Wederkomst
Wederkomst
"Daarom verwachten wij die grote Dag met een groot verlangen om ten volle te genieten de beloften van God in Jezus Christus onze Here" (Artikel 37 Ned. Geloofsbelijdenis).
Misschien erg persoonlijk, maar wie kan/durft dit na te zeggen.
Hangen we niet erg aan dit aardse leven vast?
Zijn we niet gevangen door het materialisme?
Als ik dit lees bemerk ik bij mezelf een zekere schaamte.
- Christiaan
Re: Wederkomst
Beste Jacc,Jacc schreef:"Daarom verwachten wij die grote Dag met een groot verlangen om ten volle te genieten de beloften van God in Jezus Christus onze Here" (Artikel 37 Ned. Geloofsbelijdenis).
nou ik zit eigelijk helemaal niet zo vast aan dit aardse leven.
Materialisme is me eigelijk ook vreemd.
Verwacht de grote Dag met een groot verlangen...eigelijk zoals je citeer.
Bij het lezen van de bijbel zijn twee fouten mogelijk: men neemt alles letterlijk of met vergeestelijkt alles (Blaise Pascal)
Wij zijn bedelaars, dat is waar. (Dr. Maarten Luther)
Wij zijn bedelaars, dat is waar. (Dr. Maarten Luther)
Onze ongelijkvormigheid aan Gods wil zou ons inderdaad met veel meer/ dieper (advents) verlangen moeten vervullen om daar altijd van verlost te mogen zijn. (Rom 8.)
Nauw hieraan verwant is het gebed "Uw koninkrijk kome"
(HC 123: Dat is: Regeer ons alzo door Uw Woord en Uw Geest, dat wij ons hoe langer hoe meer aan U onderwerpen a; bewaar en vermeerder Uw Kerk b; verstoor de werken des duivels en alle heerschappij, welke zich tegen U verheft, mitsgaders alle boze raadslagen, die tegen Uw heilig Woord bedacht worden c; totdat de volkomenheid Uws Rijks kome d, waarin Gij alles zult zijn in allen e. )
Nauw hieraan verwant is het gebed "Uw koninkrijk kome"
(HC 123: Dat is: Regeer ons alzo door Uw Woord en Uw Geest, dat wij ons hoe langer hoe meer aan U onderwerpen a; bewaar en vermeerder Uw Kerk b; verstoor de werken des duivels en alle heerschappij, welke zich tegen U verheft, mitsgaders alle boze raadslagen, die tegen Uw heilig Woord bedacht worden c; totdat de volkomenheid Uws Rijks kome d, waarin Gij alles zult zijn in allen e. )
Soms kan ik ook erg naar die tijd verlangen, maar soms ben ik ook wel beschaamd waar je je in dit aardse leven allemaal druk om maakt. ( al is het maar een belediging van een collega). Dan denk ik: waarom zou je er zo zwaar aan moeten tillen, we zijn hier maar tijdelijk! Maar dit is wel wat ik het liefste zou willen. Hielig leven voor God, zonder zonde. De Bijbel helemaal kunnen begrijpen en altijd leven tot Gods eer!
Dit lied vertolks mijn verlangen. Ik hoop dat die dag snel komt!
Ooit zal het zo zijn,
dat de hemel open breekt
En de doden zullen opstaan
Ooit komt er een dag,
dat U terug komt op een wolk
Dat U kijkt met ogen stralend als de zon
Ooit zal het zo zijn, dat we leven in een stad,
waar geen pijn en geen verdriet is
Ooit zal het zo zijn als we komen in die stad
Dat de vader onze tranen wist
(Refrein:)
Tot aan die dag, wil ik weten wie U bent,
wil ik leven dichtbij U en mij geven in aanbidding
Tot aan die dag wil ik horen wat U zegt
En uw woorden tot mij nemen als een kostbaar geschenk
Tot aan die dag
waar geen pijn en geen verdriet is (oOoOh)
Tot aan die dag
Ik verlang zo naar de dag dat ik neer kniel aan Uw voeten
En ik U mag herkennen aan Uw stem
Als we samen hand in hand het hemels paradijs betreden
Zal ik eeuwig mogen zijn waar U bent
Tot aan die dag.. (3x)
Dit lied vertolks mijn verlangen. Ik hoop dat die dag snel komt!
Ooit zal het zo zijn,
dat de hemel open breekt
En de doden zullen opstaan
Ooit komt er een dag,
dat U terug komt op een wolk
Dat U kijkt met ogen stralend als de zon
waar geen pijn en geen verdriet is
Tot aan die dag
waar geen pijn en geen verdriet is (oOoOh)
Tot aan die dag
Ik verlang zo naar de dag dat ik neer kniel aan Uw voeten
En ik U mag herkennen aan Uw stem
Als we samen hand in hand het hemels paradijs betreden
Zal ik eeuwig mogen zijn waar U bent
Tot aan die dag.. (3x)
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
-
Wij moeten oppassen om niet al te vroom te worden. Het is toch normaal dat je graag bij je vrouw en kinderen wilt blijven.
Eerst zou ik de volgende vraag beantwoord willen zien. Wat houd de wederkomst in? Al je familie en vrienden, buren en kennissen die de Heere niet kennen, liggen die dan in de hel? Dan kan het beter nog een beetje uitgesteld worden, of niet?
Of verwachten wij dat dan het Koninkrijk van God gestalte gaat krijgen? Dat Israël leert zien wie de Messias is, dan zal Lukas 1:32b in vervulling gaan. Daar verlang ik naar. Maar dat gaat door het oordeel en gerichten heen.
