beroepingswerk en daarmee samenhangende berichten

mens

Bericht door mens »

HHKtE schreef:
mens schreef:
HHKtE schreef:
vandendijk schreef:Weet iemand hier iets meer over Kandidaat D.C.Flapper? Hij preekt de laatste nl. vaak bij de Vrije Oud Ger.Gem. hier in Rijssen.
Bij deze gemeente hebben ze na vertrek van een predikant vaak gauw weer een nieuwe predikant. Is misschien deze kandidaat wat?
ook Ds J van der Sleen uit Scherpenisse preekt regelmatig in de Bevervoordekerk.Misschien is de kerkenraad bang dat er bij veel leesdiensten de gemeenteleden uitzwerven naar een van de vele soorten Geref Gem kerken in Rijssen
Wat ik me afvraag, hoeveel kerken heeft Rijssen eigenlijk?
PKN Hervormd Schildkerk,Westerkerk,Sion,de Hoeksteen,de Ark
PKN Gereformeerd Ontmoetingskerk
PKN (licht hervormd) de Open Hof
HHK kerkt in de Westerkerk
Geref Gem Noorderkerk,Zuiderkerk, en de Tabernakel
Geref Gem in Ned Eskerk
Geref Gem in Ned(buiten verband) ook in de Eskerk
Oud Geref Gem Bevervoorde kerk
Oud Geref Gem in Ned Oranjekerk\
Syrisch Orthodoxe kerk
misschien nog een RK kerk en waarschijnlijk ook wel wat Evangelische gemeenten

Ok, zal me een drukte geven zondagsmorgens
vandendijk

Bericht door vandendijk »

HHKtE schreef:
mens schreef:
HHKtE schreef:
vandendijk schreef:Weet iemand hier iets meer over Kandidaat D.C.Flapper? Hij preekt de laatste nl. vaak bij de Vrije Oud Ger.Gem. hier in Rijssen.
Bij deze gemeente hebben ze na vertrek van een predikant vaak gauw weer een nieuwe predikant. Is misschien deze kandidaat wat?
ook Ds J van der Sleen uit Scherpenisse preekt regelmatig in de Bevervoordekerk.Misschien is de kerkenraad bang dat er bij veel leesdiensten de gemeenteleden uitzwerven naar een van de vele soorten Geref Gem kerken in Rijssen
Geref Gem in Ned Eskerk
Syrisch Orthodoxe kerk
Mensen, als echte Rijssenaar, weet ik dat er nog meer kerken:
Er is inderdaad de RK Parochie van de Heilige Dionysius. Verder is er nog de Evangelische gemeente Nehemia en Volle Evangeliegemeente. De vrijzinnige geloofsgemeenschap "Aan de Regge" en niet te vergeten de Molukse kerk(de echte naam waag ik mij even niet, hoewel deze kerk in mijn postwijk staat).
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

vandendijk schreef: en niet te vergeten de Molukse kerk(de echte naam waag ik mij even niet, hoewel deze kerk in mijn postwijk staat).
Ik zal je helpen, anders kun jij je daar bij je eerstvolgende postronde niet meer vertonen :mrgreen:

Noodgemeente Protestan Maluku di Belanda 12 maart 1953

zie: http://archief.trouw.nl/artikel?REC=tr- ... -000094843
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

HHKtE schreef:
mens schreef:
HHKtE schreef:
Geref Gem in Ned Eskerk
Syrisch Orthodoxe kerk
Las in het RD dat er tegenwoordig ook een Oud Geref Gem in Ned buiten verband is, waar vanavond (?) ds Van der Meer voorgaat. 't Wordt steeds kleurrijker daar... (hoewel, de kleur zwart zal wel domineren)
freek

Bericht door freek »

Hendrikus schreef:
HHKtE schreef:
mens schreef:
HHKtE schreef: ook Ds J van der Sleen uit Scherpenisse preekt regelmatig in de Bevervoordekerk.Misschien is de kerkenraad bang dat er bij veel leesdiensten de gemeenteleden uitzwerven naar een van de vele soorten Geref Gem kerken in Rijssen
Geref Gem in Ned Eskerk
Syrisch Orthodoxe kerk
Las in het RD dat er tegenwoordig ook een Oud Geref Gem in Ned buiten verband is, waar vanavond (?) ds Van der Meer voorgaat. 't Wordt steeds kleurrijker daar... (hoewel, de kleur zwart zal wel domineren)
:?

