toppen van het geloof.
-
toppen van het geloof.
Wat betekent het als iemand zegt: Ik heb nooit dalen maar leef altijd op de toppen van het geloof?
Het gebed is de gouden sleutel die de poort der genade kan openen.
- J.C. Philpot
Re: toppen van het geloof.
Als je met twijfel aanvechting bedoelt, betekend het dat hij/zei een ander gelooft heeft als bijvoorbeeld David, of menig ander bijbelheilige.uitgeworpen schreef:Wat betekent het als iemand zegt: Ik heb nooit dalen maar leef altijd op de toppen van het geloof?
Zou je wat meer over de context kunnen zeggen? Anders lijkt het zomaar een kreet.uitgeworpen schreef:Wat betekent het als iemand zegt: Ik heb nooit dalen maar leef altijd op de toppen van het geloof?
Hoe zit het overigens met: Wanneer je geen beproeving kent, twijfel ik of je geloof wel echt is.
-
- J.C. Philpot
-
- J.C. Philpot
-
- J.C. Philpot
Dat is een gevaarlijke stelling zo. Het sluit elkaar juist in. Arm in jezelf en rijk in Christus.uitgeworpen schreef:Toppen van het geloof stond tegenover het arme zondaar zijn. Je kunt er boven uit groeien... En dan leef je echt op de toppen van het geloof.
Als je wandelt op de toppen van het geloof, druk je voetstappen in het dal van ootmoed.
Hoe minder van den Sabbat in de week, hoe meer van de week in den Sabbat. (I. Ambrosius)
- Christiaan
Juist ja zalig zijn de armen van geest!Da Capo schreef:Dat is een gevaarlijke stelling zo. Het sluit elkaar juist in. Arm in jezelf en rijk in Christus.uitgeworpen schreef:Toppen van het geloof stond tegenover het arme zondaar zijn. Je kunt er boven uit groeien... En dan leef je echt op de toppen van het geloof.
Als je wandelt op de toppen van het geloof, druk je voetstappen in het dal van ootmoed.
Bij het lezen van de bijbel zijn twee fouten mogelijk: men neemt alles letterlijk of met vergeestelijkt alles (Blaise Pascal)
Wij zijn bedelaars, dat is waar. (Dr. Maarten Luther)
Wij zijn bedelaars, dat is waar. (Dr. Maarten Luther)
- JolandaOudshoorn
Ik denk dat satan er alles aan doet om een gelovige te bewegen om af te vallen (wat gelukkig niet kan, omdat we in Zijn handen liggen) Als je geen ware gelovige bent, ben je voor de satan niet interssant, want dan ben je toch al van hem.Rochus schreef:Zou je wat meer over de context kunnen zeggen? Anders lijkt het zomaar een kreet.uitgeworpen schreef:Wat betekent het als iemand zegt: Ik heb nooit dalen maar leef altijd op de toppen van het geloof?
Hoe zit het overigens met: Wanneer je geen beproeving kent, twijfel ik of je geloof wel echt is.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Wonderlijke redenering. Daar kan satan z'n voordeel wel mee doen.JolandaOudshoorn schreef:Ik denk dat satan er alles aan doet om een gelovige te bewegen om af te vallen (wat gelukkig niet kan, omdat we in Zijn handen liggen) Als je geen ware gelovige bent, ben je voor de satan niet interssant, want dan ben je toch al van hem.Rochus schreef:Zou je wat meer over de context kunnen zeggen? Anders lijkt het zomaar een kreet.uitgeworpen schreef:Wat betekent het als iemand zegt: Ik heb nooit dalen maar leef altijd op de toppen van het geloof?
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Dan denk jij (o.a.) aan het ziften van de tarwe?refo schreef:Wonderlijke redenering. Daar kan satan z'n voordeel wel mee doen.JolandaOudshoorn schreef:Ik denk dat satan er alles aan doet om een gelovige te bewegen om af te vallen (wat gelukkig niet kan, omdat we in Zijn handen liggen) Als je geen ware gelovige bent, ben je voor de satan niet interssant, want dan ben je toch al van hem.Rochus schreef:Zou je wat meer over de context kunnen zeggen? Anders lijkt het zomaar een kreet.uitgeworpen schreef:Wat betekent het als iemand zegt: Ik heb nooit dalen maar leef altijd op de toppen van het geloof?