Een boze tegenreactie zal ik niet geven, alleen wat ik hierboven lees, dan voel ik een ijzeren kilte in me opkomen...Anti-quoq schreef:Oude Paden,Overigens, Ds. Wink heeft openlijk zich uitgesproken dat hij het onvoorstelbaar vind dat bij de binnenverbanders de studenten als paddestoelen uit de grond verrijzen........
PS: Ik heb respect voor Ds. Wink, en ben zelf ook wel naar zijn diensten geweest
Sorry voor hetgeen nbu gaat volgen, maar enige heilige verontwaardiging maakt nu meester van me. In de eerste plaats lijkt het me een groot compliment als de GGiN door ds Wink worden aangevallen, omdat ze nu enkele studenten hebben.
Jouw P.S. schokt mij het meest. Ik heb deze man ook meerdere keren beluisterd. Vreselijk als je zo met Gods Woord en met je hoorders omgaat. Ik heb de preek nog even opgezocht (heb ik tijdens de dienst bijna helemaal uitgeschreven op 22-03-1998): Daarin zegt hij letterlijk (met een angstaanjagende stem: Weet je wel wat die Borg hier moest lijden (Gethsemané)? Jaja, (en hij priemt met z'n vinger naar de voorste rij) dat zul je wel merken als je straks ligt te branden in de hel.
Om vervolgens 18 minuten op niet-Bijbelse wijze de hel te beschrijven. Dan zou ik nog kunnen verdragen als er een [maar] zou volgen, maar dat kwam niet.
De tweede keer (tijdens een begrafenis) gaat hij aan het graf beschrijven wat de vrouw op dit moment (in de hel) aan het meemaken is. Werkelijk verschrikkelijk.
Ik heb de neiging gehad om na de kerkdienst in de GGiN (b.v.) Veenendaal met evangelisatiefolders te gaan staan.
Dolgraag zou ik willen dat ik overdreef, maar helaas kan ik het niet mooier maken. Deze man kan geen dienstknecht van God zijn. Ik heb zo'n diep medelijden met mensen en kinderen die daar naar de kerk gaan.
Ik weet dat ik met deze reactie een heleboel boze tegenreacties zal krijgen, maar ik moest dit jullie doorgeven.
Vreselijk.
Ik hoop dan ook echt dat het Evangelie ook onder de hoorders van deze dominee open mag en zal gaan!!!! Want het is niet alleen de vloek, dat zou wel heel erg onbijbels zijn... maar ook het Evangelie!!!