Stop met de proeven op dieren! Neem Opelrijders! :mrgreen:Duuk schreef:Ik heb vorig jaar eens een dag in de nieuwe Astra moeten rijden, omdat mijn auto een dag in de garage stond. Wat een vreselijke auto is dat. Het rijdt voor geen meter. Ik was blij dat ik hem weer in moest leveren.Marco schreef:Het is niet dat ik je die auto misgun of zo. Er zijn meer dingen belangrijk bij de beslissing welke auto je neemt dan alleen verbruik (ik heb zelf bijvoorbeeld iets tegen Opel omdat ik ooit een leasewagen van een collega over moest nemen waar ik pijn in mijn rug van kreeg - goede stoelen zijn wat mij betreft veel belangrijker).refo schreef:Die logica is niet van mij, maar van jou.Marco schreef: ..dus als jij er in je eentje inzit vervuil je minder omdat je gezin niet meerijdt? IJzersterke logica :shock:
Ik zeg dat ons gezin in totaal per persoon minder vervuilt dan gemiddeld.
Maar in de berekening van het energielabel wordt de grootte (in de vorm van oppervlakte vanaf de zijkant gezien of iets dergelijks) al meegenomen. Een refobak die net zoveel gebruikt als een coupeetje komt dus al snel één of twee categorietjes gunstiger uit. Vandaar mijn opmerking.
Opel kan echt geen auto's bouwen.
Wat voor auto rijden wij?
-
tjonge jonge....ik ga me steeds schuldiger voelen hier, rijdend in een sterk vervuilende SUV, waarschijnlijk helemaal zonder label en met een gemiddeld verbruik van 1 liter benzine op 7 kilometer.....
Erasmiaan schreef:Stop met de proeven op dieren! Neem Opelrijders! :mrgreen:Duuk schreef:Ik heb vorig jaar eens een dag in de nieuwe Astra moeten rijden, omdat mijn auto een dag in de garage stond. Wat een vreselijke auto is dat. Het rijdt voor geen meter. Ik was blij dat ik hem weer in moest leveren.Marco schreef:Het is niet dat ik je die auto misgun of zo. Er zijn meer dingen belangrijk bij de beslissing welke auto je neemt dan alleen verbruik (ik heb zelf bijvoorbeeld iets tegen Opel omdat ik ooit een leasewagen van een collega over moest nemen waar ik pijn in mijn rug van kreeg - goede stoelen zijn wat mij betreft veel belangrijker).refo schreef: Die logica is niet van mij, maar van jou.
Ik zeg dat ons gezin in totaal per persoon minder vervuilt dan gemiddeld.
Maar in de berekening van het energielabel wordt de grootte (in de vorm van oppervlakte vanaf de zijkant gezien of iets dergelijks) al meegenomen. Een refobak die net zoveel gebruikt als een coupeetje komt dus al snel één of twee categorietjes gunstiger uit. Vandaar mijn opmerking.
Opel kan echt geen auto's bouwen.
Ik heb geen reclame willen maken voor wat voor auto dan ook. Ik ga van baan veranderen en mocht een auto uitzoeken voor 493€ lease per maand. Excl BTW en verzekering.
Via translease ben ik volkomen pragmatisch te werk gegaan. Geen showroom bezocht. (Niet helemaal waar. Toen de keuze gemaakt was even gaan kijken hoe de kleuren waren. Want Moonland, Metro en dat soort termen zeggen niet zo veel) Het moest een mpv zijn. Er moesten 7 mensen in kunnen. Een dakrailing was verplicht. Soms moet er tenslotte ook nog bagage mee. Een airco en een radootje zou ook leuk zijn. Alle andere auto's waren te duur. Auto's die enigszins ook in aanmerking kwamen zijn:
Toyota Verso
Mazda 5
Renault Grand scenic
Volkswagen Touran.