Eerst zou ik de volgende vraag beantwoord willen zien. Wat houd de wederkomst in? Al je familie en vrienden, buren en kennissen die de Heere niet kennen, liggen die dan in de hel? Dan kan het beter nog een beetje uitgesteld worden, of niet?
Of verwachten wij dat dan het Koninkrijk van God gestalte gaat krijgen? Dat Israël leert zien wie de Messias is, dan zal Lukas 1:32b in vervulling gaan. Daar verlang ik naar. Maar dat gaat door het oordeel en gerichten heen.
- JolandaOudshoorn
Toch kan soms het verlangen om samen met Hem te zijn, veel groter zijn. En daar hoef je echt niet depressief voor te zijn. Zelfs al ben je hier op aarde gelukkig, ben je het liefst bij je gezin, dat hemelse geluk is oneindig groter, Hij mij oneindig veel liever. Misschien klinkt dat jou wel vroom in de oren, maar voor mij is het werkelijkheid.Toeschouwer schreef:Wij moeten oppassen om niet al te vroom te worden. Het is toch normaal dat je graag bij je vrouw en kinderen wilt blijven.
De wederkomst, dat is het einde van de wereld, de jongste dag en ja , ook de oordeelsdag. Hoewel aan de ene kant dat grote verlangen is, leer je van God ook iets van Zijn lankmoedigheid, Zijn geduld. En ja, dan bid je of Hij snel komt, maar bid je ook voor het behoud van je naaste!Eerst zou ik de volgende vraag beantwoord willen zien. Wat houd de wederkomst in? Al je familie en vrienden, buren en kennissen die de Heere niet kennen, liggen die dan in de hel? Dan kan het beter nog een beetje uitgesteld worden, of niet?
Dat verlangen deel ik dan met je!Of verwachten wij dat dan het Koninkrijk van God gestalte gaat krijgen? Dat Israël leert zien wie de Messias is, dan zal Lukas 1:32b in vervulling gaan. Daar verlang ik naar. Maar dat gaat door het oordeel en gerichten heen.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
-
-
Dan wil ik (misschien scherp) even doorvragen. De dokter zegt vandaag tegen je: Ik zou mijn testament maar maken je haalt het einde van de maand niet. Wat is dan je gedachte, ik ben over een week in de hemel? en daar verheug je je over?Toch kan soms het verlangen om samen met Hem te zijn, veel groter zijn. En daar hoef je echt niet depressief voor te zijn. Zelfs al ben je hier op aarde gelukkig, ben je het liefst bij je gezin, dat hemelse geluk is oneindig groter, Hij mij oneindig veel liever. Misschien klinkt dat jou wel vroom in de oren, maar voor mij is het werkelijkheid.
- JolandaOudshoorn
Als ik van tevoren wist wanneer ik zou sterven, dan zou ik er alles aan doen om mijn man en kinderen zo goed mogelijk voor te bereiden. Hoewel, ze weten dat ze me kunnen weerzien boven. En ja, op een of andere manier ben ik klaar voor om Hem te ontmoeten en die ontmoeting daar zie ik wel naar uit.Toeschouwer schreef:.Jolanda schreef: Toch kan soms het verlangen om samen met Hem te zijn, veel groter zijn. En daar hoef je echt niet depressief voor te zijn. Zelfs al ben je hier op aarde gelukkig, ben je het liefst bij je gezin, dat hemelse geluk is oneindig groter, Hij mij oneindig veel liever. Misschien klinkt dat jou wel vroom in de oren, maar voor mij is het werkelijkheid.
Dan wil ik (misschien scherp) even doorvragen. De dokter zegt vandaag tegen je: Ik zou mijn testament maar maken je haalt het einde van de maand niet. Wat is dan je gedachte, ik ben over een week in de hemel? en daar verheug je je over?
Natuurlijk zou ik het voor mijn gezin verschrikkelijk vinden dat ze het zonder moeder moeten verdergaan, maar ik weet dan ook wel dat ze in Gods hand zijn.
Verheugen is een groot woord, maar ik zou er denk ik niet compleet van slag van zijn en er alleen maar verlangend naar uitzien om mijn Verlosser te zien en Hem voor eeuwig te prijzen!
Ik maak me daar ook verder helemaal geen voorstellingen van, hoe en wanneer ik zal sterven. Dat ligt allemaal in Gods hand en Hij weet wanneer het de beste tijd is. Of het nu over een jaar is of 5 jaar of 50 jaar.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Die vreugde is dan wel getemperd ja... doordat je afscheid moet nemen, loslaten... en je niet precies weet hoe het daar zal zin waar je van de aarde een helder beeld hebt. Ik denk dat het niet vooral vreugde is maar eerder troost omdat je diep in je hart weet dat je naar de eeuwige vreugde gaat, die als je daar eenmaal bent ook concreet zal zijn, die je dan echt kan gaan beleven waar dat op aarde niet kan.Toeschouwer schreef:Dan wil ik (misschien scherp) even doorvragen. De dokter zegt vandaag tegen je: Ik zou mijn testament maar maken je haalt het einde van de maand niet. Wat is dan je gedachte, ik ben over een week in de hemel? en daar verheug je je over?Toch kan soms het verlangen om samen met Hem te zijn, veel groter zijn. En daar hoef je echt niet depressief voor te zijn. Zelfs al ben je hier op aarde gelukkig, ben je het liefst bij je gezin, dat hemelse geluk is oneindig groter, Hij mij oneindig veel liever. Misschien klinkt dat jou wel vroom in de oren, maar voor mij is het werkelijkheid.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
-
- Christiaan