En er ontbreken veel hoedjes.aritha schreef:Bij ons is er dit verschil: We komen niet bij elkaar in de kerk maar in het verenigingsgebouw.
Er is koffie met koek. (Een pauze dus) :roll:
Na de pauze kun je vragen stellen.
De predikant heeft zijn toga niet aan.
Kerkdiensten
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Vreemd. Een bijbellezing valt toch ook onder de onderlinge bijeenkomsten?refo schreef:En er ontbreken veel hoedjes.aritha schreef:Bij ons is er dit verschil: We komen niet bij elkaar in de kerk maar in het verenigingsgebouw.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Is de kerk van Scherpenzeel afgebrand?caprice schreef:Veenendaal, Adventkerk (vijftien morgen 51)
9 januari 2008
14.00 uur Ds. B.J. van Boven (bevestiging ds. A. Verschuure, gem. Scherpenzeel)
19.00 uur Ds. A. Verschuure (intrededienst)
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
http://www.refdag.nl/artikel/1293151/Ni ... nzeel.htmlUnionist schreef:Is de kerk van Scherpenzeel afgebrand?caprice schreef:Veenendaal, Adventkerk (vijftien morgen 51)
9 januari 2008
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Die laten ze toch ook niet na?Gian schreef:Vreemd. Een bijbellezing valt toch ook onder de onderlinge bijeenkomsten?refo schreef:En er ontbreken veel hoedjes.aritha schreef:Bij ons is er dit verschil: We komen niet bij elkaar in de kerk maar in het verenigingsgebouw.
Of mis ik een link tussen onderlinge bijeenkomsten en hoedjes?
Het lijkt me hier gewoon om een bijbelkring te gaan. En daar komen we wel onderling bijeen. Maar zonder hoedjes.
Dan had jij daar vast wel bericht van gehad :mrgreen:Unionist schreef:Is de kerk van Scherpenzeel afgebrand?caprice schreef:Veenendaal, Adventkerk (vijftien morgen 51)
9 januari 2008
Te klein, waarschijnlijk, voor dit evenement.
Ik vraag me zelfs ten zeerste af of het wel allemaal in de Adventkerk gaat passen, aangezien er vooral 's avonds veel mensen uit de gemeente Veenendaal ook naar de kerk willen.Hendrikus schreef:Dan had jij daar vast wel bericht van gehad :mrgreen:Unionist schreef:Is de kerk van Scherpenzeel afgebrand?caprice schreef:Veenendaal, Adventkerk (vijftien morgen 51)
9 januari 2008
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Dr. J.H. Bavinck
Nou, dat is toch vreemd? Zondags wel een hoedje op en s woensdags niet...Hendrikus schreef:Die laten ze toch ook niet na?Gian schreef:Vreemd. Een bijbellezing valt toch ook onder de onderlinge bijeenkomsten?refo schreef:En er ontbreken veel hoedjes.aritha schreef:Bij ons is er dit verschil: We komen niet bij elkaar in de kerk maar in het verenigingsgebouw.
Of mis ik een link tussen onderlinge bijeenkomsten en hoedjes?
Het lijkt me hier gewoon om een bijbelkring te gaan. En daar komen we wel onderling bijeen. Maar zonder hoedjes.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Tja, als het zo gaat. Dan kunnen ze op den duur de Kuip afhuren.caprice schreef:Ik vraag me zelfs ten zeerste af of het wel allemaal in de Adventkerk gaat passen, aangezien er vooral 's avonds veel mensen uit de gemeente Veenendaal ook naar de kerk willen.Hendrikus schreef:Dan had jij daar vast wel bericht van gehad :mrgreen:Unionist schreef:Is de kerk van Scherpenzeel afgebrand?caprice schreef:Veenendaal, Adventkerk (vijftien morgen 51)
9 januari 2008
Misschien moeten ze toegangskaarten gaan verkopen.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Nee, maar ik heb het van een aantal mensen zelf gehoord, en meestal denk ik dan wel door van 'als hij of zij gaat, zullen die, die en die ook wel gaan'.Hendrikus schreef:Zo, heb je een enquête gehouden?caprice schreef:Ik vraag me zelfs ten zeerste af of het wel allemaal in de Adventkerk gaat passen, aangezien er vooral 's avonds veel mensen uit de gemeente Veenendaal ook naar de kerk willen.