Maar als ik de derde zitrij als optie koos, schoot ik steeds over de 500€. Waarschijnlijk omdat de inruilprijs van de Zafira redelijk zeker is over 60 maanden. En je dat van al die nieuwe modellen maar moet afwachten. Verder timmert opel aardig aan de weg aan het eind van het jaar. Ze willen natuurlijk weer nummer 1 van de verkochte auto's worden.
Peugeot 806, Renault Espace, Volkswagen Sharan, Seat Alhambra, Chrysler Voyager, Citroën huppeldepup waren allemaal stuk voor stuk ernstig duurder. En ik vind de bijtelling al duur genoeg. Ik ga niet nog eens 100€ betalen alleen voor een vervoermiddel.
We hebben 6 jaar een Nissan Serena van juni 2000 gehad. Dat is echt een auto van niks. De motor deugde van geen kant. Zo gauw er een helling van meer dan 2% is kun je terug naar de tweede versnelling. Samen met de vrachtauto's op de kruipstrook in de Eifel. Gezellig! Het gekke is dat de motor even veel kracht zou moeten hebben als de zafira. Ook het gewicht is vergelijkbaar. Ik heb in aug 2006 deze Zafira genomen omdat hij overtollig was geworden op kantoor. Maar het rijdt stukken beter.
Voorheen reed ik in Renault Nevada's Familiale. Dat reed perfect. Bij een schade had ik ook een keer een Astra. 't Reed inderdaad bonkig. De overgang van Serena naar Zafira heeft er voor gezorgd dat ik het niet gemerkt heb dat opel geen auto's kan bouwen. Laatst reed ik een nieuw model Zafira, zoeen die er nu aankomt. Nou, volgens mij kan opel toch wel een klein beetje auto's maken. Maar er gaat kwa rijcomfort niets boven een fransman. En daar maken ze inmiddels ook goeie auto's, zelfs Citroën.
Al met al vind ik het redelijk decadent, zo'n nieuwe auto, maar ja, accountantskantoren doen dat nu eenmaal zo.
Via translease ben ik volkomen pragmatisch te werk gegaan. Geen showroom bezocht. (Niet helemaal waar. Toen de keuze gemaakt was even gaan kijken hoe de kleuren waren. Want Moonland, Metro en dat soort termen zeggen niet zo veel) Het moest een mpv zijn. Er moesten 7 mensen in kunnen. Een dakrailing was verplicht. Soms moet er tenslotte ook nog bagage mee. Een airco en een radootje zou ook leuk zijn. Alle andere auto's waren te duur. Auto's die enigszins ook in aanmerking kwamen zijn:
Toyota Verso
Mazda 5
Renault Grand scenic
Volkswagen Touran.
Maar als ik de derde zitrij als optie koos, schoot ik steeds over de 500€. Waarschijnlijk omdat de inruilprijs van de Zafira redelijk zeker is over 60 maanden. En je dat van al die nieuwe modellen maar moet afwachten. Verder timmert opel aardig aan de weg aan het eind van het jaar. Ze willen natuurlijk weer nummer 1 van de verkochte auto's worden.
Peugeot 806, Renault Espace, Volkswagen Sharan, Seat Alhambra, Chrysler Voyager, Citroën huppeldepup waren allemaal stuk voor stuk ernstig duurder. En ik vind de bijtelling al duur genoeg. Ik ga niet nog eens 100€ betalen alleen voor een vervoermiddel.
We hebben 6 jaar een Nissan Serena van juni 2000 gehad. Dat is echt een auto van niks. De motor deugde van geen kant. Zo gauw er een helling van meer dan 2% is kun je terug naar de tweede versnelling. Samen met de vrachtauto's op de kruipstrook in de Eifel. Gezellig! Het gekke is dat de motor even veel kracht zou moeten hebben als de zafira. Ook het gewicht is vergelijkbaar. Ik heb in aug 2006 deze Zafira genomen omdat hij overtollig was geworden op kantoor. Maar het rijdt stukken beter.
