Erasmiaan stopt vanaf nu hierErasmiaan schreef:Inderdaad Kees, misschien is het beter om in die boeken te duiken, om daar in opgelezen te worden, dan tijd te zitten verdoen op een forum.Kees schreef:Hoi allemaal,
ben pas nieuw hier op dit forum en ik weet dat het wel een hele late reactie is op dit onderwerp.
Het is mij zeer zeker tot zegen geweest om deze boeken te gelezen te hebben ( en nog steeds uiteraard). Ik had nog nooit zulke boeken gelezen of ervoor me geinteresseerd en toch wel altijd in de kerk gezeten.
Totdat, en eerlijk gezegd ben ik toch een beetje bang om het zo neer te schrijven, God mij 'vastgreep' en als het ware zei nu is het genoeg.
Ik had altijd de gedachte dat als je bekeerd werd dat alles dan 'voor elkaar' was. En wat was ik onwetend in al die zaken, in welk een strijd, aanvechtingen je dan terecht komt kan je je niet voorstellen. Zeker als 'beginneling' heb je hier bijna geen weerstand tegen. Toen ben ik die boeken gaan lezen en heel graag zelfs omdat veel zaken je duidelijk worden.
'Redelijke Godsdienst' van W. a Brakel en 'Praktikale Verhandelingen' van Theodorus Avinck heb ik zelf ontzettend veel aan gehad.
Dit alles natuurlijk ondergeschikt aan de Bijbel, maar ik denk wel dat ze van onschatbare waarde zijn en veel te weinig gelezen worden.

Waarom nu weer een tegenstelling creeren die er niet is?
Enne Kees, boeken kunnen zeker waardevol zijn, net zoals gesprekken met andere gelovigen, want dan kom je erachter dat zelfs de "grootste" gelovige met precies dezelfde dingen kampt als jij!!