Toch een landelijke scheuring?

Gebruikersavatar
sunlover
Berichten: 119
Lid geworden op: 08 feb 2007, 23:11

Bericht door sunlover »

Genade door recht schreef:
caprice schreef:Waarom wil je het graag weten?

Omdat ik oud gereformeerde wortels heb, de man diverse malen beluisterd heb, over de huidige gang van zaken nogal tegenstrijdige en vooral gekleurde informatie verneem, behoefte heb aan objectieve informatie (en niet aan praatjes), ik me sowieso zeer interesseer in kerkelijke zaken/ontwikkelingen m.n. in rechterflank van de gereformeerde gezindte, etc.

Anderzijds snap ik je wel, hoor, het is natuurlijk ook geen verplichting. Aan roddels, etc. hebben we natuurlijk niets, maar het kwam op me over alsof jij feitelijke informatie had en daarvoor hield ik me dus aanbevolen.
Eens
Gebruikersavatar
JALP
Berichten: 551
Lid geworden op: 30 jun 2007, 21:45
Locatie: Zuid Holland

Bericht door JALP »

Ook ik heb e.e.a. gehoord. Kijk of dat feitelijk is of niet weet ik niet, maar één ding: Ik kan me niet aan de gedachte onttrekken dat ds. v/d Meer zijn 'eigen weg' is gegaan (ik hoop dat je met goed begrijpt..)

Ik hoorde vorige week nog een kind van God (die toch ook wel behoorlijk pro-v/d Meer is cq. was) zeggen: Ik twijfel niet aan zijn staat voor de eeuwigheid, ik twijfel niet aan zijn roeping tot dienstknecht van God, maar ik geloof toch dat hij nu ver afgedwaald is. Het enige wat ik voor hem kan doen is bidden.

Ze haalde nog wat uitspraken van hem aan, gedaan tijdens kerkdiensten (ik ga ze niet herhalen hier), maar daar sprak niet echt de liefde voor zijn 'oude' kerkverband uit.

Overigens las en hoorde ik dat hij inmiddels ook vandeweek in Krimpen a/d IJssel is voorgegaan.
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Bericht door henriët »

Er begint me een vaag gevoel te bekruipen .....vanwege
dat iedereen graag 'objectief 'nieuws wil horen. Ik vraag me echt af of dat met dit onderwerp op een forum mogelijk is. De een zegt deze geldige reden te hebben, waarom iets te willen horen, de ander weer een ander 'geldige' reden........ waarom is dit nou zo belangrijk??
misschien minder 'gepraat'over deze zaak, maar meer gebed voor deze zaak.
( we willen toch zo graag eenheid....... :? )
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Bericht door jvdg »

henriët schreef:Er begint me een vaag gevoel te bekruipen .....vanwege
dat iedereen graag 'objectief 'nieuws wil horen. Ik vraag me echt af of dat met dit onderwerp op een forum mogelijk is. De een zegt deze geldige reden te hebben, waarom iets te willen horen, de ander weer een ander 'geldige' reden........ waarom is dit nou zo belangrijk??
misschien minder 'gepraat'over deze zaak, maar meer gebed voor deze zaak.
( we willen toch zo graag eenheid....... :? )
Zullen we dan terwille van die eenheid maar stoppen met speculaties en menselijjke overwegingen in deze trieste zaak.

Daarom ga ik over tot sluiting van dit topic.
Het dient nergens toe.
Gesloten