Net als iemand alleen maar flamen zonder ergens op in te gaan...Erasmiaan schreef:Modder gooien en nest bevuilen is nog wat anders als goed gefundeerde kritiek geven.
Is de gereformeerde gezindte wereldsgezind?
Erasmiaan, het gaat me er vooral om dat het gevaar van kapitalisme gewoon op de loer ligt. Het gaat niet om de losse verhalen maar om wat er achter zit, geld dat steeds belangrijker wordt, ook voor christenen.
Vandaar ook kritische noten als mensen geld steken in grote mooie huizen, auto's van een duur merk, kleren die heel veel moeten kosten, fure meubels etcetera etcetera.
Vandaar ook kritische noten als mensen geld steken in grote mooie huizen, auto's van een duur merk, kleren die heel veel moeten kosten, fure meubels etcetera etcetera.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Welk gevaar ligt niet op de loer? De zonde, de duivel en het eigen vlees zijn voortdurend op de been om, kon het zijn, de uitverkorenen te verleiden.Marnix schreef:Erasmiaan, het gaat me er vooral om dat het gevaar van kapitalisme gewoon op de loer ligt. Het gaat niet om de losse verhalen maar om wat er achter zit, geld dat steeds belangrijker wordt, ook voor christenen.
Ik zie andere, veel grotere gevaren. Dit is ook een gevaar, daar gaat deze discussie helemaal niet om. Dat heb ik van het begin al gezegd. Een goed verstaander heeft wat dat betreft maar een half woord nodig.
Ja, precies. Goed argument. Niet alles waar je de fout mee in kunt gaan, hoef je ook daadwerkelijk fout te gebruiken. Neem een apparaat als de TV.... :mrgreen:Erasmiaan schreef: Welk gevaar ligt niet op de loer? De zonde, de duivel en het eigen vlees zijn voortdurend op de been om, kon het zijn, de uitverkorenen te verleiden.
Ik ben niet tegen TV.wim schreef:Ja, precies. Goed argument. Niet alles waar je de fout mee in kunt gaan, hoef je ook daadwerkelijk fout te gebruiken. Neem een apparaat als de TV.... :mrgreen:Erasmiaan schreef: Welk gevaar ligt niet op de loer? De zonde, de duivel en het eigen vlees zijn voortdurend op de been om, kon het zijn, de uitverkorenen te verleiden.
Ik wel........ voor mezelf.Erasmiaan schreef:Ik ben niet tegen TV.wim schreef:Ja, precies. Goed argument. Niet alles waar je de fout mee in kunt gaan, hoef je ook daadwerkelijk fout te gebruiken. Neem een apparaat als de TV.... :mrgreen:Erasmiaan schreef: Welk gevaar ligt niet op de loer? De zonde, de duivel en het eigen vlees zijn voortdurend op de been om, kon het zijn, de uitverkorenen te verleiden.
Ik zou het ook nooit nemen en niemand aanraden. Want ik heb grote problemen met het zenderaanbod en met de tijd die aan TV-kijken verloren gaat.wim schreef:Ik wel........ voor mezelf.Erasmiaan schreef:Ik ben niet tegen TV.wim schreef:Ja, precies. Goed argument. Niet alles waar je de fout mee in kunt gaan, hoef je ook daadwerkelijk fout te gebruiken. Neem een apparaat als de TV.... :mrgreen:Erasmiaan schreef: Welk gevaar ligt niet op de loer? De zonde, de duivel en het eigen vlees zijn voortdurend op de been om, kon het zijn, de uitverkorenen te verleiden.
Hm ik heb tv, kijk vooral Nederland 1, 2 3, Discovery Channel, Eurosport, Omroep Gelderland, en wat sport. Maar ik kijk denk ik maar een uur of 3-4 per week naar de tv. De computer rooft dan meer tijdErasmiaan schreef:Ik zou het ook nooit nemen en niemand aanraden. Want ik heb grote problemen met het zenderaanbod en met de tijd die aan TV-kijken verloren gaat.wim schreef:Ik wel........ voor mezelf.Erasmiaan schreef:Ik ben niet tegen TV.wim schreef: Ja, precies. Goed argument. Niet alles waar je de fout mee in kunt gaan, hoef je ook daadwerkelijk fout te gebruiken. Neem een apparaat als de TV.... :mrgreen:

Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Ho even, maak dan wel onderscheid, want ik heb mijn Mercedes (van ruim 18 jaar oud) onder meer juist als stil protest tegen materialisme.Marco schreef:Kaw, ik ben het met je eens. Maar het is lastig om aan te geven hoe het wél moet. Of je moet iedere Mercedes-rijder naar de motivatie gaan vragen.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Dr. J.H. Bavinck
Dan had je toch beter een Lada van ruim 18 jaar oud kunnen nemen.caprice schreef:Ho even, maak dan wel onderscheid, want ik heb mijn Mercedes (van ruim 18 jaar oud) onder meer juist als stil protest tegen materialisme.Marco schreef:Kaw, ik ben het met je eens. Maar het is lastig om aan te geven hoe het wél moet. Of je moet iedere Mercedes-rijder naar de motivatie gaan vragen.
Dan was het protest helderder overgekomen.
Zelfs in onze nederigheid zijn we nog stiekum hoogmoedig :mrgreen:Tiberius schreef:Dan had je toch beter een Lada van ruim 18 jaar oud kunnen nemen.caprice schreef:Ho even, maak dan wel onderscheid, want ik heb mijn Mercedes (van ruim 18 jaar oud) onder meer juist als stil protest tegen materialisme.Marco schreef:Kaw, ik ben het met je eens. Maar het is lastig om aan te geven hoe het wél moet. Of je moet iedere Mercedes-rijder naar de motivatie gaan vragen.
- JolandaOudshoorn
Helaas, die zingen het niet zo lang uit.Tiberius schreef:Dan had je toch beter een Lada van ruim 18 jaar oud kunnen nemen.caprice schreef:Ho even, maak dan wel onderscheid, want ik heb mijn Mercedes (van ruim 18 jaar oud) onder meer juist als stil protest tegen materialisme.Marco schreef:Kaw, ik ben het met je eens. Maar het is lastig om aan te geven hoe het wél moet. Of je moet iedere Mercedes-rijder naar de motivatie gaan vragen.

Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Dr. J.H. Bavinck