Wist je dat . . . [4]

vlinder

Bericht door vlinder »

...Het heerlijk fris is buiten?
....Het heeft gevroren vanacht.....
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Kislev

Bericht door Kislev »

jvdg schreef:
Kislev schreef:.... er een garage in Nederland is waar ik met alle plezier mn auto door de gevel zou willen rijden?
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Leg es uit!
5 jaar terug auto op nieuw chassis laten zetten + nieuwe bodemplaten, voetenbak en kofferbakbodem in laten lassen. Nu 5 jaar verder zowel chassis als voetenbak en kofferbakbodem een puinhoop. En waarom? Slecht spul geleverd en alles verborgen onder dikke laag kit. Bij goed werk had ik er 15 jaar geen omkijken naar gehad.
Lassie

Bericht door Lassie »

.ik heerlijk de kachel heb aan gedaan
..ik straks heerlijk uitgebreid ga ontbijten
....ik daarna ff naar de achterburen (winkelstraat) ga.
....ik daar kadootje en droogrekje ga halen.
.....ik daarna maar ga inpakken.
.......ik vanavond naar het mooie Elburg ga!
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Lassie schreef:.......ik vanavond naar het mooie Elburg ga!
is daar wat te beleven vanavond?
Lassie

Bericht door Lassie »

Hendrikus schreef:
Lassie schreef:.......ik vanavond naar het mooie Elburg ga!
is daar wat te beleven vanavond?
vast wel.

(kga een vriendin op zoeken) :wink:
Marco

Bericht door Marco »

Kislev schreef:
jvdg schreef:
Kislev schreef:.... er een garage in Nederland is waar ik met alle plezier mn auto door de gevel zou willen rijden?

Leg es uit!
5 jaar terug auto op nieuw chassis laten zetten + nieuwe bodemplaten, voetenbak en kofferbakbodem in laten lassen. Nu 5 jaar verder zowel chassis als voetenbak en kofferbakbodem een puinhoop. En waarom? Slecht spul geleverd en alles verborgen onder dikke laag kit. Bij goed werk had ik er 15 jaar geen omkijken naar gehad.
Je Citroën?
Rens

Bericht door Rens »

Marco schreef:
Kislev schreef:
jvdg schreef:

Leg es uit!
Je Citroën?
meestal roesten die toch onder je derriëre weg, maar het zijn en blijven schitterende wagens....om te zien
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Kislev

Bericht door Kislev »

Marco schreef:
Kislev schreef:
jvdg schreef:

Leg es uit!
Je Citroën?
Ik heb er twee maar het gaat om de eend. Roest inderdaad onder je gat vandaan. En dat is niet zozeer de schuld van Citroen maar wel van die bedrijven die dan plaatwerk maken voor eenden wat nog erger roest dan wat Citroen destijds van de band liet rollen. Bovendien is het er slordig ingelast wat het roestproces versneld.

Maar ja, hoorde onlangs dat een eend door Citroen voor 10 jaar gebouwd is. Dat er anno 2007 nog idioten mee rondrijden hadden ze niet op gerekend.

Het rare is dat eenden uit bijv. jaren '60 veel en veel beter staal hebben dan uit de jaren '80. De snoeken van 70 tot 75 hebben ook het minste staal, terwijl de SM's die in die tijd geproduceerd enorm goed staal hebben, roest nauwelijks.
Rens

Bericht door Rens »

Kislev schreef:
Het rare is dat eenden uit bijv. jaren '60 veel en veel beter staal hebben dan uit de jaren '80. De snoeken van 70 tot 75 hebben ook het minste staal, terwijl de SM's die in die tijd geproduceerd enorm goed staal hebben, roest nauwelijks.
Citroën gebruikte voor de 2CV een plaatdikte van 0,3 mm, (en voor de SM 0,4 mm, maar dan wel vertint, zodat het niet zo snel roest.)

Hoogovens maakte voor de door Kislev bedoelde series het betreffende staalwerk, de rest kwam vanuit Belgiëse en Franse staalfabrieken

(In die tijd werkte ik bij Hoogovens op de afdelingen waar het staal werd afgewerkt, o.a. voor Volkswagen, Saab, Chrysler, Ford, Renault en Citroën. In die tijd vroeg Saab om staalwerk van 0,8 (!!) mm dikte voor hun auto's)
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Lassie

Bericht door Lassie »

...het behoorlijk gezellig was in Elburg
.....ik binnenkort weer eens naar Elburg ga.
refo

Bericht door refo »

Kislev schreef:
jvdg schreef:

Leg es uit!
Die garage had er niet op gerekend dat dat geval nog 5 jaar mee zou gaan.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Marnix

Bericht door Marnix »

beetje vergevingsgezind zijn he Kislev. Heb je vijanden lief :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Lassie schreef:......ik binnenkort weer eens naar Elburg ga.
Daar is niks mis mee!

Afbeelding
Margriet
Contacteer:

Bericht door Margriet »

Hendrikus schreef:
Lassie schreef:......ik binnenkort weer eens naar Elburg ga.
Daar is niks mis mee!

Afbeelding
Elburg is een van de mooiste plaatsjes die ik ken!!!
Christian faith has to do less with what you know and more with whom you know, namely God and God in Christ. Rev. Martin E Marty
Margriet
Contacteer:

Bericht door Margriet »

Het sneeuwt!!! Hoera!!
Christian faith has to do less with what you know and more with whom you know, namely God and God in Christ. Rev. Martin E Marty
Gesloten