En nog voor iemand anders ook.helma schreef:Fijn voor Unionist!! (kan je mooi van meegenieten)Ander schreef:HHK
Aangenomen: naar Apeldoorn, R. van Kooten te Soest
bron: refdag.nl
Beroepingswerk, deel 5
Unionist vast welKlaas-Jan schreef:Deze opmerking begrijp ik niet helemaal...helma schreef:Fijn voor Unionist!! (kan je mooi van meegenieten)Ander schreef:HHK
Als hier de HHK een dominee krijgt kan ik daar van 'meegenieten' door op momenten dat wij geen dienst hebben (bijvoorbeeld biddagsavonds ofzo) altijd nog een kans extra heb; of evt bijbellezingen
Zo heb ik pas 'meegenoten' van Ds Lohuis door de Bijbelstudie in Harskamp te bezoeken (Aanrader Rens!!!)
Altijf fijn; een dominee in de buurt waar je veel van kan leren!
Snap je?
Laatst gewijzigd door helma op 11 dec 2007, 17:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Het lijkt me verstandig daar niet op te reageren...freek schreef:Nee, daar heb je misschien teveel 'kerkelijk besef' voor.Klaas-Jan schreef:Deze opmerking begrijp ik niet helemaal...helma schreef:Fijn voor Unionist!! (kan je mooi van meegenieten)Ander schreef:HHK
Ja, Helma, begrijp ik. Ik ben zelf GG en hier op het dorp hebben we 4 kerken (PKN, HHK, GG en GGiN), waar ik soms ook naar toe ga... Nu begrijp ik inderdaad wat je bedoelthelma schreef:Unionist vast welKlaas-Jan schreef:Deze opmerking begrijp ik niet helemaal...helma schreef:Fijn voor Unionist!! (kan je mooi van meegenieten)Ander schreef:HHK
Als hier de HHK een dominee krijgt kan ik daar van 'meegenieten' door op momenten dat wij geen dienst hebben (bijvoorbeeld biddagsavonds ofzo) altijd nog een kans extra heb; of evt bijbellezingen
Zo heb ik pas 'meegenoten' van Ds Lohuis door de Bijbelstudie in Harskamp te bezoeken (Aanrader Rens!!!)
Altijf fijn; een dominee in de buurt waar je veel van kan leren!
Snap je?
- Wilma van den Berg
Beroepingswerk
Hersteld Hervormde Kerk
Aangenomen: naar Apeldoorn, R. van Kooten te Soest.
Geref. Gemeenten
Beroepen: te Beekbergen, B. J. van Boven te De Valk-Wekerom; te Emmeloord, C. G. Vreugdenhil te Vlissingen; te ’s-Gravenzande, G. J. van Aalst te Klaaswaal.
Protestantse Kerk in Ned.
Beroepen: te Bodegraven (geref.) (parttime), kand. mw. E. M. Post te Amstelveen, die dit beroep heeft aangenomen; te Ezinge (geref.), mw. G. M. Arends-Alkema te Elim (Drenthe) (geref.), die dit beroep heeft aangenomen.
Aangenomen: naar Kolder- en Dinxterveen (herv.), kand. W. L. Dekker te Haren.
Hersteld Hervormde Kerk
Aangenomen: naar Apeldoorn, R. van Kooten te Soest.
Geref. Gemeenten
Beroepen: te Beekbergen, B. J. van Boven te De Valk-Wekerom; te Emmeloord, C. G. Vreugdenhil te Vlissingen; te ’s-Gravenzande, G. J. van Aalst te Klaaswaal.
Protestantse Kerk in Ned.
Beroepen: te Bodegraven (geref.) (parttime), kand. mw. E. M. Post te Amstelveen, die dit beroep heeft aangenomen; te Ezinge (geref.), mw. G. M. Arends-Alkema te Elim (Drenthe) (geref.), die dit beroep heeft aangenomen.
Aangenomen: naar Kolder- en Dinxterveen (herv.), kand. W. L. Dekker te Haren.
Ons geloof wankelt weleens maar Gods trouw nooit!
Ik heb korte tijd bij hem "gekerkt". Zijn preken zijn goed, maar hij spreekt met zijn lichaam ipv met zijn stem, als je snapt wat ik bedoel.....helma schreef: Ds Lohuis .................. in Harskamp te bezoeken (Aanrader Rens!!!)
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
- Oude-Waarheid
Haal dat 'dames' maar weg.freek schreef:Je bedoelt de 'Tante Truus-en' :mrgreen:Oude-Waarheid schreef:Het valt mij op dat de PKN Ds. dames vaak gelijk een beroep aannemen die ze krijgen.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Bedoel je dat PKN-dominees sowieso vaak gelijk hun beroepen aannemen? In GB-kringen geldt dat toch echt niet.refo schreef:Haal dat 'dames' maar weg.freek schreef:Je bedoelt de 'Tante Truus-en' :mrgreen:Oude-Waarheid schreef:Het valt mij op dat de PKN Ds. dames vaak gelijk een beroep aannemen die ze krijgen.
- Oude-Waarheid
Ik bedoel echt Mw. nu lees ik ook weer van 2 beroepen en gelijk aangenomen valt me gewoon even op.freek schreef:Bedoel je dat PKN-dominees sowieso vaak gelijk hun beroepen aannemen? In GB-kringen geldt dat toch echt niet.refo schreef:Haal dat 'dames' maar weg.freek schreef:Je bedoelt de 'Tante Truus-en' :mrgreen:Oude-Waarheid schreef:Het valt mij op dat de PKN Ds. dames vaak gelijk een beroep aannemen die ze krijgen.