Wist je dat ...[6]

jan03

Bericht door jan03 »

Hendrikus schreef:ehm, gezien deze twee reacties ben ik blij dat ik de Saambinder niet meer lees :|
Ik ook! 2 jaar geleden opgezegd en daar heb ik absoluut geen spijt van.
Unionist

Bericht door Unionist »

Ik ken zelfs iemand die zijn eigen naam voorin zijn BIjbel geschreven heeft. Vind je dat niet vre-se-lijk?
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Kislev schreef:..... ik vrees dat scribent tzt de nieuwe rector gaat worden gezien de frequentie van het hanteren van de pen.
Een flauwe opmerking als je het niet eens bent met iemands standpunten.
Ik kan zo nog 5 predikanten noemen die frequent de pen hanteren.
refo

Bericht door refo »

Tiberius schreef:
Kislev schreef:..... ik vrees dat scribent tzt de nieuwe rector gaat worden gezien de frequentie van het hanteren van de pen.
Klopt. Maar die krijgen wél beroepen.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

refo schreef:
Tiberius schreef:
Dat heeft meer te maken met het feit dat ze beroepbaar zijn dan dat ze een rectoraat ambiëren.
refo

Bericht door refo »

Tiberius schreef:
refo schreef:
Tiberius schreef:
Dat heeft meer te maken met het feit dat ze beroepbaar zijn dan dat ze een rectoraat ambiëren.
Daarom is het opmerkelijk.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Kislev

Bericht door Kislev »

Nou ja, de tijd zal het leren he. Maar kmoet me wel heel erg vergissen als ik ongelijk krijg.
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Kislev schreef:Nou ja, de tijd zal het leren he. Maar kmoet me wel heel erg vergissen als ik ongelijk krijg.
Tja, daar is geen speld tussen te krijgen. Als je ongelijk krijgt, heb je je inderdaad heel erg vergist.
Maar visschen doet misschen 8)
jan03

Bericht door jan03 »

Kislev schreef:Nou ja, de tijd zal het leren he. Maar kmoet me wel heel erg vergissen als ik ongelijk krijg.
Ik moet je heel eerlijk zeggen dat mij altijd hetzelfde gevoel bekruip als ik die stukken lees.
wim

Bericht door wim »

Hendrikus schreef: Maar visschen doet misschen 8)
gissen is missen, maar meten is weten.
wim

Bericht door wim »

... je sinds kort viool kunt spelen met een armprothese?: http://www1.nu.tv/video/show/9241
Jager

Bericht door Jager »

wim schreef:... je sinds kort viool kunt spelen met een armprothese?: http://www1.nu.tv/video/show/9241
ja!
Wilma van den Berg

Bericht door Wilma van den Berg »

Ds. Hegger neemt vast afscheid
14-01-2008 10:30 | Kerkredactie

Ds. Hegger

VELP - In zijn nieuwste rondzendbrief neemt ds. J. H. Hegger, emeritus predikant van de Protestantse Kerk in Nederland, afscheid van zijn lezers. „Op mijn leeftijd kun je elk moment door de Here geroepen worden om voor altijd bij Hem te zijn.”

Het afscheid van de predikant betekent niet meteen dat de predikant stopt met zijn nieuwsbrief. De predikant realiseert zich echter dat, als hij overlijdt, hij geen afscheid kan nemen van de lezers. Daarom voelde de 92-jarige predikant „behoefte om dat nu al vast te doen.”

De predikant dankt zijn lezers dat zij geduldig naar hem hebben willen luisteren. En wenst hen: „adieu.” Ds. Hegger: „Zoals u wellicht weet, betekent dat Franse woord: à Dieu ”tot God”. Tot ziens bij Hem.”

Herman Johannes Hegger is geboren op 19 februari 1916 in Lomm (Limburg) en werd in 1940 tot priester gewijd. Op 8 juli 1948 trad hij uit de Rooms-Katholieke Kerk. In zijn boek ”Mijn weg naar het licht” beschreef hij zijn uitleiding uit de Rooms-Katholieke Kerk.

Hij was mede-initiatiefnemer van de oprichting van de Evangelische Omroep en van de stichting Woord en Daad. Ds. Hegger is initiatiefnemer van de stichting Reformatorisch Evangelisch Ontwaken (REO). Deze stichting werd vorige maand opgeheven.
Ons geloof wankelt weleens maar Gods trouw nooit!
Gian

Bericht door Gian »

Kislev schreef:... ik de stukjes in de Saambinder over de evangelischen een naar toontje vind hebben.
De ds heeft eerst de balk uit eigen oog verwijderd.
Dan mag dat blijkbaar.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

...dit plaatje me doet denken aan de avatar van sommige RF'ers

Afbeelding
Gesloten