beroepingswerk en daarmee samenhangende berichten

Zita
Moderator

Bericht door Zita »

jan03 schreef:
Daphne schreef:Ik vraag me af of t wel gezond is als zo´n dominee 160x beroepen wordt per jaar... waarom zou hij overal nee op hebben gezegd?
Ik vraag me af of het wel gezond is dergelijke lijstjes te gaan bijhouden. Volgens mij is er dan sprake van een redelijk ongezonde, zo niet ziekelijke nieuwsgierigheid of mensgerichtheid. Volgens mij leidt het nergens toe.
Omdat het over predikanten gaat? Als je dergelijk 'nieuws' weet op ander terrein, bijvoorbeeld orgels, of politici (dan gaat het ook over mensen), is het dan minder schadelijk? Volgens mij heeft Anti-Quoq het niet zozeer over de personen van de predikanten, maar over ambtelijke feitjes. Als hij van iedere predikant de schoenmaat ging verzamelen, of het lievelingseten, ga je meer richting persoonsverheerlijking. Dit is mi gewoon een wat curieuze hobby, waaruit ook nog wel eens nuttige gegevens te putten zijn.
Anti-quoq

Bericht door Anti-quoq »

Hendrikus schreef:
Oude-Waarheid schreef:Tja Rens als je bedenkt dat sommige nooit of bijna nooit een
beroep krijgen in andere kerkverbanden :wink:
Ja en? Dat zegt vooral iets over het predikantentekort.
Ook binnen de GG zijn wel predikanten te noemen die niet zo vaak beroepen worden.
Onze statisticus zal daar vast voorbeelden van kunnen noemen.
Inderdaad, bijvoorbeeld de predikanten E. Bakker, G. Beens, J.M.D. de Heer, L. Terlouw, C. Neele, F. Mulder, W. Silfhout, kregen het afgelopen jaar geen of hooguit 1 beroep.
Laten we het eenvoudig en feitelijk houden!
Anti-quoq

Bericht door Anti-quoq »

jan03 schreef:
Daphne schreef:Ik vraag me af of t wel gezond is als zo´n dominee 160x beroepen wordt per jaar... waarom zou hij overal nee op hebben gezegd?
Ik vraag me af of het wel gezond is dergelijke lijstjes te gaan bijhouden. Volgens mij is er dan sprake van een redelijk ongezonde, zo niet ziekelijke nieuwsgierigheid of mensgerichtheid. Volgens mij leidt het nergens toe.
Jan03: zie mijn onderschrift.
Niet kijken hier!
Laten we het eenvoudig en feitelijk houden!
Jongere

Bericht door Jongere »

Anti-quoq schreef:
jan03 schreef:
Jan03: zie mijn onderschrift.
Niet kijken hier!
Flauw a-q. Ik kan ook wel in mijn onderschrift gaan beweren dat mensen een hekel aan me hebben en daarmee op geen één opmerking van hen meer serieus ingaan. Ik ben het eens met jan03 (dat zal je niet verbazen) en hoop dat je op zijn reactie ook nog een inhoudelijk antwoord geeft.
Rens

Bericht door Rens »

Tiberius schreef:
Unionist schreef:Persoonlijk ben ik tenminste niet anti-anti-quoq.

Hooguit gematigd pro-quoq.
Je bedoelt: pro-anti-quoq.
Want als je gematigd pro-quoq bent, dan ben je gematigd anti-anti-quoq.
gaan we er een taaltechnische verhandeling voor op touw zetten..... :mrgreen: :mrgreen:
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Anti-quoq schreef:
Hendrikus schreef:
Oude-Waarheid schreef:Tja Rens als je bedenkt dat sommige nooit of bijna nooit een
beroep krijgen in andere kerkverbanden :wink:
Ja en? Dat zegt vooral iets over het predikantentekort.
Ook binnen de GG zijn wel predikanten te noemen die niet zo vaak beroepen worden.
Onze statisticus zal daar vast voorbeelden van kunnen noemen.
Inderdaad, bijvoorbeeld de predikanten E. Bakker, G. Beens, J.M.D. de Heer, L. Terlouw, C. Neele, F. Mulder, W. Silfhout, kregen het afgelopen jaar geen of hooguit 1 beroep.
De eerste 4 (ds. Bakker, Beens, De Heer en Terlouw) zijn volgens mij nog maar net (vanaf september) beroepbaar. Want zij zijn toch gevieren van de Theologische School afgekomen?
Rens

Bericht door Rens »

Is Ds. G.Beens niet van de GerGem/Kootwijkerbroek??? Of heb ik het zo mis.....??????
Moderatorbericht:
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Rens schreef:Is Ds. G.Beens niet van de GerGem/Kootwijkerbroek??? Of heb ik het zo mis.....??????
nee, je hebt het heulemaals goed 8)
Rens

Bericht door Rens »

Hendrikus schreef:
Rens schreef:Is Ds. G.Beens niet van de GerGem/Kootwijkerbroek??? Of heb ik het zo mis.....??????
Dus..........is Ds G. Beens NIET in september van de Theologische School afgekomen danwel beroepbaar, want Ds. Beens staat al een aantal jaren in K'wijkerbroek...............
Moderatorbericht:
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Rens schreef:
Hendrikus schreef:
Dus..........is Ds G. Beens NIET in september van de Theologische School afgekomen danwel beroepbaar, want Ds. Beens staat al een aantal jaren in K'wijkerbroek...............
Maar dat zei onze Tib ook niet, Rens. Hij zei dat ze nog maar net (sinds september) beroepbaar zijn. En dat betekent dat ze nu drie jaar in hun eerste gemeente hebben gestaan (want de eerste drie jaar zijn ze niet opnieuw beroepbaar).
Gian

Bericht door Gian »

Misschien zouden ze dominee's ook op volgorde moeten beroepen.
Of via het lot.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Zou A-Q ook lijstjes hebben van andere kerkverbanden dan van de GG?
refo

Bericht door refo »

Hendrikus schreef:
Rens schreef:
Hendrikus schreef:
Maar dat zei onze Tib ook niet, Rens. Hij zei dat ze nog maar net (sinds september) beroepbaar zijn. En dat betekent dat ze nu drie jaar in hun eerste gemeente hebben gestaan (want de eerste drie jaar zijn ze niet opnieuw beroepbaar).
Hoewel ds Koster na 2 jaar uit Scherpenzeel vertrok, waar ze toen net voor het eerst een ds hadden. Terwijl Dirksland steeds een predikant had. Wat daar nou de reden voor was is me nooit duidelijk geworden.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Mister schreef:Zou A-Q ook lijstjes hebben van andere kerkverbanden dan van de GG?
Dat zou ten koste gaan van de A, dus ik denk 't niet 8)
Klaas-Jan
Contacteer:

Bericht door Klaas-Jan »

Gian schreef:Misschien zouden ze dominee's ook op volgorde moeten beroepen.
Of via het lot.
Er is geen kerkverband, waar predikanten meer beroepen krijgen, dan in de GG, dus deze uitroep lijkt me niet terecht aan het adres van de GG.
Gesloten