Triest.
Auto

Bericht door Auto »

Hendrikus schreef: Las in het RD dat er tegenwoordig ook een Oud Geref Gem in Ned buiten verband is, waar vanavond (?) ds Van der Meer voorgaat. 't Wordt steeds kleurrijker daar... (hoewel, de kleur zwart zal wel domineren)
....... zwart is geen kleur ....... :wink:
JALP

Bericht door JALP »

Auto schreef:
Hendrikus schreef: Las in het RD dat er tegenwoordig ook een Oud Geref Gem in Ned buiten verband is, waar vanavond (?) ds Van der Meer voorgaat. 't Wordt steeds kleurrijker daar... (hoewel, de kleur zwart zal wel domineren)

Vooroordelen???? :roll: :roll: :D
Jongere

Bericht door Jongere »

Hendrikus schreef:Las in het RD dat er tegenwoordig ook een Oud Geref Gem in Ned buiten verband is, waar vanavond (?) ds Van der Meer voorgaat. 't Wordt steeds kleurrijker daar... (hoewel, de kleur zwart zal wel domineren)
Ik heb dat toen niet zo gevolgd, maar dat ging toch helemaal niet over iets leerstelligs? Is er dan gewoon een gemeente ergens aan de andere kant van het land die puur op basis van een naam een nieuwe kerk begint? :cry:

Als niemand er iets zinnigs over te zeggen heeft heb ik dit overigens niet gevraagd.
JALP

Bericht door JALP »

Jongere schreef:
Hendrikus schreef:Las in het RD dat er tegenwoordig ook een Oud Geref Gem in Ned buiten verband is, waar vanavond (?) ds Van der Meer voorgaat. 't Wordt steeds kleurrijker daar... (hoewel, de kleur zwart zal wel domineren)
Ik heb dat toen niet zo gevolgd, maar dat ging toch helemaal niet over iets leerstelligs? Is er dan gewoon een gemeente ergens aan de andere kant van het land die puur op basis van een naam een nieuwe kerk begint? :cry:

Als niemand er iets zinnigs over te zeggen heeft heb ik dit overigens niet gevraagd.
Wil een poging wagen er iets van te zeggen, maar ik hoop niet dat we dan de discussie opnieuw gaan voeren... dus ik zou zeggen... niet op reageren verder.....

Ds. v/d Meer heeft het kerkgenootschap van de OGGiN verlaten door 'persoonlijke vetes en wat problemen'. Hij is daarna voor een groepje sympathisanten gaan preken in St. Philipsland.
Vervolgens trekt hij nu door het land en preekt overal waar mensen zijn die graag naar hem luisteren. Zag hem pas in Alblasserdam, Ridderkerk, Krimpen a/d Ijssel en Rijssen staan. Ze huren dan meesta een ander kerkgebouw en daarin gaat hij dan voor.
freek

Bericht door freek »

Jongere schreef:

Ik ben bang dat je constatering juist is. Hoewel ds. Van der Meer zelf aangaf dat het om een leerstellige kwestie ging, is de werkelijke reden vooral gelegen in ernstig verstoorde verhoudingen als gevolg van zijn ongenaakbare gedrag. Aangezien deze man nogal wat aanhangers heeft, zijn er inderdaad groepen mensen die op basis van zijn naam een nieuwe gemeente starten. Overigens hoeft het niet per se een nieuwe gemeente te zijn; het zou kunnen dat een groepje aanhangers hem alleen een keer voor een weekdienst vraagt.
Jongere

Bericht door Jongere »

JALP schreef:Ds. v/d Meer heeft het kerkgenootschap van de OGGiN verlaten door 'persoonlijke vetes en wat problemen'. Hij is daarna voor een groepje sympathisanten gaan preken in St. Philipsland.
Vervolgens trekt hij nu door het land en preekt overal waar mensen zijn die graag naar hem luisteren. Zag hem pas in Alblasserdam, Ridderkerk, Krimpen a/d Ijssel en Rijssen staan. Ze huren dan meesta een ander kerkgebouw en daarin gaat hij dan voor.
Ok, bedankt. Van die persoonlijke vetes had ik wel het één en ander gehoord, maar wat ik voornamelijk bedoelde is dat ik niet begrijp dat er op basis van één persoon in andere plaatsen kerkverbanden ontstaan. Bij mij schieten er dan allerlei gedachten door mijn hoofd, maar ik denk dat je inderdaad gelijk hebt:
JALP schreef:(...)ik hoop niet dat we dan de discussie opnieuw gaan voeren... dus ik zou zeggen... niet op reageren verder.....
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

freek schreef:Overigens hoeft het niet per se een nieuwe gemeente te zijn; het zou kunnen dat een groepje aanhangers hem alleen een keer voor een weekdienst vraagt.
Maar 't wordt in de krant wel aangekondigd als OGG iN bv, en die bestaat dan in die plaats (nog) niet.
JALP

Bericht door JALP »

Hendrikus schreef:
freek schreef:Overigens hoeft het niet per se een nieuwe gemeente te zijn; het zou kunnen dat een groepje aanhangers hem alleen een keer voor een weekdienst vraagt.
Maar 't wordt in de krant wel aangekondigd als OGG iN bv, en die bestaat dan in die plaats (nog) niet.
Klopt maar het zijn geen geìnstitueerde gemeentes. Het zijn echt alleen maar groepjes/groepen.
freek

Bericht door freek »

Hendrikus schreef:
Zo werd het in Alblasserdam ook aangekondigd; voor zover ik weet is daar geen nieuwe gemeente opgestart.
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

freek schreef:
Hendrikus schreef:
Zo werd het in Alblasserdam ook aangekondigd; voor zover ik weet is daar geen nieuwe gemeente opgestart.
Zo denk ik het dat het in Rijssen ook is. Ik heb heb verder niet gehoord dat er ook zondagse samenkomsten zijn.
Gesloten