Waar ging de preek van afgelopen zondag over?
De preek die zondag gelezen is in Gouda is in het verleden door ds Moerkerken in levende lijve ook in Gouda gehouden. Maar toen was de ouderling nog GGiNBV.Hendrikus schreef:heeft-ie er maar één dan? :shock:refo schreef:Die hadden we al gehad. Live.Afgewezen schreef:O.a. een leespreek van ds. Moerkerken over Esther. Verrassend!
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
- jakobmarin
Markus 1:35: En des morgens vroeg, als het nog diep in den nacht was, opgestaan zijnde, ging Hij uit, en ging henen in een woeste plaats, en bad aldaar.
Over het gebedsleven van Jezus. Als Íemand het druk was, was het Jezus wel. En tóch had Hij tijd om veel te bidden.
Hoe zit dat bij ons?
Over het gebedsleven van Jezus. Als Íemand het druk was, was het Jezus wel. En tóch had Hij tijd om veel te bidden.
Hoe zit dat bij ons?
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Ds. Herwig over Galaten 4
Ik wenste meer van zulke predikers!
Ik wenste meer van zulke predikers!
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
http://www.stilok.nl/Tiberius schreef:Wat is de Stilok?aritha schreef:Prachtige preek via de Stilok ...
(zie Info)
- Wilma van den Berg
Een preek over de verzoeking in de woestijn.
De dominee zei o.a. : De verleiding is groot om direct als toepassing te maken: "Kijk hoe Christus de verleiding weerstaat, zo moeten wij het ook doen." Maar aan die verleiding moeten we weerstand bieden. Want het gaat hier om Evangelie en niet om wetsprediking. De boodschap is juist: Wij kunnen satan niet weerstaan, maar omdat Hij het wel deed, mogen wij in Zijn kracht ook strijden tegen de boze en in Hem zijn wij meer dan overwinnaars.
De dominee zei o.a. : De verleiding is groot om direct als toepassing te maken: "Kijk hoe Christus de verleiding weerstaat, zo moeten wij het ook doen." Maar aan die verleiding moeten we weerstand bieden. Want het gaat hier om Evangelie en niet om wetsprediking. De boodschap is juist: Wij kunnen satan niet weerstaan, maar omdat Hij het wel deed, mogen wij in Zijn kracht ook strijden tegen de boze en in Hem zijn wij meer dan overwinnaars.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)