Mag een christen haar / zijn haar verven?
nou ik denk dat God hierin wel wat te zeggen heeft. Ik denk dat God je lichaam niet gemaakt heeft om er maar alles mee te doen wat je zelf wil en mooi vindt.monique schreef:kijk aan de ene kant zou ik niet weten waarom het niet mag maar waarom sou je het doen aan de andere kant sou ik segge iedereen denkt anders en laat se het dan maar doen als se het so graag willen :roll:
Ik denk dat het verschil nog wel zit als je je haar verft als je haar vroeg/jong grijs wordt. (maar tsja wat is vroeg/jong).
Op dit moment zou ik mijn haar niet verven omdat ik nog niet grijs ben. Stel dat ik grijs zou worden, dan zou ik toch voor een verfje gaan.
In mijn kinderjaren ben ik vaak gepest vanwege mijn rooie haren.
In mijn drift heb ik sommige van die scheldbekken "afgedroogd".
Nimmer kwam in mij op die rooie haren te verven, ondanks de negatieve spreuken die hierover bestaan (rood haar en....... iets met elzenhout......... goeie grond etc.....)
Jaren later werden die rooie haren grijzer en grijzer, en nog is er geen begeerte om te gaan verven.
Integendeel, het wordt meer en meer gedistingueerd......
Geen reden dus om te gaan verven.
Mijn Schepper wist heel goed wat bij mij pastte.....
Niettemin neem ik het niemand kwalijk als tot verven van haren wordt overgegaan.
Nimmer kwam in mij op die rooie haren te verven, ondanks de negatieve spreuken die hierover bestaan (rood haar en....... iets met elzenhout......... goeie grond etc.....)
Jaren later werden die rooie haren grijzer en grijzer, en nog is er geen begeerte om te gaan verven.
Niettemin neem ik het niemand kwalijk als tot verven van haren wordt overgegaan.
- MarthaMartha
Hé jvdg, je bent er weer, fijn!jvdg schreef:In mijn kinderjaren ben ik vaak gepest vanwege mijn rooie haren.
tja, rood is nu helemaal 'in'...... als iemand het heeft over grijzer en grijzer wordt ik direct nieuwsgierig naar leeftijd enzo.... het mijne wordt wel grijs, maar nog niet heel opvallend, 1 zo'n pluk van achter die steeds groter wordt..... en nog maar een stukkie over de 30. (grijsheid is een sierlijke kroon