Toekomst Antillen

Plaats reactie

Wat moeten wij nou met die Antillen?

Gewwon, laten zoals het is
1
5%
Direct onafhankelijk maken
7
33%
Referendum houden over onafhanekelijkheid
1
5%
Geleidelijk naar onafhankelijkheid laten groeien
4
19%
Laten veroveren door Venezuela
5
24%
Onder direct bestuur van Den Haag brengen
2
10%
Status aparte voor Curacao en St Maarten; kleine eilanden worden gemeente van Nederland
1
5%

Totaal aantal stemmen: 21

Unionist

Toekomst Antillen

Bericht door Unionist »

De Antillen zijn in het nieuws. De PVV wil ze op Marktplaats verkopen en Herro Brinkman noemt het een boevennest. Wat moeten we nou met die Antillen?
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
memento

Bericht door memento »

Ik ben voor een referendum, waarin het volk kan kiezen:
1. Of volledige onafhankelijkheid; waarbij de financiële steun van NL in 5 tot 10 jaar wordt afgebouwd.
2. Of volledige afhankelijkheid, waarbij het bestuur vanuit den Haag gebeurt.
Unionist

Bericht door Unionist »

Nadeel van onafhankelijkheid is dat je waarschijnlijk een Suriname-scenario krijgt. Een massale emigratie naar Nederland. Er blijft maar een handjevol mensen achter en het wordt een kansloos land dat voor de rest van de toekomst afhankelijk blijft van ontwikkelingshulp.
memento

Bericht door memento »

Unionist schreef:Nadeel van onafhankelijkheid is dat je waarschijnlijk een Suriname-scenario krijgt. Een massale emigratie naar Nederland. Er blijft maar een handjevol mensen achter en het wordt een kansloos land dat voor de rest van de toekomst afhankelijk blijft van ontwikkelingshulp.
Met onafhankelijkheid bedoel ik ook echte onafhankelijkheid; waardoor 'zo maar' emigreren naar NL niet meer kan.
astroguy

Bericht door astroguy »

memento schreef:Ik ben voor een referendum, waarin het volk kan kiezen:
1. Of volledige onafhankelijkheid; waarbij de financiële steun van NL in 5 tot 10 jaar wordt afgebouwd.
Wat bedoel je met het volk. De antillianen of de mensen die in Europa wonen?
Atze
memento

Bericht door memento »

astroguy schreef:
memento schreef:Ik ben voor een referendum, waarin het volk kan kiezen:
Wat bedoel je met het volk. De antillianen of de mensen die in Europa wonen?
De Antillianen. M.i. hebben hun het recht om voor onafhankelijkheid te kiezen.
Unionist

Bericht door Unionist »

memento schreef:
Unionist schreef:Nadeel van onafhankelijkheid is dat je waarschijnlijk een Suriname-scenario krijgt. Een massale emigratie naar Nederland. Er blijft maar een handjevol mensen achter en het wordt een kansloos land dat voor de rest van de toekomst afhankelijk blijft van ontwikkelingshulp.
Met onafhankelijkheid bedoel ik ook echte onafhankelijkheid; waardoor 'zo maar' emigreren naar NL niet meer kan.
Dat kan niet, want zo lang de onafhankelijkheid geen feit is, hebben zij een NL paspoort. En je kunt niet op 1 januari 2009 om 0.01 zeggen: Surprise! Jullie zijn nu onafhankelijk.
Gian

Bericht door Gian »

Dat ze niet boven de uitspraak van Brinkman gaan staan. Alsof ze zelf altijd zo aardig geweest zijn over Nederland.
En waarom spreken ze Brinkman er niet gewoon op aan tijdens dat gesprek.

Direct onder Haags bestuur. Hugo mag het ook hebben maar wat moet die ermee...?
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Unionist

Bericht door Unionist »

Op zich hebben ze natuurlijk wel een punt als ze wat kritisch staan t.o.v. Nederland. Ons koloniale verleden is niet echt iets om trots op te zijn.

