grapjas?

Plaats reactie
parsifal

grapjas?

Bericht door parsifal »

Afgelopen zaterdag op de voorpagina van het RD rechtsboven stond het kopje grapjas?

Ik vraag me af hoe het daar gekomen is?
Mijn vermoeden: Iemand schreef het stukje en vond dat een nogal belachelijke uitspraak is gedaan. Vervolgens werd vergeten de titel te veranderen.

Nu kan ik me voorstellen dat je dit vind, maar het komt nogal "telegraaf achtig" over om zo'n kop in de krant te hebben.
Grapjas

LISSABON (ANP/AFP) – De Libi­sche leider Gaddafi heeft de Eu­ropese landen gisteren opgeroe­pen Afrika te compenseren voor het koloniale tijperk. De presi­dent zei op de universiteit van Lissabon dat dit een van de be­langrijkste onderwerpen zal zijn tijdens de top van de EU met de Afrikaanse Unie, die dit weekend plaatsvindt. „De koloniale mach­ten moeten de mensen die zij ko­loniseerden en wier rijkdommen zij plunderden, compenseren.”
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
freek

Bericht door freek »

Ik vind de uitspraak op zich helemaal niet dom. We zouden ons in elk geval wel mogen (moeten!) blijven bezinnen over hetgeen we als Westerse landen daar in Afrika hebben uitgevreten. Maar of de huidige armoede nou een gevolg is van het kolonialistische tijdperk...ik vraag het me af. Hoewel Ghadaffi dit trouwens niet expliciet stelt. Maar hij impliceert het wel, geloof ik.
Jan Klaassen

Bericht door Jan Klaassen »

Ik ben het met je eens Parsifal, maar Gadaffi is natuurlijk wel iemand die bekend staat om zijn rare streken.
Jongere

Bericht door Jongere »

Ik denk dat het verkeerde bericht op de verkeerde plaats is gekomen. Ik zie tenminste het grappige er niet van in en het lijkt me niets voor het RD om op deze manier een punt te maken.
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Wat is er in Lybië te halen dan?

De enige natuurlijke bronnen zijn zand en grind.
Jan Klaassen

Herman schreef:Wat is er in Lybië te halen dan?

De enige natuurlijke bronnen zijn zand en grind.
Olie? Het tweede land van Afrika ten opzichte van olieproductie, na Nigeria.
Rens

Bericht door Rens »

Jan Klaassen schreef:Ik ben het met je eens Parsifal, maar Gadaffi is natuurlijk wel iemand die bekend staat om zijn rare streken.
Helaas staat mijnheer Ghadaffi niet bekend om zijn gevoel voor humor..........................
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Jan Klaassen

Rens schreef:
Jan Klaassen schreef:Ik ben het met je eens Parsifal, maar Gadaffi is natuurlijk wel iemand die bekend staat om zijn rare streken.
Helaas staat mijnheer Ghadaffi niet bekend om zijn gevoel voor humor..........................
Afbeelding
Als jij de groten der aarde ontmoet in je tent heb je wel humor.
Plaats reactie