Wat vinden we hier van?

vlinder

Wat vinden we hier van?

Bericht door vlinder »

Eurlings wil rijbewijs vanaf 17 jaar
Uitgegeven: 30 oktober 2007 11:37
Laatst gewijzigd: 30 oktober 2007 12:09

AMSTERDAM - Jongeren moeten al op hun 17e een rijbewijs kunnen halen. Daarmee mogen zij tot hun 18e onder begeleiding autorijden. Dat wil minister Camiel Eurlings van Verkeer en Waterstaat mogelijk maken.
Chris Heijmans

Eurlings wil dat jongeren al vanaf 17 jaar extra rijervaring kunnen opdoen. Dat moet wel onder begeleiding van een ervaren bestuurder van 18 jaar of ouder. Deze begeleider hoeft geen professionele rijinstructeur te zijn. Hoe meer rijervaring, hoe minder ongelukken, redeneert de bewindsman.

Hoopgevend

In Duitsland lopen al experimenten waarin 17-jarigen hun rijbewijs mogen halen waarmee zij onder begeleiding de straat op kunnen. Deze proeven zijn hoopgevend, aldus Eurlings dinsdag. Het blijkt dat deze jeugdige bestuurders minder brokken maken.

Aansprakelijk

De verkeersminister gaat wel eerst onderzoeken hoe de politie de verruiming van de regels moet controleren. Daarnaast is het de vraag wie aansprakelijk moet worden gesteld bij bijvoorbeeld een ongeluk.

In eerste instantie wil Eurlings het begeleid autorijden op 17-jarige leeftijd als experiment invoeren. ]

Nog meer auto's nog meer file's? En wat inderdaad als zo iemand een ongeluk maakt wie heeft de verantwoordelijkheid? En was als vrienden een avondje stappen en ze maken de 17-jarige de BOB die dan onder begleiding van een beschonken vriend rijdt?
Ik ben er niet zo voor. Wie wel? ( ja natuurlijk alle scholieren die nog geen 18 zijn dat snap ik)
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Hier mag je met 14 beginnen te leren, en met 16 een rijbewijs halen en dus zelfstandig rijden.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
vlinder

Bericht door vlinder »

Bert Mulder schreef:Hier mag je met 14 beginnen te leren, en met 16 een rijbewijs halen en dus zelfstandig rijden.
Wow...maar ja bij jullie ( heb ik van horen zeggen) kun je kilometers rijden zonder een kip tegen te komen. Hier is bijna elke straat vol geparkeerd!
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

vlinder schreef: Hier is bijna elke straat vol geparkeerd!
Die geparkeerde auto's zijn niet zo erg.
Maar al die rijdende des te meer...
Lizzy

Bericht door Lizzy »

vlinder schreef:
Bert Mulder schreef:Hier mag je met 14 beginnen te leren, en met 16 een rijbewijs halen en dus zelfstandig rijden.
Wow...maar ja bij jullie ( heb ik van horen zeggen) kun je kilometers rijden zonder een kip tegen te komen. Hier is bijna elke straat vol geparkeerd!
Wat hebben kippen met auto's te maken? hahaha :P :)
Niemand is volmaakt en daarvan ben ik het perfecte voorbeeld.

Afbeelding
Kislev

Bericht door Kislev »

Verlagen?? Tssss... juist die jonge doelgroep rijdt vaak onverantwoordelijk. Ophogen juist die leeftijd. Rijbewijs vanaf 21 jaar! Hup.
Lassie

Bericht door Lassie »

Kislev schreef:Verlagen?? Tssss... juist die jonge doelgroep rijdt vaak onverantwoordelijk. Ophogen juist die leeftijd. Rijbewijs vanaf 21 jaar! Hup.

nee dat lijkt me niet echt verstandig!

Wat als je net klaar bent met je mbo opleiding en je wilt een baan waar je een rijbewijs nodig heb?

Ik denk dat het beter is om gewoon de rijlessen strenger te maken! (klinkt miss. raar).
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Kislev schreef:Verlagen?? Tssss... juist die jonge doelgroep rijdt vaak onverantwoordelijk. Ophogen juist die leeftijd. Rijbewijs vanaf 21 jaar! Hup.
Wat ik veel hoor in mijn omgeving is dat mensen pas voorzichtig gaan rijden als ze kinderen krijgen....dusssssss :mrgreen:
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

JolandaOudshoorn schreef:
Wat ik veel hoor in mijn omgeving is dat mensen pas voorzichtig gaan rijden als ze kinderen krijgen....dusssssss :mrgreen:
jij komt straks niet eens meer vooruit :mrgreen:
memento

Bericht door memento »

Leeftijd verlagen is prima, maar dan ook meteen de boete-bedragen verhogen, om daarmee net rijgedrag af te dwingen.
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

vlinder schreef:
Dan kan wel voorkomen, ja, dan je soms een eind niets tegenkomt. Moet je wel rekening mee houden dat het overgrootste gedeelte van de Canadese bevolking in maar een klein deel van het land woon. Zo wonen wij in een metropolis van ongeveer 1.2 miljoen. Verder, die geparkeerde autos heb je niet veel mee te doen.

Het verkeer hier is anders, maar zeker niet makkelijker. In Nederland is het verkeer drukker, maar vind ik, vergeleken met hier, veel meer beleefd. Als je hier in wilt voegen, moet je dat beslist niet van te voren aangeven, want dan denken ze dat je om toestemming vraagt, die je zo bij zo niet krijgt. Ook halen hier vrachtwagens en alles in, beide links en rechts.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Bonny
Contacteer:

Bericht door Bonny »

Als de 17-jarigen ook al beginnen te rijden, komen er nog meer auto's op de al drukke wegen. Niet aan beginnen dus.

Het idee om die groep tot hun 18de onder begeleiding te laten rijden is wel goed. Dat moet maar verlengd worden tot ca 21 jaar. Want dat is de groep met de meeste ongelukken.
The Groom's still waiting at the altar
edele strijdster

Bericht door edele strijdster »

JolandaOudshoorn schreef:
Vind ik ook... verhoog de leeftijd maar naar 23 of 24 jaar. Jonge chauffeurs tussen de 18 en 23 zijn het vaakst betrokken bij een ongeluk toch?

Enne... Jolanda.... als de Guppies van Ma Vis in m'n auto zitten rij ik idd vééééél voorzichter. Ook al zijn ze niet van mij? (nou, ja, een klein beetje wel....)
Hartelijke groeten,
Edele Strijdster
wim

Bericht door wim »

Gewoon eerst veel rij-ervaring op laten doen voor je iemand alleen in het verkeer loslaat. En ook verplicht een minimum aantal rij-uren of kilometers per jaar laten maken. Die mensen die af en toe in de auto stappen zijn een gevaar op de weg. :mrgreen:
edele strijdster

Bericht door edele strijdster »

wim schreef:Gewoon eerst veel rij-ervaring op laten doen voor je iemand alleen in het verkeer loslaat. En ook verplicht een minimum aantal rij-uren of kilometers per jaar laten maken. Die mensen die af en toe in de auto stappen zijn een gevaar op de weg. :mrgreen:
Net als de mensen die een elke dag een heleboel kilometers maken! :mrgreen:
Hartelijke groeten,
Edele Strijdster
Plaats reactie