Omdat het over predikanten gaat? Als je dergelijk 'nieuws' weet op ander terrein, bijvoorbeeld orgels, of politici (dan gaat het ook over mensen), is het dan minder schadelijk? Volgens mij heeft Anti-Quoq het niet zozeer over de personen van de predikanten, maar over ambtelijke feitjes. Als hij van iedere predikant de schoenmaat ging verzamelen, of het lievelingseten, ga je meer richting persoonsverheerlijking. Dit is mi gewoon een wat curieuze hobby, waaruit ook nog wel eens nuttige gegevens te putten zijn.jan03 schreef:Ik vraag me af of het wel gezond is dergelijke lijstjes te gaan bijhouden. Volgens mij is er dan sprake van een redelijk ongezonde, zo niet ziekelijke nieuwsgierigheid of mensgerichtheid. Volgens mij leidt het nergens toe.Daphne schreef:Ik vraag me af of t wel gezond is als zo´n dominee 160x beroepen wordt per jaar... waarom zou hij overal nee op hebben gezegd?
beroepingswerk en daarmee samenhangende berichten
Inderdaad, bijvoorbeeld de predikanten E. Bakker, G. Beens, J.M.D. de Heer, L. Terlouw, C. Neele, F. Mulder, W. Silfhout, kregen het afgelopen jaar geen of hooguit 1 beroep.Hendrikus schreef:Ja en? Dat zegt vooral iets over het predikantentekort.Oude-Waarheid schreef:Tja Rens als je bedenkt dat sommige nooit of bijna nooit een
beroep krijgen in andere kerkverbanden
Ook binnen de GG zijn wel predikanten te noemen die niet zo vaak beroepen worden.
Onze statisticus zal daar vast voorbeelden van kunnen noemen.
Laten we het eenvoudig en feitelijk houden!
Jan03: zie mijn onderschrift.jan03 schreef:Ik vraag me af of het wel gezond is dergelijke lijstjes te gaan bijhouden. Volgens mij is er dan sprake van een redelijk ongezonde, zo niet ziekelijke nieuwsgierigheid of mensgerichtheid. Volgens mij leidt het nergens toe.Daphne schreef:Ik vraag me af of t wel gezond is als zo´n dominee 160x beroepen wordt per jaar... waarom zou hij overal nee op hebben gezegd?
Niet kijken hier!
Laten we het eenvoudig en feitelijk houden!
Flauw a-q. Ik kan ook wel in mijn onderschrift gaan beweren dat mensen een hekel aan me hebben en daarmee op geen één opmerking van hen meer serieus ingaan. Ik ben het eens met jan03 (dat zal je niet verbazen) en hoop dat je op zijn reactie ook nog een inhoudelijk antwoord geeft.Anti-quoq schreef:Jan03: zie mijn onderschrift.jan03 schreef:Ik vraag me af of het wel gezond is dergelijke lijstjes te gaan bijhouden. Volgens mij is er dan sprake van een redelijk ongezonde, zo niet ziekelijke nieuwsgierigheid of mensgerichtheid. Volgens mij leidt het nergens toe.Daphne schreef:Ik vraag me af of t wel gezond is als zo´n dominee 160x beroepen wordt per jaar... waarom zou hij overal nee op hebben gezegd?
Niet kijken hier!
gaan we er een taaltechnische verhandeling voor op touw zetten..... :mrgreen: :mrgreen:Tiberius schreef:Je bedoelt: pro-anti-quoq.Unionist schreef:Persoonlijk ben ik tenminste niet anti-anti-quoq.
Hooguit gematigd pro-quoq.
Want als je gematigd pro-quoq bent, dan ben je gematigd anti-anti-quoq.
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
De eerste 4 (ds. Bakker, Beens, De Heer en Terlouw) zijn volgens mij nog maar net (vanaf september) beroepbaar. Want zij zijn toch gevieren van de Theologische School afgekomen?Anti-quoq schreef:Inderdaad, bijvoorbeeld de predikanten E. Bakker, G. Beens, J.M.D. de Heer, L. Terlouw, C. Neele, F. Mulder, W. Silfhout, kregen het afgelopen jaar geen of hooguit 1 beroep.Hendrikus schreef:Ja en? Dat zegt vooral iets over het predikantentekort.Oude-Waarheid schreef:Tja Rens als je bedenkt dat sommige nooit of bijna nooit een
beroep krijgen in andere kerkverbanden
Ook binnen de GG zijn wel predikanten te noemen die niet zo vaak beroepen worden.
Onze statisticus zal daar vast voorbeelden van kunnen noemen.
Is Ds. G.Beens niet van de GerGem/Kootwijkerbroek??? Of heb ik het zo mis.....??????
Moderatorbericht:
Dus..........is Ds G. Beens NIET in september van de Theologische School afgekomen danwel beroepbaar, want Ds. Beens staat al een aantal jaren in K'wijkerbroek...............Hendrikus schreef:nee, je hebt het heulemaals goed 8)Rens schreef:Is Ds. G.Beens niet van de GerGem/Kootwijkerbroek??? Of heb ik het zo mis.....??????
Moderatorbericht:
Maar dat zei onze Tib ook niet, Rens. Hij zei dat ze nog maar net (sinds september) beroepbaar zijn. En dat betekent dat ze nu drie jaar in hun eerste gemeente hebben gestaan (want de eerste drie jaar zijn ze niet opnieuw beroepbaar).Rens schreef:Dus..........is Ds G. Beens NIET in september van de Theologische School afgekomen danwel beroepbaar, want Ds. Beens staat al een aantal jaren in K'wijkerbroek...............Hendrikus schreef:nee, je hebt het heulemaals goed 8)Rens schreef:Is Ds. G.Beens niet van de GerGem/Kootwijkerbroek??? Of heb ik het zo mis.....??????
Hoewel ds Koster na 2 jaar uit Scherpenzeel vertrok, waar ze toen net voor het eerst een ds hadden. Terwijl Dirksland steeds een predikant had. Wat daar nou de reden voor was is me nooit duidelijk geworden.Hendrikus schreef:Maar dat zei onze Tib ook niet, Rens. Hij zei dat ze nog maar net (sinds september) beroepbaar zijn. En dat betekent dat ze nu drie jaar in hun eerste gemeente hebben gestaan (want de eerste drie jaar zijn ze niet opnieuw beroepbaar).Rens schreef:Dus..........is Ds G. Beens NIET in september van de Theologische School afgekomen danwel beroepbaar, want Ds. Beens staat al een aantal jaren in K'wijkerbroek...............Hendrikus schreef:nee, je hebt het heulemaals goed 8)Rens schreef:Is Ds. G.Beens niet van de GerGem/Kootwijkerbroek??? Of heb ik het zo mis.....??????
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.