Jepz....helma schreef:Gerald?vlinder schreef:
Dit lied vertolks mijn verlangen. Ik hoop dat die dag snel komt!
Ooit zal het zo zijn, ......enz
Jolanda en marnix. Ook jullie vertolken precies hoe ik erover denk. Soms sta je naast en bed van een bewoner die zo aan het worstelen is, dan zou je voor diegene nog wel even "tijd willen rekken". Maar soms is er ook zo'n ruimte en verlangen om van het aardse zieke lichaam verlost te zijn en dan zou ik zo met diegene willen ruilen.
Andere vraag: Als mijn man nu zou sterven, zou ik dat aan de ene kant natuurlijk erg vinden. Je moet alleen verder, je moet veel beslissen wat je vaak samen deed enz. Aan de andere kant: Ik gun het hem gewoon omdat ik weet dat hij het beter krijgt dan dat hij het bij mij had, hoe gelukkig we ook zijn! Dat is ook een groot voorrecht als je van elkaar mag weten hoe het ligt. Ik zou het veel erger vinden wanneer mijn ouders stierven (onbekeerd) dan wanneer mijn man naar zijn Vader toe mag!
Nog wat anders: Ik denk dat de Heere je ook soms laat zien dat je hier op aarde nog nuttig moet zijn. Hiermee bedoel ik bijv. de roeping van predikant of een roeping in je gezin of werk.