Vreselijke tijd

Christiaan

Vreselijke tijd

Bericht door Christiaan »

Beste mede forummers,

Slaan jullie er acht op dat we in een vreselijke tijd leven?
Ik noem enkele dingen:
Jongeren die hun lichaam verkopen voor sex om hun schulden af te kunnen lossen! Let wel in Nederland. Vooral jongens.

Veel mensen zijn altijd bezig, ook christenen, voor de ene is het een forum, de ander internet, de ander MSN ect.
Let wel de duivel heeft dat graag hoor als we druk zijn met van alles en nog wat behalve met het Woord van God.

De steeds verder gaande versexualisering, overal het wordt allemaal steeds gewoner. Behoeft geen toelichting.

Sommige dingen zijn erg verborgen, maar toch....
mensen met open internet, mensen die ook Christelijke jongeren maar laten t.v. kijken thuis of bij de buren.

De tijd is opzich vreselijk, maar ook de vele lauwheid onder veel christenen.

Dit is even wat in mijn hart leefde....
soms zou ik mensen door elkaar willen schudden wordt toch wakker, let toch op al die gevaren!

Als we God vrezend zijn, zijn we niet volmaakt maar zijn we bang dat we God te kort doen en willen Zijn wil doen.

Ontwaakt! Iedereen die weer ingeslapen is.

Zou zeggen lees het, en doe ermee wat u/jij wilt beste lezer.
Bij het lezen van de bijbel zijn twee fouten mogelijk: men neemt alles letterlijk of met vergeestelijkt alles (Blaise Pascal)

Wij zijn bedelaars, dat is waar. (Dr. Maarten Luther)
Jan Klaassen

Bericht door Jan Klaassen »

Je noemt vooral media, maar is media geen uiting van de mens die er achter zit?
Daphne

Bericht door Daphne »

prettige kerstdagen & n glukkig 2008
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Marco

Bericht door Marco »

Ja, wij leven in een vreselijke tijd. En de vreselijkste dingen hebben we vaak niet in de gaten.

Maar.. Met opnieuw de focus op open internet en tv kijken sla je de plank mis. Daar zit het niet in. En al helemaal niet als je in één regeltje even iedereen be/veroordeelt die open internet heeft of die kinderen heeft die wel eens zelfstandig tv kijken. Wat niet wegneemt dat dat een probleem kan zijn.

Het vreselijke zit hem in heel andere dingen. In een heel groot individualisme. Het elkaar niet kunnen aanspreken op fouten en zonden. In het niet herkennen van het werk van Satan. En.. in het discussieren vanuit regeltjes zonder de waarden die erachter zitten in het oog te houden.
rekcor

Bericht door rekcor »

Ik denk niet dat deze tijd per se meer/minder vreselijk is dan andere tijden. We merken er gewoon meer van, omdat alles via de media openbaar komt.

Let wel: vroeger hadden wij misschien oudvaders rondlopen in Nederland, maar was het in China een grote heidense bende. Nu zie je dat daar de kerk enorm groeit.
Ander

Bericht door Ander »

Marco schreef:Het vreselijke zit hem in heel andere dingen. In een heel groot individualisme. Het elkaar niet kunnen aanspreken op fouten en zonden. In het niet herkennen van het werk van Satan.
Exact.

Het niet kunnen aanspreken op de vreselijke gevaren van internet. Eén van de grote gevaren van deze tijd waar Satan garen bij spint.
Wanneer internet als gevaar benoemd wordt staat de wereld op zijn kop. Dát is een gevaar. Ja ach, internet, kom op.
wim

Bericht door wim »

Ander schreef:
Marco schreef:Het vreselijke zit hem in heel andere dingen. In een heel groot individualisme. Het elkaar niet kunnen aanspreken op fouten en zonden. In het niet herkennen van het werk van Satan.
Exact.

