VOGG te Kapelle-Biezelinge

joost85

Bericht door joost85 »

Ze houden nu geloof ik dienst in het kerkgebouw De Hoeksteen van de Gereformeerde Kerk Vrijgemaakt te Goes.
jakobmarin

Bericht door jakobmarin »

Het is gewoon kerkje spelen..... :mrgreen:

Eigen eer boven die van God stellen. Want zíj zijn benadeeld, dus dát wordt niet gepikt.

De discipelen waren er juist blij mee, als ze schade leden om Christus' wil.

Dit is niet uit te leggen, aan niemand niet. Haast sektarisch, zou ik zeggen.
pivo

Bericht door pivo »

Dat Kapelle-Biezelinge genoemd is heeft ermee te maken dat ze een poosje in de aula van de begraafplaats hebben gekerkt.
MBE

Bericht door MBE »

Refojongere schreef:Ach ja, welke VOGG is er niet vanuit een ruzie ontstaan?
Ik dacht dat het om de Vereniging Organisten Gereformeerde Gemeenten ging :lol: :lol: :lol:
Unionist

Bericht door Unionist »

Volgens mij geldt dat voor de meeste kerken. Ruzie of onenigheid.
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

MBE schreef:
Refojongere schreef:Ach ja, welke VOGG is er niet vanuit een ruzie ontstaan?
Ik dacht dat het om de Vereniging Organisten Gereformeerde Gemeenten ging :lol: :lol: :lol:
Volgens mij komt de webmaster van dié VOGG trouwens wel uit Kapelle :wink:
astroguy

Bericht door astroguy »

pivo schreef:Dat Kapelle-Biezelinge genoemd is heeft ermee te maken dat ze een poosje in de aula van de begraafplaats hebben gekerkt.
Oh mij was ooit eens verteld dat ze zo genoemd werden omdat ze kerkten in de vroegere kerk van de Christelijke Gereformeerde van die plaats.
Atze
lokje

Bericht door lokje »

astroguy schreef:
pivo schreef:Dat Kapelle-Biezelinge genoemd is heeft ermee te maken dat ze een poosje in de aula van de begraafplaats hebben gekerkt.
Oh mij was ooit eens verteld dat ze zo genoemd werden omdat ze kerkten in de vroegere kerk van de Christelijke Gereformeerde van die plaats.
Bij een aantal doordeweekse diensten heeft men het huidige kerkgebouw van de Chr. Geref. Kerk in Biezelinge gebruikt. De vroegere kerk is een opslag, atelier o.i.d. zag ik laatst toen ik er langs fietste.
Janneman

Bericht door Janneman »

astroguy schreef:Nog een vraag. Uit het bericht is het niet duidelijk dat ds Van Houselt ook is "overgenomen".
astroguy schreef: BARNEVELD - De vrije oud gereformeerde gemeente van Goes en de zelfstandige oud gereformeerde gemeente te Oldebroek hebben zich aangesloten bij de Oud Gereformeerde Gemeenten in Nederland.
De gemeente te Oldebroek werd jarenlang bediend door ds. A. van Houselt. Om gezondheidsredenen is deze niet meer in staat voor te gaan.

quote]
Eigenlijk ben ik wel benieuwd wat in dit geval de status van een predikant als Ds. Van Houselt is: hij preekt niet meer, maar is hij nu officieel emeritus-predikant in de OGGN? Ofwel heeft hij de rechten van een emeritus-predikant? Of is hij nu ontheven van het ambt of gewoon "ambteloos" kerkganger?
Ik ben benieuwd of iemand mij hier iets meer over kan vertellen, uit de krantenberichten kon ik het niet opmaken.
laat uw woorden weinig zijn; pred. 5: 1b
Plaats reactie