Studie over religies

Plaats reactie
cosmo

Studie over religies

Bericht door cosmo »

Beste allemaal,

Ik ben op zoek naar (een) studie(s) over andere religies in christelijk perspectief.

Wie kan mij hiermee helpen of wie heeft er goede tips.?
jvdg

Re: Studie over religies

Bericht door jvdg »

cosmo schreef:Beste allemaal,

Ik ben op zoek naar (een) studie(s) over andere religies in christelijk perspectief.

Wie kan mij hiermee helpen of wie heeft er goede tips.?
Ik zou zeggen: Start met het intensief lezen van de brieven van de apostelen.........

Het lijkt een cliché, maar wat we na de apostelen mochten ervaren: Er is niets nieuws onder de zon!
cosmo

Bericht door cosmo »

jvdg schreef: Het lijkt een cliché, maar wat we na de apostelen mochten ervaren: Er is niets nieuws onder de zon!
Op zich een goede tip, maar nogal lastig om dat op korte termijn met een aantal mensen te bespreken.
jvdg

Bericht door jvdg »

cosmo schreef:
jvdg schreef: Het lijkt een cliché, maar wat we na de apostelen mochten ervaren: Er is niets nieuws onder de zon!
Op zich een goede tip, maar nogal lastig om dat op korte termijn met een aantal mensen te bespreken.
Ach, cosmo, je weet heel best waar je terecht kunt......................
cosmo

Bericht door cosmo »

jvdg schreef: Ach, cosmo, je weet heel best waar je terecht kunt......................
Ik ben oprecht nieuwsgiering. Internet geeft nu niet bepaald eenduidige kwaliteit.
jvdg

Bericht door jvdg »

cosmo schreef:
jvdg schreef: Ach, cosmo, je weet heel best waar je terecht kunt......................
Ik ben oprecht nieuwsgiering. Internet geeft nu niet bepaald eenduidige kwaliteit.
Simpel: Niet internet, maar de Bijbel.
Rens

Bericht door Rens »

ik denk zomaar dat je kunt beginnen met boeken te nemen, de Slegte heeft ze al heel goedkoop, over de grote wereldgodsdiensten. een overzicht van wat men gelooft, hoe eea in elkaar zit etc etc etc.

en aangezien je de Schrift kent, is het niet al te lastig om dat uit te zetten tegen de godsdiensten als de islam, boedhisme etc.
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
cosmo

Bericht door cosmo »

Het is allemaal niet onwaar wat jullie zeggen, maar ik ben op korte termijn op zoek naar hapklare stukken. Ik heb geen tijd om zelf een studie hieraan te wijden.
rekcor

Bericht door rekcor »

De (inmiddels overleden) gereformeerde theoloog J.H. Bavinck heeft hierover geschreven:

De boodschap van Christus en de niet-Christelijke religies. Kampen, J. H. Kok N.V., 1940.

Kun je nog kopen via http://www.antiqbook.com/
Plaats reactie