Misschien zou je niet moeten generaliseren. Ik kan niet voor anderen spreken, echter ik lees al heel mijn leven boeken.Lizzy schreef:Oke....er worden nu dus net zoveel boeken gelezen als vroeger toen er nog geen tv was? Nou dat denk ik dus niet he.
Dat is een ieders verantwoordelijkheid.Er is niets tegen vermaak, maar meer de vraag...waar vermaak je je mee.
Ik deel je mening over de shows, dat is pulp. Echter er is voldoende aanbod dat wel gezien mag worden. Wat er trouwens mis is met het kijken van een programma over het 'verre' verleden is mij een raadsel. Waarom kun je niet naar een programma kijken waarin wordt gesteld dat de aarde al miljoenen jaren oud is? Ik word daar niet door beïnvloed.Informatieve programma's kunnen heel boeiend en leerzaam zijn, maar hoe vaak word je daar ineens geconfronteerd met miljoenen jaren geleden.
Hoe kun je daar nu over oordelen als je zelf niet in het bezit bent van een televisie? Bovendien, denk jij altijd zelf na over tal van zaken? In jouw hoofd is er een continuproces van denken?Stiekem neemt de tv toch meer tijd in beslag, want het is makkelijk....we kunnen gewoon kijken...hoeven niet zelf te denken.
Ja hoor, het geloof vermag veel.Het kwaad zit inderdaad in ons hart, zeker weten, maar kunnen we de verleiding weerstaan en de knop uitzetten of juist niet die site bezoeken?