Televisie bezit

Ja ik bezit televisie

Peiling eindigde op 27 okt 2007, 18:35

ja
27
39%
nee
43
61%

Totaal aantal stemmen: 70

rekcor

Bericht door rekcor »

Nee, weinig tijd, slecht voor je relatie, etc.

Wel kijken we max. 1 programma / dag via uitzendinggemist.nl
wim

Bericht door wim »

Ik heb geen TV. Ik zou er teveel m'n tijd mee verdoen, mezelf kennende. Zelfbescherming dus.

Ik ken een aantal mensen die wel een TV hebben en hier uiterst verantwoord mee om kunnen gaan.
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

rekcor schreef:Nee, weinig tijd, slecht voor je relatie, etc.

Wel kijken we max. 1 programma / dag via uitzendinggemist.nl
Precies. Wij ook.
Lizzy

Bericht door Lizzy »

Ik heb wel tv gehad, maar nu ik hem niet meer heb...mis ik het absoluut niet. Eigenlijk kijk ik ook heel weinig programma's op uitzending gemist.

-Films kijken word ik vreselijk onrustig van, dus kan beter een boek pakken.
-Serie's zit je altijd zo aan gebonden...bah.
-Het taalgebruik is inderdaad ook niet netjes vaak.

Dat het van God afleidt is wel zo, maar dat is niet alleen met de tv zo. Alle dingen die niet tot Gods eer zijn geldt dat voor om het maar eens heel direct te zeggen.
Je kunt ook een afgod maken van muziek, je hobby enz, maar dat is weer een andere discussie.
Niemand is volmaakt en daarvan ben ik het perfecte voorbeeld.

Afbeelding
Kees

Bericht door Kees »

Klopt Lizzy, ik bedoel het niet in het algemeen maar het is puur mijn persoonlijke ervaring.
Ik kon het gewoon niet meer voor mijn geweten verantwoorden dat ik eerst een paar uur tv had zitten kijken en dan nog even wat tijd voor God uittrekken. Je merk het ook zeer zeker in het bidden zelf, God houdt zich veel verder van je weg.
Lizzy

Bericht door Lizzy »

Kees schreef:Klopt Lizzy, ik bedoel het niet in het algemeen maar het is puur mijn persoonlijke ervaring.
Ik kon het gewoon niet meer voor mijn geweten verantwoorden dat ik eerst een paar uur tv had zitten kijken en dan nog even wat tijd voor God uittrekken. Je merk het ook zeer zeker in het bidden zelf, God houdt zich veel verder van je weg.
Ja ik snap het wel Kees, maar de tv is een ontwikkeling he...net als de pc en het zit niet in de tv zelf, dat is op zich een prachtige uitvinding. Je kunt nieuws kijken over de gehele wereld...dat kan met internet ook natuurlijk.

Het is zo jammer dat mensen het puur voor vermaak moeten hebben. Dat vind ik het jammere van dit soort dingen als de tv in huis is:
Worden er nog goede gesprekken gevoerd?
Blijven mensen niet speciaal thuis omdat ze iets moeten zien....
Worden er nog boeken gelezen......
Is de gezelligheid er nog in de gezinnen?
en ga zo maar door...
Niemand is volmaakt en daarvan ben ik het perfecte voorbeeld.

Afbeelding
Wilma van den Berg

Bericht door Wilma van den Berg »

Hier geen televisie aanwezig. En 'k mis er zeker niets aan!
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

ben ik de enige ja-stemmer die hier iets heeft gepost (op Lassie na dan) :?:
Ik weet, mijn Verlosser leeft
plebe

Bericht door plebe »

ja, ik heb een TV, tevens radio en internet
Gelooft het evangelie en bekeert u !
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Ik ben opgegroeit met tv. Mijn uitgebreide mening is elders al besproken.
Lassie

Bericht door Lassie »

Lizzy schreef:
Kees schreef:Klopt Lizzy, ik bedoel het niet in het algemeen maar het is puur mijn persoonlijke ervaring.
Ja ik snap het wel Kees, maar de tv is een ontwikkeling he...net als de pc en het zit niet in de tv zelf, dat is op zich een prachtige uitvinding. Je kunt nieuws kijken over de gehele wereld...dat kan met internet ook natuurlijk.

Het is zo jammer dat mensen het puur voor vermaak moeten hebben. Dat vind ik het jammere van dit soort dingen als de tv in huis is:
en ga zo maar door...
Ik blijf niet thuis om iets te kunnen zien op tv. Dat noem ik gewoon zwak!
En de gezelligheid is er bij ons nog steeds! Wij houden van de vuurkorf en genieten daar dan van!! Heerlijk.

s'ochtends (lees: weekend) kijken we meestal ff het Journaal en dan gaan we meestal andere dingen doen.
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Mijn ogen werden geopend voor het televisiegebruik van mijn ouders door dit boek: Afbeelding
Marco

Bericht door Marco »

Heb wel een tv en kijk daarop het meeste naar Discovery channel of National Geographic. Maar uiteindelijk is ook heel veel daarvan niets meer dan gewoon vermaak (leuk hoor, zo'n programma over een aantal half-sociale figuren die een motor in elkaar schroeven, maar je leert er niet echt veel van - hooguit over het met elkaar omgaan van mensen). Series en ook allerlei praatprogramma's boeien me niet zo. Is allemaal van hetzelfde; zelfs de meeste actualiteitenprogramma's praten elkaar na.

Wat mij betreft is het wel een prachtige uitvinding (vooral knap hoe al sinds de jaren 50/60 kleurentelevisie in 5,5MHz bandbreedte wordt gepropt. Dat kán helemaal niet en toch werkt het). Goed gebruikt kan het apparaat tot zegen zijn. Daarom begrijp ik de kerken niet helemaal die stellen dat het ding niet mag. Kritische vragen erover stellen mag natuurlijk wél.
Marnix

Bericht door Marnix »

Lizzy schreef:

en ga zo maar door...
ja ik heb een tv, gebruik hem voor vermaak, ook voor leerzame dingen. Ja er worden goede gesprekken gevoerd, boeken gelezen, er is ook gezelligheid thuis. Dus het gaat prima samen.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
cosmo

Bericht door cosmo »

Lizzy schreef:
Het is zo jammer dat mensen het puur voor vermaak moeten hebben.
Wat is er mis met puur vermaak?
Uitermate goede gesprekken zelfs, over tal van onderwerpen.
Blijven mensen niet speciaal thuis omdat ze iets moeten zien.
Ik niet en mijn vrouw ook niet, daar hebben we trouwens helemaal geen tijd voor.
Worden er nog boeken gelezen.
De veronderstelling dat tv-bezit zou leiden tot het ophouden met lezen begrijp ik niet. Een nogal ongenuanceerde stelling zelfs.
Waarom zou dat ontbreken?

Ik vind het opvallend dat je vindt dat er tal van zaken zou ontbreken in gezinnen, louter door de aanwezigheid van een televisie.
Laatst gewijzigd door cosmo op 18 okt 2007, 17:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie