Kislev schreef:Marnix schreef:Ik heb helemaal geen auto. De meeste vrienden van me hebben allang een rijbewijs en minstens 1x per week vraagt iemand wanneer ik hem eens ga halen. Maar ja, ik heb er geen behoefte aan. Een auto is behoorlijk duur en daarnaast, ik heb een NS-maandnetkaart war ik me prima mee red, in Arnhem zelf doe ik alles op de fiets, veel beter voor de conditie enzo. Milieuredenen spelen ook wel mee hoewel dat geen hoofdreden is.
Je rijbewijs halen hoeft niet meteen te zeggen dat je auto gaat rijden. Rijbewijs wordt elk jaar duurder (en t.z.t. ook moeilijker?). Als je ooit van plan ben je rijbewijs te halen kun je het beter nu doen dan over een paar jaar.
Maar misschien probeer je zonder rijbewijs door het leven te komen. Dat kan wel. Ook een beetje afhankelijk van waar je gaat wonen en wat voor werk je doet. Ikzelf zou mijn baan niet mogen doen zonder rijbewijs.
Tja maar tot nu toe wordt het rijbewijs ook ieder jaar beter betaalbaar, ondanks de stijgende kosten

Daarnaast, als ik mijn rijbewijs haal weet ik wel hoe laat het is, als je begint met rijlessen ga je inzien dat autorijden heel leuk is en voor je het weet doe je alles met de auto. De drempel om dan toch maar de fiets te laten staan wordt dan wel erg groot, ik ken mezelf
Jvdg schreef:Maar in principe zou het OV comfortabeler moeten zijn dan het autorijden.
ik woon in Arnhem en ik werk in Hilversum. Elke ochtend de trein van kwart voor 7 of 7 uur. Behalve als ik avonddienst heb. De aansluiting met de trein is prima, in 35 minuten ben ik op Utrecht en dan binnen het kwartier op Hilversum Sportpark. Met de auto zal het allicht iets sneller gaan (hoewel er tegenwoordig al voor half 8 file's staan dus dat gaat al niet echt op.) In het gunstigste geval zou ik 10-15 minuten langer in bed kunnen blijven liggen. dat kwartiertje haal ik tijdens de treinreis makkelijk in. Ik slaap op de heenweg meestal een minuuutje of 10 en op de terugweg 20. Als het hard nodig is kan dat meer zijn. Daarnaast hoef ik me in de trein niet te concentreren, als ik niet slaap kan ik lekker lezen, muziek luisteren of computeren met mijn laptop, werken, dingen schrijven etc. Kortom, de tijd in de trein besteed ik veel nuttiger en het is veel comfortabeler.