Voorheen reed ik in Renault Nevada's Familiale. Dat reed perfect. Bij een schade had ik ook een keer een Astra. 't Reed inderdaad bonkig. De overgang van Serena naar Zafira heeft er voor gezorgd dat ik het niet gemerkt heb dat opel geen auto's kan bouwen. Laatst reed ik een nieuw model Zafira, zoeen die er nu aankomt. Nou, volgens mij kan opel toch wel een klein beetje auto's maken. Maar er gaat kwa rijcomfort niets boven een fransman. En daar maken ze inmiddels ook goeie auto's, zelfs Citroën.
Al met al vind ik het redelijk decadent, zo'n nieuwe auto, maar ja, accountantskantoren doen dat nu eenmaal zo.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Lees gewoon hier af en toe eens mee, dan ben je over een jaar van je SUV-liefde genezen en rijd je in een Zafiraatje.luctor et emergo schreef:tjonge jonge....ik ga me steeds schuldiger voelen hier, rijdend in een sterk vervuilende SUV, waarschijnlijk helemaal zonder label en met een gemiddeld verbruik van 1 liter benzine op 7 kilometer.....

Voor mij is het in sommige gevallen ook een kunstobject waar ik ontzettende bewondering voor heb.Hendrikus schreef:Een auto is voor mij een vervoermiddel, meer niet.
Hoe deze lampen achterin zijn weggewerkt is voor mij kunst. Dat mag zo in een museum. Hier zijn kunstenaars bezig geweest.

En dit stuur, dat zou ik wel aan de muur hebben willen hangen. Simpeler kan gewoonweg niet en juist daarom zo ont-zet-tend mooi. Wat mij betreft het mooiste autostuur ooit. Als ik dit zo zie gaat mn hart wat sneller kloppen en is een auto voor mij meer dat alleen een vervoermiddel. Dit is gewoon een kunstwerk waar je toevallig ook nog mee kunt rijden.

Ik heb helemaal geen auto. De meeste vrienden van me hebben allang een rijbewijs en minstens 1x per week vraagt iemand wanneer ik hem eens ga halen. Maar ja, ik heb er geen behoefte aan. Een auto is behoorlijk duur en daarnaast, ik heb een NS-maandnetkaart war ik me prima mee red, in Arnhem zelf doe ik alles op de fiets, veel beter voor de conditie enzo. Milieuredenen spelen ook wel mee hoewel dat geen hoofdreden is.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
- JolandaOudshoorn
Je rijbewijs halen hoeft niet meteen te zeggen dat je auto gaat rijden. Rijbewijs wordt elk jaar duurder (en t.z.t. ook moeilijker?). Als je ooit van plan ben je rijbewijs te halen kun je het beter nu doen dan over een paar jaar.Marnix schreef:Ik heb helemaal geen auto. De meeste vrienden van me hebben allang een rijbewijs en minstens 1x per week vraagt iemand wanneer ik hem eens ga halen. Maar ja, ik heb er geen behoefte aan. Een auto is behoorlijk duur en daarnaast, ik heb een NS-maandnetkaart war ik me prima mee red, in Arnhem zelf doe ik alles op de fiets, veel beter voor de conditie enzo. Milieuredenen spelen ook wel mee hoewel dat geen hoofdreden is.
Maar misschien probeer je zonder rijbewijs door het leven te komen. Dat kan wel. Ook een beetje afhankelijk van waar je gaat wonen en wat voor werk je doet. Ikzelf zou mijn baan niet mogen doen zonder rijbewijs.
- jakobmarin
ik rijd 45.000km per jaar, met name zakelijk. stel je voor dat dat allemaal met de trein moest :roll:Marnix schreef:Ik heb helemaal geen auto. De meeste vrienden van me hebben allang een rijbewijs en minstens 1x per week vraagt iemand wanneer ik hem eens ga halen. Maar ja, ik heb er geen behoefte aan. Een auto is behoorlijk duur en daarnaast, ik heb een NS-maandnetkaart war ik me prima mee red, in Arnhem zelf doe ik alles op de fiets, veel beter voor de conditie enzo. Milieuredenen spelen ook wel mee hoewel dat geen hoofdreden is.
