jongeren en alcohol

Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18763
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Bericht door helma »

Ariene schreef:Konden ze jullie?
En hadden jullie een goede verstandhouding met hen?

Mijn vriendin is op latere leeftijd tot geloof gekomen.
Heeft dus vroeger zo geleefd omdat zij niet in het geloof is op gegroeid.
zij heeft daarom begrip voor de jongeren, maar weet ook hoeveel verdriet je ervan kan hebben dat je zo geleefd heb.

nee, wij kenden ze niet
we waren eigenlijk wel op zoek naar familieleden ,,,die w.s.weggedoken waren toen ze ons zagen.

er is veel werk te doen bij de kroegen en eigenlijk schaam ik me nu dat we het op een gegeven moment weer af hebben laten weten....

Als je in de gelegenheid bent zou ik zeggen: ga!
Gebruikersavatar
Ariene
Berichten: 2687
Lid geworden op: 08 jul 2005, 15:44

Bericht door Ariene »

Ja, ik heb ook het gevoel dat ik het moet doen.
Zelf heb ik altijd verlangt naar mensen die vanuit hun hart
en daden leefden om God de eer te geven.

Maar ik heb nog tijd nodig omdat ik bang ben niet zo goed met jongeren te zijn. Geef mij maar gewoon onbevangen kinderen..

Maar zodra we geweest zijn zal ik zeggen hoe het was.
Is het gebed uw stuurwiel of uw reservewiel?
mens
Berichten: 66
Lid geworden op: 20 aug 2007, 14:12

Bericht door mens »

Lassie schreef:
vandendijk schreef:
Lassie schreef:Ik ga ook weleens naar een kroegje om zo gezellig met andere mensen te kletsen! Zie daar zelf niks verkeerds in. (ik ga nog liever naar een gewoon klein kroegje waar het goed gezellig is, dan naar een refocafe waar je uitgescholden wordt, en waar er gezopen word van hier tot tokio)
Vind je de sfeer en de muziek in de kroeg(je) dan niet verkeerd?
net zo als ik bijv. bij de V&D koffie met een appelpuntje eet.
Ben het wel enigzins met Lassie eens, zet een groep met alleen refojongeren bij elkaar, je wilt niet weten wat ze zeggen en doen, ze hoeven zich niet te bewijzen voor elkaar. zijn de refo's gemengd met anderen dan moeten ze zich bewijzen en gedragen ze zich beter of in ieder geval anders.
zal natuurlijk niet met iedereen zo zijn maar is wel iets wat ik gezien heb.
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Bericht door Marnix »

mens schreef:
Lassie schreef:
vandendijk schreef:
Lassie schreef:Ik ga ook weleens naar een kroegje om zo gezellig met andere mensen te kletsen! Zie daar zelf niks verkeerds in. (ik ga nog liever naar een gewoon klein kroegje waar het goed gezellig is, dan naar een refocafe waar je uitgescholden wordt, en waar er gezopen word van hier tot tokio)
Vind je de sfeer en de muziek in de kroeg(je) dan niet verkeerd?
net zo als ik bijv. bij de V&D koffie met een appelpuntje eet.
Ben het wel enigzins met Lassie eens, zet een groep met alleen refojongeren bij elkaar, je wilt niet weten wat ze zeggen en doen, ze hoeven zich niet te bewijzen voor elkaar. zijn de refo's gemengd met anderen dan moeten ze zich bewijzen en gedragen ze zich beter of in ieder geval anders.
zal natuurlijk niet met iedereen zo zijn maar is wel iets wat ik gezien heb.
Vind ik ook. het ligt er vooral aan HOE je er zit. En natuurlijk ook waar je zit. Er zijn kroegen waar je rustig even een lekker biertje kan drinken en met elkaar kan kletsen en er zijn kroegen waar iedereen zich volgiet en op zoek is naar one-night-stands. Het is nogal een verschil.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Plaats reactie