GG-predikant ds. H. Hofman (76) overleden

Klaas-Jan
Contacteer:

GG-predikant ds. H. Hofman (76) overleden

Bericht door Klaas-Jan »

ZWIJNDRECHT - In zijn woonplaats Zwijndrecht is maandagmorgen ds. H. Hofman, emeritus predikant van de Gereformeerde Gemeenten, na een ernstige ziekte overleden. Ds. Hofman werd 76 jaar.

Herman Hofman werd op 16 augustus 1931 geboren. In 1968 werd hij toegelaten tot de studie aan de Theologische School te Rotterdam. Vier jaar later werd hij door zijn broer ds. A. Hofman in Goudswaard bevestigd tot predikant van de Gereformeerde Gemeenten.

Ds. H. Hofman heeft zeven gemeenten gediend, in Nederland, in Noord-Amerika en in Canada: Goudswaard (1972), Rotterdam-Zuid (1975), Gorinchem (1980), Kalamazoo in de VS (1983), Sioux Center in de VS (1988), Chilliwack in Canada (1991) en Waarde (1996). Hij ging op 11 april dit jaar met emeritaat.

In 1983 publiceerde ds. Hofman het boekje ”Naar de mond des Heeren verreisden zij”. In 1985 schreef hij ”Huisbezoek. Een handreiking voor ambtsdragers en gemeente”.

Bron: http://www.refdag.nl
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Ik heb hem slechts enkele keren gehoord.
Wel hoorde ik, dat hij op zijn sterfbed heel ruim mocht getuigen van de hoop die in hem was. Dat hij op reis was naar een beter vaderland.

Hij heeft maar kort in Zwijndrecht gewoond, maar voor hem is het een goede ruil: hij heeft zijn wens verkregen; hij mag nu eeuwig zingen van Gods goedertierenheden.

Het is ook triest voor zijn familie in Bolivia, die hem niet meer op aarde weerzien.
Lizzy

Bericht door Lizzy »

Ik heb hem niet persoonlijk gekend, maar er werd wel met respect over ds Hofman gesproken.
Niemand is volmaakt en daarvan ben ik het perfecte voorbeeld.

Afbeelding
Duuk

Bericht door Duuk »

Tsjonge, vorige week zaterdag sprak ik nog met mijn broer over hem (die woont in Waarde), dat hij zo ernstig ziek is. Nu is hij dus overleden.

Hij heeft het nu veel beter.
Lassie

Bericht door Lassie »

ik krijg altijd een beetje kriebels van dit soort topics. :oops:
Matthey

Bericht door Matthey »

Lassie schreef:ik krijg altijd een beetje kriebels van dit soort topics. :oops:
Waarom?
Lassie

Bericht door Lassie »

Matthey schreef:
Waarom?
tsja waarom!? Ik krijg altijd een nare smaak van als mensen die overleden zijn hier over zijn of haar leven te praten (zowel positief als negatief).

Ik zou echt een hekel krijgen als bijvoorbeeld ik zou te komen overlijden en ze hier neer planten hoe goed of hoe slecht ik wel niet was. Hoe fijn ik wel niet was etc. :?
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Terugkriebelen... :mrgreen: maar ik snap je wel hoor...
Anti-quoq

Bericht door Anti-quoq »

Tiberius schreef:Ik heb hem slechts enkele keren gehoord.
Wel hoorde ik, dat hij op zijn sterfbed heel ruim mocht getuigen van de hoop die in hem was. Dat hij op reis was naar een beter vaderland.

Hij heeft maar kort in Zwijndrecht gewoond, maar voor hem is het een goede ruil: hij heeft zijn wens verkregen; hij mag nu eeuwig zingen van Gods goedertierenheden.

Het is ook triest voor zijn familie in Bolivia, die hem niet meer op aarde weerzien.
Zij waren al in Nederland.
Lassie

Bericht door Lassie »

Mister schreef:
Terugkriebelen... :mrgreen: maar ik snap je wel hoor...
gelukkig :wink:
Matthey

Bericht door Matthey »

Anti-quoq schreef:
Tiberius schreef:Zij waren al in Nederland.
Best bijzonder dat ze precies op het moment dat hun vader overleed in Nederland waren. Daar kun je Gods voorzienigheid in zien!
rj

Bericht door rj »

Zijn zoon die in Bolivia werkt heeft gistermiddag nog bij ons gepreekt. Hij gaf idd aan dat hij in Nederland was omdat zijn vader op zijn sterfbed lag. Hij vertelde dat het een preekbed was geworden en dat hij getuigen mocht.
Geka

Bericht door Geka »

En waar Ik ben, aldaar zal ook Mijn dienaar zijn.

Van harte geloof ik dat deze woorden voor ds. Hofman werkelijkheid geworden zijn. Als een trouwe dienaar van Christus heeft hij het Evangelie van Gods genade in Christus voor verloren zondaren op een rijke wijze mogen uitdragen.

Wat rijk om te vernemen dat hij zo rijk mocht getuigen op zijn sterfbed. Ontroerend, en om jaloers op te worden.
jvdg

Bericht door jvdg »

Hier een bidder minder, dáár een Godlover meer.

Een cliché, maar héél waar.

Mochten we hem met heilge jaloersheid nastaren.
refo

Bericht door refo »

Matthey schreef:
Anti-quoq schreef:
Tiberius schreef:Zij waren al in Nederland.
Best bijzonder dat ze precies op het moment dat hun vader overleed in Nederland waren. Daar kun je Gods voorzienigheid in zien!
Er gaat niets buiten de voorzienigheid, maar hier was toch ook wel sprake van menselijke berekening, denk ik.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Plaats reactie