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Meer rust, minder stress........jakobmarin schreef:ik rijd 45.000km per jaar, met name zakelijk. stel je voor dat dat allemaal met de trein moest :roll:Marnix schreef:Ik heb helemaal geen auto. De meeste vrienden van me hebben allang een rijbewijs en minstens 1x per week vraagt iemand wanneer ik hem eens ga halen. Maar ja, ik heb er geen behoefte aan. Een auto is behoorlijk duur en daarnaast, ik heb een NS-maandnetkaart war ik me prima mee red, in Arnhem zelf doe ik alles op de fiets, veel beter voor de conditie enzo. Milieuredenen spelen ook wel mee hoewel dat geen hoofdreden is.
- Wilma van den Berg
Dat vraag ik mezelf weleens af...jvdg schreef:Meer rust, minder stress........jakobmarin schreef:ik rijd 45.000km per jaar, met name zakelijk. stel je voor dat dat allemaal met de trein moest :roll:Marnix schreef:Ik heb helemaal geen auto. De meeste vrienden van me hebben allang een rijbewijs en minstens 1x per week vraagt iemand wanneer ik hem eens ga halen. Maar ja, ik heb er geen behoefte aan. Een auto is behoorlijk duur en daarnaast, ik heb een NS-maandnetkaart war ik me prima mee red, in Arnhem zelf doe ik alles op de fiets, veel beter voor de conditie enzo. Milieuredenen spelen ook wel mee hoewel dat geen hoofdreden is.
Als je ziet hoe vaak het druk is in de trein en je de hele reis moet staan. Daar kan ik namelijk ook niet echt vrolijk van worden. Geef mij dan de auto maar...
- Wilma van den Berg
Vrachtwagenchauffeur soms?Kislev schreef:Je rijbewijs halen hoeft niet meteen te zeggen dat je auto gaat rijden. Rijbewijs wordt elk jaar duurder (en t.z.t. ook moeilijker?). Als je ooit van plan ben je rijbewijs te halen kun je het beter nu doen dan over een paar jaar.Marnix schreef:Ik heb helemaal geen auto. De meeste vrienden van me hebben allang een rijbewijs en minstens 1x per week vraagt iemand wanneer ik hem eens ga halen. Maar ja, ik heb er geen behoefte aan. Een auto is behoorlijk duur en daarnaast, ik heb een NS-maandnetkaart war ik me prima mee red, in Arnhem zelf doe ik alles op de fiets, veel beter voor de conditie enzo. Milieuredenen spelen ook wel mee hoewel dat geen hoofdreden is.
Maar misschien probeer je zonder rijbewijs door het leven te komen. Dat kan wel. Ook een beetje afhankelijk van waar je gaat wonen en wat voor werk je doet. Ikzelf zou mijn baan niet mogen doen zonder rijbewijs.

- jakobmarin
Trein zou niet eens kúnnen. Je komt op de meeste vreemde plekken, industrieterreinen, centrum, polder, enfin, noem maar op.jvdg schreef:Meer rust, minder stress........jakobmarin schreef:ik rijd 45.000km per jaar, met name zakelijk. stel je voor dat dat allemaal met de trein moest :roll:Marnix schreef:Ik heb helemaal geen auto. De meeste vrienden van me hebben allang een rijbewijs en minstens 1x per week vraagt iemand wanneer ik hem eens ga halen. Maar ja, ik heb er geen behoefte aan. Een auto is behoorlijk duur en daarnaast, ik heb een NS-maandnetkaart war ik me prima mee red, in Arnhem zelf doe ik alles op de fiets, veel beter voor de conditie enzo. Milieuredenen spelen ook wel mee hoewel dat geen hoofdreden is.
Het openbaar vervoer is ook weer niet zó goed dat dit gemakkelijk zou kunnen.
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.