Moderator opmerking
Beste mensen,
Stop aub met de opmerkingen over het prive dan wel kerkelijk leven van dhr. Spruyt. Het is niet gewenst om hier informatie over censuurzaken (in spe) te plaatsen.
Met vriendelijke groet,
Tiberius, moderator
Bart Jan Spruyt op zondag!
De splinter en balk kan natuurlijk ook gebruikt worden om alle misstanden te laten voor wat ze zijn. Ik geloof niet dat de Heere Jezus die gelijkenis zo bedoelde.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
- Oude-Waarheid
Maar Refo de vraag was:refo schreef:De splinter en balk kan natuurlijk ook gebruikt worden om alle misstanden te laten voor wat ze zijn. Ik geloof niet dat de Heere Jezus die gelijkenis zo bedoelde.
Hoe rijmt deze meneer dat met zijn belijdenis?
Daar kan ik en jij wel over gaan gissen maar geen passend antwoord op geven, ik denk dat ze dat bedoelde.
Zelf zeg ik ook vaak "wie in zijn eigen tuintje wied ziet ook het onkruid van een ander niet"
Toch is het een heel legitieme vraag: Hoe kan dit.
Los van het kerkverband, dat interesseert me niet zoveel. Maar de vraag hoe iemand die lid is van een rechts christelijke kerk nu vaste medewerker zijn van een tv-programma op zondag, mag toch wel gesteld worden?
Als ik een vaste column mag vullen in de Telegraaf Op Zondag, dan schrijf ik die waarschijnlijk ook op vrijdag. Maar toch zou ik er moeite mee hebben dat deze op zondag door mensen gekocht en gelezen wordt. Tenzij het om een evangeliserend artikel gaat, maar ik geloof niet dat de heer Spruyt zijn interview gebruikt als Woordverkondiging.
Iets anders is het, wanneer ik iets in de Telegraaf van zaterdag schrijf en mensen laten die liggen tot de zondagmorgenbrunch. Of als ik op woensdag op tv ben en mensen kijken dat op zondag via internet.
Los van het kerkverband, dat interesseert me niet zoveel. Maar de vraag hoe iemand die lid is van een rechts christelijke kerk nu vaste medewerker zijn van een tv-programma op zondag, mag toch wel gesteld worden?
Als ik een vaste column mag vullen in de Telegraaf Op Zondag, dan schrijf ik die waarschijnlijk ook op vrijdag. Maar toch zou ik er moeite mee hebben dat deze op zondag door mensen gekocht en gelezen wordt. Tenzij het om een evangeliserend artikel gaat, maar ik geloof niet dat de heer Spruyt zijn interview gebruikt als Woordverkondiging.
Iets anders is het, wanneer ik iets in de Telegraaf van zaterdag schrijf en mensen laten die liggen tot de zondagmorgenbrunch. Of als ik op woensdag op tv ben en mensen kijken dat op zondag via internet.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
De vraag mag wel gesteld worden, maar met wat doel? Daarnaast weet ik dat het hoge prioriteit heeft binnen de Goudse kerkenraad. Alleen met een tuchtzaak gaat men niet over 1 nacht ijs! Je bent niet in een maand lid af. Er is vermaningen en waarschuwing vooraf. Er zijn meerderen die zich daarover buigen enz...We moeten oppassen dat we niet al conclusies trekken die we achteraf moeten herzien.Unionist schreef:Toch is het een heel legitieme vraag: Hoe kan dit.
Dat een kerkenraad in een tuchtzaak niet over één nacht ijs gaat, vind ik alleen maar heel wijs. Het gaat mij ook niet om wat een kerkenraad in dezen doet.
Maar net zoals mensen hier weleens hun vragen hebben bij het gedrag van christelijke bewindslieden of staatshoofden, kun je ook hun vragen hebben wij het gedrag van andere prominente christenen.
En omdat die gedragingen zich heel erg in het openbaar afspelen, is het logisch dat daar heel erg openbaar over gesproken wordt. Kijk, als jij zegt: Ik heb gezien dat BJS een ijsje kocht op zondag, dan is dat min of meer een privézaak, maar optredens in de media liggen toch wel anders.
Maar net zoals mensen hier weleens hun vragen hebben bij het gedrag van christelijke bewindslieden of staatshoofden, kun je ook hun vragen hebben wij het gedrag van andere prominente christenen.
En omdat die gedragingen zich heel erg in het openbaar afspelen, is het logisch dat daar heel erg openbaar over gesproken wordt. Kijk, als jij zegt: Ik heb gezien dat BJS een ijsje kocht op zondag, dan is dat min of meer een privézaak, maar optredens in de media liggen toch wel anders.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Ik probeer alleen duidelijk te maken dat we voorzichtig moeten zijn om al conclusies te trekken dat de GGiN Gouda er geen/weinig aandacht geeft. Dat voel ik een beetje hangen. je kunt toch niet verwachten van de kerkenraad dat ze een persbericht plaatsen in het RD: Zaak Bart Jan Spruijt is in behandeling!Unionist schreef:Dat een kerkenraad in een tuchtzaak niet over één nacht ijs gaat, vind ik alleen maar heel wijs. Het gaat mij ook niet om wat een kerkenraad in dezen doet.
Het blijkt dat er toch weinig anders mogelijk is.Tiberius schreef:Moderator opmerking
Beste mensen,
Stop aub met de opmerkingen over het prive dan wel kerkelijk leven van dhr. Spruyt. Het is niet gewenst om hier informatie over censuurzaken (in spe) te plaatsen.
Met vriendelijke groet,
Tiberius, moderator