
Ga het hem zelf vragen...
pierre27

Bericht door pierre27 »

Ander schreef:
Ik hoop dat Pierre hier geen antwoord op geeft. En Evangelie is er wel, voor de grootste zondaar.
Jullie hebben gelijk, liet me even door mijn boosheid leiden.
Bij dezen mijn excuus.
Laatst gewijzigd door pierre27 op 07 feb 2008, 18:38, 1 keer totaal gewijzigd.
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

pierre27 schreef:
Ander schreef:
*knip*
sorry, ik meng me nooit in dit soort discussies, maar dit vind ik een nare en suggestieve opmerking. We kunnen niet zomaar oordelen over een ander door ze in een verdacht hokje te stoppen.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
WSO

Bericht door WSO »

Onwerkelijke en onwezenlijke disc.

Ik denk dat de aantekeningen van AQ wel kloppen. De anderen horen het niet eens meer zo heb ik het idee. Dat hoort bij ernstig.
pierre27

Bericht door pierre27 »

Heb mijn post aangepast, nogmaals mijn excuses.
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

excuses aanvaard. dit waardeer ik enorm!!
Ik weet, mijn Verlosser leeft
opgeraapt

Bericht door opgeraapt »

het lust me niet er veel over te zeggen; maar het is veel erger dan je denkt.

Hij zegt ook zelf dat hij geen een roeping heeft om het evangelie te brengen, maar alleen om het oordeel aan te kondigen. En dat hij ook geen vrucht zal hebben op zijn prediking.
pierre27

Bericht door pierre27 »

WSO schreef:Onwerkelijke en onwezenlijke disc.

Ik denk dat de aantekeningen van AQ wel kloppen. De anderen horen het niet eens meer zo heb ik het idee. Dat hoort bij ernstig.
Juist, nou wie weet heb je gelijk.. :lol:
Wilma van den Berg

Bericht door Wilma van den Berg »

opgeraapt schreef:het lust me niet er veel over te zeggen; maar het is veel erger dan je denkt.

Hij zegt ook zelf dat hij geen een roeping heeft om het evangelie te brengen, maar alleen om het oordeel aan te kondigen. En dat hij ook geen vrucht zal hebben op zijn prediking.
:roll: :shock:
Ons geloof wankelt weleens maar Gods trouw nooit!
pierre27

Bericht door pierre27 »

opgeraapt schreef:het lust me niet er veel over te zeggen; maar het is veel erger dan je denkt.

Tja, ik heb blijkbaar andere oren als jou en al de anderen die in hem weinig goeds opmerken.
Gesloten