Meestal klopt dat wel, en soms zit ik er totaal naast.
Maar je moet denken aan een gemeente van 1500 mensen, paar honderd genodigden, 's avonds nog een paar honderd belangstellenden uit omliggende gemeenten. Dan is het al een heel eind vol.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Dr. J.H. Bavinck
-
De koster ist maar druk, maar dat is-ie onderhand wel gewend :!:caprice schreef:Nee, maar ik heb het van een aantal mensen zelf gehoord, en meestal denk ik dan wel door van 'als hij of zij gaat, zullen die, die en die ook wel gaan'.Hendrikus schreef:Zo, heb je een enquête gehouden?caprice schreef:Ik vraag me zelfs ten zeerste af of het wel allemaal in de Adventkerk gaat passen, aangezien er vooral 's avonds veel mensen uit de gemeente Veenendaal ook naar de kerk willen.
Maar je moet denken aan een gemeente van 1500 mensen, paar honderd genodigden, 's avonds nog een paar honderd belangstellenden uit omliggende gemeenten. Dan is het al een heel eind vol.
Laten die mensen gewoon thuisblijven. Het is toch een zaak van Scherpenzeel. Ze gebruiken alleen het gebouw. Op deze manier hadden ze net zo goed hun eigen kerk kunnen gebruiken.caprice schreef:Nee, maar ik heb het van een aantal mensen zelf gehoord, en meestal denk ik dan wel door van 'als hij of zij gaat, zullen die, die en die ook wel gaan'.Hendrikus schreef:Zo, heb je een enquête gehouden?caprice schreef:Ik vraag me zelfs ten zeerste af of het wel allemaal in de Adventkerk gaat passen, aangezien er vooral 's avonds veel mensen uit de gemeente Veenendaal ook naar de kerk willen.
Ik ben bang dat de mensen vooral zijn als de Atheners in Paulus tijd: die besteedden hun tijd tot niets anders dan om wat nieuws (te zeggen en) te horen. En als je dan niet zo ver hoeft te fietsen...
--------------
Gelukkig brengt de toekomstige pastor van Scherpenzeel de oude, beproefde waarheid. Dus voor wat nieuws hoef je er niet naar toe. Al is het waar, soms worden oude dingen nieuw. Wanneer je dat verlangt, gáán!!refo schreef: Ik ben bang dat de mensen vooral zijn als de Atheners in Paulus tijd: die besteedden hun tijd tot niets anders dan om wat nieuws (te zeggen en) te horen. En als je dan niet zo ver hoeft te fietsen...
-
Ik denk dat koster van Veenendaal eerst verantwoordelijke en dat die van Scherpenzeel waarschijnlijk z'n hulpje is :!:refo schreef:Laten die mensen gewoon thuisblijven. Het is toch een zaak van Scherpenzeel. Ze gebruiken alleen het gebouw. Op deze manier hadden ze net zo goed hun eigen kerk kunnen gebruiken.caprice schreef:Nee, maar ik heb het van een aantal mensen zelf gehoord, en meestal denk ik dan wel door van 'als hij of zij gaat, zullen die, die en die ook wel gaan'.Hendrikus schreef:Zo, heb je een enquête gehouden?caprice schreef:Ik vraag me zelfs ten zeerste af of het wel allemaal in de Adventkerk gaat passen, aangezien er vooral 's avonds veel mensen uit de gemeente Veenendaal ook naar de kerk willen.
Ik ben bang dat de mensen vooral zijn als de Atheners in Paulus tijd: die besteedden hun tijd tot niets anders dan om wat nieuws (te zeggen en) te horen. En als je dan niet zo ver hoeft te fietsen...