Marie-Henriëtte schreef:JolandaOudshoorn schreef:Marie-Henriëtte schreef:Het staat niet duidelijk weergeven in de Bijbel of de vrouw wel of niet buitenshuis mag werken, iedereen kan er dus een eigen visie op na houden. Het is bijvoorbeeld wel het ideaalbeeld van me vriend dat ik later thuis kan zijn bij de kinderen maar hij vindt het ook geen probleem als ik daarnaast zou willen werken.
Persoonlijk zou ik het vooral zonde vinden mijn opleiding als ik me fulltime in het moederschap stort. Als ik dan nog eens zou willen werken na 20 jaar kan ik weer onderaan de trap beginnen :roll: dat zie ik niet zitten.
Kan je opleiding geen invulling krijgen binnen het thuisblijfmoederschap?
Nee, ik doe geen pedagogische opleiding maar een economisch-sociale opleiding niet gericht op kinderen :wink:
Waar ik ook mee zou zitten is de status. Het lijkt wel tegenwoordig of huismoeder zijn, geen status meer heeft in deze maatschappij, dat vind ik jammer :(
Dus, dat de Naam van God niet gelasterd worde!
En dat gebeurt in tegenwoordig maar al te vaak, ook in Nederland en Canada.
En dit geval wordt het moederschap, en Gods Woord, geminacht. Buitenshuis werken zal status geven.
Wat is uw enige troost, beiden in leven en sterven?
Antw. Dat ik met lichaam en ziel, beide in het leven en sterven a, niet mijn b, maar mijns getrouwen Zaligmakers Jezus Christus eigen ben c, Die met Zijn dierbaar bloed voor al mijn zonden volkomenlijk betaald d en mij uit alle heerschappij des duivels verlost heeft e, en alzo bewaart f, dat zonder den wil mijns hemelsen Vaders geen haar van mijn hoofd vallen kan g, ja ook, dat mij alle ding tot mijn zaligheid dienen moet h; waarom Hij mij ook door Zijn Heiligen Geest van het eeuwige leven verzekert i, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt k.
Het leven, en onze bezittingen, en onze kinderen zijn niet voor ons te gebruiken zoals wij wel goed achten.
Het wordt ons alles door onze Hemelse Vader gegeven om in Zijn Koninkrijk te gebruiken, en daar zullen we ook eens rekenschap over ons rentmeesterschap moeten af leggen.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.