Erasmiaan schreef:Marnix schreef:Ik wens je het zelfde toe.
Ik weet niet hoe jij het bedoelt, maar ik ben blij dat ik niet meer hoef te feesten op oudejaarsavond/nieuwjaarsnacht. Vroeger begon bij mij het nieuwe jaar om 24:00 uur tegenwoordig is dat 's ochtends, in de kerk. Wie het vatten kan die vatte het.
Maar goed, on-topic.
Uitstekend, als je dat tot eer van God doet is dat een goede zaak.
Ik zal ook even uitleggen wat ik bedoel. Ik ga op oudjaarsavond naar de kerk, in die dienst wordt het oude jaar afgesloten en het nieuwe jaar ingeluid, wordt er om een zegen daarvoor gevraagd, danken we God voor zijn zorg en bidden we voor een gezegend nieuwjaar. Daarna vieren we op feestelijke wijze de jaarwisseling met mijn broeders en zusters, op een passende manier (met gebed en zingen vaak) en daarna met wat vuurwerk (wat ik zelf overigens nooit koop) en een paar alcoholische versnaperingen. 's Avonds is er een nieuwjaarsborrel voor de gemeente waarbij men elkaar een gezegend nieuw jaar komt wensen.
Het nieuwe jaar begint voor mij om 0:00 en begin ik met God. Bij jou begint het in de ochtenddienst en ook met God. Laten we dat wat tot eer van Hem is bij elkaar niet afwijzen of afkraken. Het heeft vooral te maken met hoe we gewend zijn om het tot eer van Hem te vieren. Voor mij hoeft dat niet ten koste van het feestvieren te gaan want ook dat kan tot eer van Hem!