En Hugo zit er al jaren op te azen, volgens mij.
Rens

Bericht door Rens »

memento schreef:
Dat kan goed mogelijk zijn, maar zij die weg willen, doen dat vóór de deadline hoor!! Dat betekent dat je mogelijk met een flinke groep mensen zit opgescheept die feitelijk niet anders zijn dan economische gelukzoekers.........en de aanhangende groep potientiële raddraaiers, in Wilders' woorden te spreken: "tuig"....
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gian

Bericht door Gian »

Unionist schreef:Op zich hebben ze natuurlijk wel een punt als ze wat kritisch staan t.o.v. Nederland. Ons koloniale verleden is niet echt iets om trots op te zijn.
Volgens mij is daar genoeg over gezemeld. Telkens staan er weer een paar 'slimme' antilianen op die uitgerekenen hoevel tientallen miljarden we het eiland nog schuldig zijn. Alsof ze het zonder ons verder geschopt hadden. Bovendien is het een andere generatie. Laat ze zelf eens wat opzetten.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
memento

Bericht door memento »

Unionist schreef:
memento schreef:
Dat kan niet, want zo lang de onafhankelijkheid geen feit is, hebben zij een NL paspoort. En je kunt niet op 1 januari 2009 om 0.01 zeggen: Surprise! Jullie zijn nu onafhankelijk.
Ik ben er voor om het migratie-recht te beperken vanaf de eilanden, ongeacht of ze zelfstandig worden, of juist volledig onder Nederlands bestuur komen te staan.

Daarnaast ben ik voor een arbeidsplicht voor uitkerings-gerechtigden. Dus dat iedereen, die om wat voor reden dan ook, een uitkering nodig heeft, werk krijgt opgelegd wat hij/zij redelijkerwijs kan uitvoeren. Men denke aan propjes-prikken en parkje-harken voor gezonde mensen, aan dopjes-op-een-potje-draaien voor de wat zwakkere, aan call-centre werk voor de blinden, etc etc. Dit heeft als voordeel dat het enerzijds gelukszoekers weert, aan de andere kant motiveert het mensen die kúnnen werken om werk te zoeken, en biedt het een nuttige dagbesteding aan mensen die vanwege gezondheid of handicap niet deel kúnnen deelnemen aan het arbeidsproces (wat vaak als gemis ervaren wordt).
cosmo

Bericht door cosmo »

memento schreef: Ik ben er voor om het migratie-recht te beperken vanaf de eilanden, ongeacht of ze zelfstandig worden, of juist volledig onder Nederlands bestuur komen te staan.
Daar kun je wel voor zijn, maar dat zal niet gaan omdat ze onderdeel uit maken van het koninkrijk.
Daarnaast ben ik voor een arbeidsplicht voor uitkerings-gerechtigden. Dus dat iedereen, die om wat voor reden dan ook, een uitkering nodig heeft, werk krijgt opgelegd wat hij/zij redelijkerwijs kan uitvoeren.
Ik vind het nogal frappant dat je begint over uitkeringsgerechtigden als het over de Antillen en/of Antillianen gaat. Misschien zou je je vooroordelen eens moeten laten varen.
Unionist

Bericht door Unionist »

Gian schreef:
Unionist schreef:Op zich hebben ze natuurlijk wel een punt als ze wat kritisch staan t.o.v. Nederland. Ons koloniale verleden is niet echt iets om trots op te zijn.
Volgens mij is daar genoeg over gezemeld. Telkens staan er weer een paar 'slimme' antilianen op die uitgerekenen hoevel tientallen miljarden we het eiland nog schuldig zijn. Alsof ze het zonder ons verder geschopt hadden. Bovendien is het een andere generatie. Laat ze zelf eens wat opzetten.
Het gaat niet over die miljarden, het is een kwestie van ereschuld. Het is een beetje raar als een land dat rijk is geworden mede door het exploiteren van de ander, nu zegt: Hou daar nu eens over op. Zo werkt dat gewoon niet. Niet in intermenselijke zin, maar ook niet in relatie tussen twee volkeren.

En mememnto, als je toch het migratierecht gaat beperken, wil je dan ook meteen uitvaardigen dat het verboden is voor mensen met een HBO of hoger om uit Groningen en Friesland naar de Randstad te verhuizen? Dat zou het noorden een enorme impuls geven.
Gian

Bericht door Gian »

Unionist schreef: Het gaat niet over die miljarden, het is een kwestie van ereschuld. Het is een beetje raar als een land dat rijk is geworden mede door het exploiteren van de ander, nu zegt: Hou daar nu eens over op. Zo werkt dat gewoon niet. Niet in intermenselijke zin, maar ook niet in relatie tussen twee volkeren.
Oke, maar daar kunnen ze toch niet eeuwig over doorjammeren?
Tegen Duitsers doen we ook weer aardig.
Plaats reactie