„Als schuldgevoel ontbreekt, kan God niet doorwerken”

Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Bericht door memento »

Trouwens wil ik wel de opmerking maken dat ik het heel goed vind dat zulke dagen georganiseerd worden. Het is goed als Gods volk samenkomt om Gods grote daden te prijzen!
Gebruikersavatar
Kaw
Berichten: 5448
Lid geworden op: 07 jun 2003, 08:42
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Oorspronkelijk gepost door memento
Trouwens wil ik wel de opmerking maken dat ik het heel goed vind dat zulke dagen georganiseerd worden. Het is goed als Gods volk samenkomt om Gods grote daden te prijzen!
Doen we dat niet twee keer per zondag? :eur


Edit: Overigens mag het van mij nog vaker hoor, maar hier lijkt het of dit slechts 1 maal per jaar gebeurt. En als dat echt zo is, dan moeten we nog maar eens naar de zondagsinvulling gaan kijken.

[Aangepast op 18/8/05 door Kaw]
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Bericht door memento »

Oorspronkelijk gepost door Kaw
Oorspronkelijk gepost door memento
Trouwens wil ik wel de opmerking maken dat ik het heel goed vind dat zulke dagen georganiseerd worden. Het is goed als Gods volk samenkomt om Gods grote daden te prijzen!
Doen we dat niet twee keer per zondag? :eur
Well, ja en nee.

Ik was eens op een evangelisatiepost (van de GG!) waar evangelist Baan de bezoekers aan het eind van de dienst de gelegenheid gaf om iets te vertellen uit hun geloofsleven. Dat sprak mij erg aan. Ik denk dat het goed is als er ruimte is voor getuigenis. En aangezien die ruimte er in de Ger. Gez. kerken er niet is, denk ik dat het goed is als er bijeenkomsten worden georganiseerd waar dit wel kan.
Gebruikersavatar
Kaw
Berichten: 5448
Lid geworden op: 07 jun 2003, 08:42
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Oorspronkelijk gepost door memento
Ik denk dat het goed is als er ruimte is voor getuigenis. En aangezien die ruimte er in de Ger. Gez. kerken er niet is, denk ik dat het goed is als er bijeenkomsten worden georganiseerd waar dit wel kan.
Ik denk dat getuigenissen idd stimulerend kunnen werken en zou graag ruimte willen zien in de eredienst voor zulke getuigenissen. Al is het een mededeling van de dominee voor het dankgebed of iets dergelijks, om te voorkomen dat de dienst een organisatorische wanboel wordt waar iedere refo bang voor is.
Gebruikersavatar
Lizzy
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 feb 2005, 11:45
Locatie: Benthuizen

Bericht door Lizzy »

Ja getuigenissen van Zijn volk zijn heel belangrijk ook zeker voor de jeugd.

Als het goed is moet er in zo'n getuigenis doorklinken dat God dienen een liefdedienst is en niet met het hoofd naar beneden en alles zwart.
Niemand is volmaakt en daarvan ben ik het perfecte voorbeeld.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Miscanthus
Berichten: 5306
Lid geworden op: 30 okt 2004, 14:38
Locatie: Heuvelrug

Bericht door Miscanthus »

Oorspronkelijk gepost door Lizzy
Ja getuigenissen van Zijn volk zijn heel belangrijk ook zeker voor de jeugd.

Als het goed is moet er in zo'n getuigenis doorklinken dat God dienen een liefdedienst is en niet met het hoofd naar beneden en alles zwart.
Ro 14:17 Want het Koninkrijk Gods is niet spijs en drank, maar rechtvaardigheid, en vrede, en blijdschap, door den Heiligen Geest.
edan

Bericht door edan »

tja tegenwoordig wilt men het zo makkelijk mogelijk.......
en dan mogen zulke artikelen ineens niet meer in de krant verschijnen, nou het is wel de waarheid wat die man schrijft.
jacob

Bericht door jacob »

tegenwoordig.

Ik haat dat woord
edan

Bericht door edan »

Wilde je soms zeggen dat er geen verschil is met vroeger en nu???
zeker wel.......tegenwoordig discusseren ze alleen nog maar dit is niet goed en dat niet en die kerk krijgt een schop en daar klopt het niet.....enz
jacob

Bericht door jacob »

Oorspronkelijk gepost door edan
Wilde je soms zeggen dat er geen verschil is met vroeger en nu???
zeker wel.......tegenwoordig discusseren ze alleen nog maar dit is niet goed en dat niet en die kerk krijgt een schop en daar klopt het niet.....enz
tegenwoordig.

Kan je er nog wel een paar noemen. Luther, Calvijn, ds uit de nadere reformatie.

niks nieuws onder de zon als je even na denkt.
Marjan
Berichten: 1009
Lid geworden op: 17 jan 2005, 21:02

Bericht door Marjan »

Oorspronkelijk gepost door edan
Wilde je soms zeggen dat er geen verschil is met vroeger en nu???
zeker wel.......tegenwoordig discusseren ze alleen nog maar dit is niet goed en dat niet en die kerk krijgt een schop en daar klopt het niet.....enz
Kom op, zo kun je niet discussieren.
Wie zijn "ze"?
Leg dan eens uit waarom je het wel een goed stuk vindt van die dominee.
Be yourself, there are plenty of others.
edan

Bericht door edan »

Omdat Ds den Boer heel duidelijk is in zijn meditatie hij ziet duidelijk overeenkomsten tussen de tijd waarin Jeremia leefde en deze tijd (zie meditatie)en we moeten wel blind zijn om daar niet mee in te stemmen...
jacob

Bericht door jacob »

dus toch niet tegenwoordig Edan?

je spreekt je zelf nu tegen.
edan

Bericht door edan »

Nee Jacob het gaat er bij mij om dat er dan gezegd wordt waarom zulke stukken in de krant worden gezet. Willen wij de waarheid niet meer horen of lezen....
Elmousse

Bericht door Elmousse »

Krijgen we nu al dat ellendekennis als een systeem wordt gezien?

Oud testamentisch was het zo dat als de Israelieten in ballingschap waren (en zijn wij niet allemaal uitlandig?) dat God beloofde dat Hij Zijn Verbond zou gedenken als (zie Deut.)

1. Het volk hun zonden zou belijden
2. Het volk hun zonden zou laten
3. Het volk een welgevallen zou hebben in de straffe der ongerechtigheid.
4. tot Hem zou roepen

Zou dat nu zoveel anders gaan? Zien dat we uitlandig zijn, zien dat dit door onze eigen zonden komt, ons bekeren, bekennen dat God rechtvaardig is en Hem aanlopen als een waterstroom om genade... zou er een van de 4 gemist kunnen worden? (Alles gewerkt door de Geest natuurlijk, wil het oprecht zijn... en God heeft een gruwel aan allle valsheid, ook van het hart) en zou Hij dan niet aan Zijn Verbond gedenken en naar Zijn welbegehagen Zijn Zoon aan ons te openbaren?

[Aangepast op 18/8/05 door Elmousse]
Plaats reactie