Het niet kunnen aanspreken op de vreselijke gevaren van internet. Eén van de grote gevaren van deze tijd waar Satan garen bij spint.
Wanneer internet als gevaar benoemd wordt staat de wereld op zijn kop. Dát is een gevaar. Ja ach, internet, kom op.
Wat doe jij eigenlijk nog op internet?
Christiaan

rekcor schreef:Ik denk niet dat deze tijd per se meer/minder vreselijk is dan andere tijden. We merken er gewoon meer van, omdat alles via de media openbaar komt.

Let wel: vroeger hadden wij misschien oudvaders rondlopen in Nederland, maar was het in China een grote heidense bende. Nu zie je dat daar de kerk enorm groeit.
Werkelijk heel veel wordt juist door velen niet opgemerkt!
Dat is juist het vreselijke....
Bij het lezen van de bijbel zijn twee fouten mogelijk: men neemt alles letterlijk of met vergeestelijkt alles (Blaise Pascal)

Marco

Bericht door Marco »

Ander schreef:
Exact.

Benoem het als gevaar, wijs elkaar er op en praat over je eigen internetgebruik. Maar veroordeel niet degene die oprecht geen filter nodig heeft. En blijf niet steken in een discussie over internetgebruik. Want er is nog zoveel meer.
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Christiaan schreef:
rekcor schreef:Ik denk niet dat deze tijd per se meer/minder vreselijk is dan andere tijden. We merken er gewoon meer van, omdat alles via de media openbaar komt.

Werkelijk heel veel wordt juist door velen niet opgemerkt!
Dat is juist het vreselijke....
Jouw verzuchting is er één van alle tijden. Waaraan is het Romeinse rijk ten onder gegaan? Juist, decadentie. Nieuw? Nee. Kun je je er zorgen over maken? Ja. Verlies de realiteit niet uit het oog. Ook Plato slaakte verzuchtingen over zijn eigen tijd.

@Ander: je ziet hopelijk ook de mogelijkheden van de nieuwe techniek en niet alleen de gevaren?
Ander

Bericht door Ander »

Ja hoor, mister, gelukkig wel. Maar ik ben er voor mezelf nog niet uit wat nu zwaarder weegt, de voordelen of de gevaren.
Studie, werk, familie, alles gaat via email, internet etc. etc.. Zelfs lessen en diaseries die ik in de klas gebruik haal ik van internet. Super makkelijk.
Maar wanneer ik een kind uit mijn klas even achter internet laat omdat hij zijn werk afheeft en ik zie later in de geschiedenis wat hij geprobeert heeft op te zoeken, dan huiver ik. Dan zie ik héél grote gevaren. En dan kijk ik inderdaad naar mezelf. Als je iets geleerd hebt van wie je zelf bent zou je iedereen het beste filter wensen. En dan niet roepen, ik ben m'n eigen filter, dat gaat niet op.

Maar, inderdaad, er zijn meer gevaren dan alleen internet.
Wel opvallend is dat Christiaan als voorbeeld internet gebruikt en de typerende reacties volgen.
Christiaan

Voel me in iedergeval niet thuis in deze wereld,
al zijn er God zij dank ook nog wel mooie dingen.

Maar thuis in deze tijd voel ik me niet.

jvdg

Bericht door jvdg »

Christiaan schreef:Voel me in iedergeval niet thuis in deze wereld,

Tja Christiaan, de dichter (ik dacht Joh. Groenewegen) dichtte het al:

Hier beneden is het niet
Het ware leven, lieven, loven
Is daar, waar men Jezus ziet
henriët

Bericht door henriët »

toch moeten we wel door het leven in deze wereld heen Chris, en dan ligt daar ook een opdracht voor ons.... een zoutend zout....
Christiaan

henriët schreef:

toch moeten we wel door het leven in deze wereld heen Chris, en dan ligt daar ook een opdracht voor ons.... een zoutend zout....
Zeker, maar het verlangen naar het toekomende leven is ook zeer bijbels!

Plaats reactie