Wist je dat . . . [4]
5 jaar terug auto op nieuw chassis laten zetten + nieuwe bodemplaten, voetenbak en kofferbakbodem in laten lassen. Nu 5 jaar verder zowel chassis als voetenbak en kofferbakbodem een puinhoop. En waarom? Slecht spul geleverd en alles verborgen onder dikke laag kit. Bij goed werk had ik er 15 jaar geen omkijken naar gehad.jvdg schreef::mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:Kislev schreef:.... er een garage in Nederland is waar ik met alle plezier mn auto door de gevel zou willen rijden?
Leg es uit!
Je Citroën?Kislev schreef:5 jaar terug auto op nieuw chassis laten zetten + nieuwe bodemplaten, voetenbak en kofferbakbodem in laten lassen. Nu 5 jaar verder zowel chassis als voetenbak en kofferbakbodem een puinhoop. En waarom? Slecht spul geleverd en alles verborgen onder dikke laag kit. Bij goed werk had ik er 15 jaar geen omkijken naar gehad.jvdg schreef::mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:Kislev schreef:.... er een garage in Nederland is waar ik met alle plezier mn auto door de gevel zou willen rijden?
Leg es uit!
meestal roesten die toch onder je derriëre weg, maar het zijn en blijven schitterende wagens....om te zienMarco schreef:Je Citroën?Kislev schreef:5 jaar terug auto op nieuw chassis laten zetten + nieuwe bodemplaten, voetenbak en kofferbakbodem in laten lassen. Nu 5 jaar verder zowel chassis als voetenbak en kofferbakbodem een puinhoop. En waarom? Slecht spul geleverd en alles verborgen onder dikke laag kit. Bij goed werk had ik er 15 jaar geen omkijken naar gehad.jvdg schreef::mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:Kislev schreef:.... er een garage in Nederland is waar ik met alle plezier mn auto door de gevel zou willen rijden?
Leg es uit!
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Ik heb er twee maar het gaat om de eend. Roest inderdaad onder je gat vandaan. En dat is niet zozeer de schuld van Citroen maar wel van die bedrijven die dan plaatwerk maken voor eenden wat nog erger roest dan wat Citroen destijds van de band liet rollen. Bovendien is het er slordig ingelast wat het roestproces versneld.Marco schreef:Je Citroën?Kislev schreef:5 jaar terug auto op nieuw chassis laten zetten + nieuwe bodemplaten, voetenbak en kofferbakbodem in laten lassen. Nu 5 jaar verder zowel chassis als voetenbak en kofferbakbodem een puinhoop. En waarom? Slecht spul geleverd en alles verborgen onder dikke laag kit. Bij goed werk had ik er 15 jaar geen omkijken naar gehad.jvdg schreef::mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:Kislev schreef:.... er een garage in Nederland is waar ik met alle plezier mn auto door de gevel zou willen rijden?
Leg es uit!
Maar ja, hoorde onlangs dat een eend door Citroen voor 10 jaar gebouwd is. Dat er anno 2007 nog idioten mee rondrijden hadden ze niet op gerekend.
Het rare is dat eenden uit bijv. jaren '60 veel en veel beter staal hebben dan uit de jaren '80. De snoeken van 70 tot 75 hebben ook het minste staal, terwijl de SM's die in die tijd geproduceerd enorm goed staal hebben, roest nauwelijks.
Citroën gebruikte voor de 2CV een plaatdikte van 0,3 mm, (en voor de SM 0,4 mm, maar dan wel vertint, zodat het niet zo snel roest.)Kislev schreef:
Het rare is dat eenden uit bijv. jaren '60 veel en veel beter staal hebben dan uit de jaren '80. De snoeken van 70 tot 75 hebben ook het minste staal, terwijl de SM's die in die tijd geproduceerd enorm goed staal hebben, roest nauwelijks.
Hoogovens maakte voor de door Kislev bedoelde series het betreffende staalwerk, de rest kwam vanuit Belgiëse en Franse staalfabrieken
(In die tijd werkte ik bij Hoogovens op de afdelingen waar het staal werd afgewerkt, o.a. voor Volkswagen, Saab, Chrysler, Ford, Renault en Citroën. In die tijd vroeg Saab om staalwerk van 0,8 (!!) mm dikte voor hun auto's)
Moderatorbericht:
Die garage had er niet op gerekend dat dat geval nog 5 jaar mee zou gaan.Kislev schreef:5 jaar terug auto op nieuw chassis laten zetten + nieuwe bodemplaten, voetenbak en kofferbakbodem in laten lassen. Nu 5 jaar verder zowel chassis als voetenbak en kofferbakbodem een puinhoop. En waarom? Slecht spul geleverd en alles verborgen onder dikke laag kit. Bij goed werk had ik er 15 jaar geen omkijken naar gehad.jvdg schreef::mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:Kislev schreef:.... er een garage in Nederland is waar ik met alle plezier mn auto door de gevel zou willen rijden?
Leg es uit!
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.