Het gaat er niet om of ik nu fan ben van MM of niet (dat valt wel mee, hoor), maar het gaat er om wat Josephus zegt: als je musicus bent, en laat ik het breder trekken, als je op de een of andere manier kunst bedrijft, dan horen daar bepaalde zaken bij, ook het creëren van bekendheid. Daar is op zich toch niets mis mee?Kaw schreef:Sorry Afgewezen, ik was vergeten dat je fan bent van MM
satan en zijn doel
Laatst gewijzigd door Afgewezen op 07 nov 2007, 21:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Om weer een beetje on topic :roll: te komen: Regeert de duivel in alleen in seculier Nederland, of verslaat hij ook zijn duizenden binnen de kerken? Zo ja hoe, zo nee ook graag onderbouwen.Kaw schreef:Your right...Marco schreef:Wat mij in dit topic - net als in vele andere - opvalt is dat zodra Satan genoemd wordt het al snel in bekende algemeenheden vervalt. Ik denk dat hij het wel best vindt als we het hier alleen over collecte of schatkist hebben. Vooral als we de collecte, met andere onderdelen van de eredienst, lekker als gewoonte gaan beleven.
Hoe de pers omgaat met het standpunt van die vrouw van de CU, dat vind ik een bewijs dat de duivel regeert in Nederland.
Ik geloof ook dat de duivel regeert in de kerken van seculier Nederland. God heeft het Lichaam van Christus anders bedoelt dan de twee ingeslapen verenigingsbijeenkomstjes op zondag.Rochus schreef:Om weer een beetje on topic :roll: te komen: Regeert de duivel in alleen in seculier Nederland, of verslaat hij ook zijn duizenden binnen de kerken? Zo ja hoe, zo nee ook graag onderbouwen.Kaw schreef:Your right...Marco schreef:Wat mij in dit topic - net als in vele andere - opvalt is dat zodra Satan genoemd wordt het al snel in bekende algemeenheden vervalt. Ik denk dat hij het wel best vindt als we het hier alleen over collecte of schatkist hebben. Vooral als we de collecte, met andere onderdelen van de eredienst, lekker als gewoonte gaan beleven.
Hoe de pers omgaat met het standpunt van die vrouw van de CU, dat vind ik een bewijs dat de duivel regeert in Nederland.
(Elk van Zijn gemeenten zouden zout en licht moeten zijn voor de omgeving.
Nu is een positieve gemeenteavond er één waar slechts een paar mensen ontevreden zijn over de keuze van het preeklezen en hoe de organist speelt. In mijn ogen zou een gemeenteavond moeten zijn waar men geloofsgetuigenissen uitspreekt, samen bidt, samen aanbidt, samen zingt, waar mensen hun moeiten en zorgen op tafel mogen leggen en dat de gemeente dan vervolgens bidt en hulp biedt. Dat lijkt me gaaf! Maar dat terzijde.)
Ik geloof dat in de kerkgeschiedenis van Nederland er nog nooit zo weinig geestelijk leven wordt gevonden als nu. Nee, ik bezef me de grote uitzonderingen. Gelukkig! Maar als we letten op de vruchten die een gemeente zou moeten dragen, dan lijken de gemeenten in mijn ogen meer op de dwaze maagden die hun tijd volslapen, dan de gemeenten die volharden in de leer, gedurig biddende en God lovende, het brood samen brekende, alles samen delende, elkaar liefhebbende gemeenten zoals de bijbel er een aantal optekent.
Onze gemeenten doen me denken aan:
14 En schrijf aan den engel van de Gemeente der Laodicensen: Dit zegt de Amen, de trouwe, en waarachtige Getuige, het Begin der schepping Gods:
15 Ik weet uw werken, dat gij noch koud zijt, noch heet; och, of gij koud waart, of heet!
16 Zo dan, omdat gij lauw zijt, en noch koud noch heet, Ik zal u uit Mijn mond spuwen.
17 Want gij zegt: Ik ben rijk, en verrijkt geworden, en heb geens dings gebrek; en gij weet niet, dat gij zijt ellendig, en jammerlijk, en arm, en blind, en naakt. [over dankdag gesproken]
18 Ik raad u dat gij van Mij koopt goud, beproefd komende uit het vuur, opdat gij rijk moogt worden; en witte klederen, opdat gij moogt bekleed worden, en de schande uwer naaktheid niet geopenbaard worde; en zalf uw ogen met ogenzalf, opdat gij zien moogt.
19 Zo wie Ik liefheb, die bestraf en kastijd Ik; wees dan ijverig, en bekeer u.
20 Zie, Ik sta aan de deur, en Ik klop; indien iemand Mijn stem zal horen, en de deur opendoen, Ik zal tot hem inkomen, en Ik zal met hem avondmaal houden, en hij met Mij.
21 Die overwint, Ik zal hem geven met Mij te zitten in Mijn troon, gelijk als Ik overwonnen heb, en ben gezeten met Mijn Vader in Zijn troon.
22 Die oren heeft, die hore, wat de Geest tot de Gemeenten zegt.